1942 Zundapp KS750

Dan nog snel een paar foto's, vooral close ups en details voor de eigenaar, zodat hij weet in welke staat de binnenkkant vd motor zich bevindt... heb zo ongeveer 500 foto's maar dat zou mij te lang duren :)

zoals je aan het kadernummer kan zien is dit er een uit 1942, een van 7228 ooit gebouwd! (en dus een van de meest voorkomende, ook al heeft een groot deel ervan hoogstwaarschijnlijk het einde van de oorlog niet meer meegemaakt...)



















 
Waar nd je zon ding nog in deze staat, je zou verwachten dat evallemaal wel gevonden en opgeknapt zouden zijn ndertussen. Prachtig project! *O*
 
Ieder jaar is er bij mij in het dorp een treffen van deze fietsen ( was vorige week )
Ga dan altijd even een biertje drinken, is altijd gezellig daar.
Ga dit project volgen, gaaf.
 
Ieder jaar is er bij mij in het dorp een treffen van deze fietsen ( was vorige week )
Ga dan altijd even een biertje drinken, is altijd gezellig daar.
Ga dit project volgen, gaaf.

De mensen die deze motoren leuk vinden, houden die er ook een eh, bep. bijpassende ideologie op na of vinden ze het gewoon leuke motoren?
 
De mensen die deze motoren leuk vinden, houden die er ook een eh, bep. bijpassende ideologie op na of vinden ze het gewoon leuke motoren?

Ah, komop zeg.. :/ Het heeft weer lang geduurd eer die vraag/stelling opdook.
 
De mensen die deze motoren leuk vinden, houden die er ook een eh, bep. bijpassende ideologie op na of vinden ze het gewoon leuke motoren?
Ja, ze hebben allemaal blond haar, opgeschoren en stampen op zondagmiddag door het dorp :W

Je hebt duidelijk niet begrepen hoe geavanceerd en robuust deze dingen in elkaar steken.
 
De mensen die deze motoren leuk vinden, houden die er ook een eh, bep. bijpassende ideologie op na of vinden ze het gewoon leuke motoren?
Die motor vind ik eigenlijk maar niks, maar ik ben wel 24/7 geil, of bedoel je dat niet?

Of hoor ik hier dan niet thuis :?
 
Laatst bewerkt:
De mensen die deze motoren leuk vinden, houden die er ook een eh, bep. bijpassende ideologie op na of vinden ze het gewoon leuke motoren?
Ik heb er even tegen lopen vechten, maar het lukt niet. Moet het dus echt even zeggen; wat een ongelofelijk stomme opmerking.
 
de motor stond in een garage in Gent, de vorige eigenaar was er in de jaren 50 of 60 mee naar libie gereden en daarna is hij aan de kant gezet (nu heb ik gemerkt dat er een klepveer gebroken was en er was een lager kapotgedraaid in het differentieel) er zat nog Libisch zand in de sidecar!!
over "het soort volk dat met deze motoren rijdt" de eigenaar zelf ken ik niet (een engelsman uit dubai, maar de motor stond bij een vriend van hem, een spanjaard die hier in de buurt woont en rijk is geworden met het verhandelen van onderdelen van duitse oorlogsvliegtuigen en allround WOII-enthousiast. niet toevallig had deze man een t-shirt aan met een "iron cross" op toen ik hem voor het eerst zag! maar ik merk wel dat deze WO enthousiastelingen niet noodzakelijk nazi's hoeven te zijn :) het gaat hem vooral om de spullen, voertuigen, wapens... en niet de ideologie!
 
Ik heb er even tegen lopen vechten, maar het lukt niet. Moet het dus echt even zeggen; wat een ongelofelijk stomme opmerking.

Ahajhaha idd, meer discovery kijken!
Ook het duitse volk werd gegeizeld door Adolf&co

Gelukkig heefd duitse techniek ww2 overwonnen en ons is de 21 eeuw gebracht.
 
Ehm zo stom vinnik deze opmerking zelf niet, ik was eens op een ural/dnepr treffen in DE, waar mensen die geen echt gespann kunnne betalen zich uitleven met russische motoren.. Er liepen mensen trots in nazi uniformen rond..

maar dat zal wel stom van mij zijn..
 
Ehm zo stom vinnik deze opmerking zelf niet, ik was eens op een ural/dnepr treffen in DE, waar mensen die geen echt gespann kunnne betalen zich uitleven met russische motoren.. Er liepen mensen trots in nazi uniformen rond..

maar dat zal wel stom van mij zijn..

Behalve dat die russische fietsen inderdaad worden gebruikt door diegenen (ik ook bijvoorbeeld niet) die geen zundapp of bmw kunnen betalen, die dingen zijn er niet voor niets op nagemaakt...

vraag ik mij af hoe lang jij op een re-enactment evenement zou rondlopen.

Sjonge. En dan vond je je eerste opmerking nog zo dom niet. Nee, inderdaad niet. Tenminste niet in vergelijking met wat je nou tevoorschijn tovert.

Oh ja, kijk ook niet teveel films. Komen namelijk ook vaker van die uniformen in voor. DEAL WITH IT.


Sorry TS, back on topic!
 
Laatst bewerkt:
Geweldig . Maar veel te duur voor mij.
Als je ooit zon motor vind onder de 5k heb je echt de kans van je leven.

Ik ben zelf bezig met een M72/BMW naar volledige BMW R-71 replica aan het maken.
 
dat zal ongeveer de prijs van de restauratie zijn vrees ik (zonder stukken)... ik heb gehoord dat een deftig gerestaureerde KS750 tegenwoordig voor niet minder dan 35-40.000 euro de deur uitgaat... logisch als je weet dat het achterlichtje om en bij de 400 euro kostte... geen idee wat de eigenaar voor de moto betaalde!
 
Terug
Bovenaan Onderaan