1942 Zundapp KS750

dat zal ongeveer de prijs van de restauratie zijn vrees ik (zonder stukken)... ik heb gehoord dat een deftig gerestaureerde KS750 tegenwoordig voor niet minder dan 35-40.000 euro de deur uitgaat... logisch als je weet dat het achterlichtje om en bij de 400 euro kostte... geen idee wat de eigenaar voor de moto betaalde!
hoe zit et dan met de bmw r75
 
ik forwarde de mail even naar de eigenaar (toch een specialist terzake) en die twijfeld zelf aan de echtheid! hij zegt dat de vork en het frame alleen al zoveel waard zijn!
 
Een topper *O*

Ik heb gehoord dat de olieborringen in het blok van een KS75 standaard wat klein zijn wat tot verhoogd risico van vastlopen leid. Iemand die daar wat van weet?

Je hebt iig een nieuwe volger
 
Een topper *O*

Ik heb gehoord dat de olieborringen in het blok van een KS75 standaard wat klein zijn wat tot verhoogd risico van vastlopen leid. Iemand die daar wat van weet?

Je hebt iig een nieuwe volger


da's het eerste wat ik ervan hoor! valt ook weinig aan te doen denkik... ik weet ook dat de eigenaar niet van plan is om ermee "ten strijde" te trekken dus de motor zal wel niet zo hard afzien als pakweg 70 jaar geleden!!
 
Vorige week nog in Bastogne geweest, naar een tentoonstelling over oa. het Ardennenoffensief..er stonden ook wat motoren ,oa ook een Zundapp in solo versie, een BMW met zijspan en een Indian met zijspan..
Probeer snel de foto's te plaatsen, vond de Zundapp een mooi apparaat, had wel wat grotere wielen dan hier in het topic wat ws. met sologebruik heeft te maken..
Mzzlllss,Rob.
 
Dat denk ik ook. in de opdracht van de Duitse overheid was opgenomen dat de zijspannen dezelfde 16" banden moesten gebruiken als de VW Kever.
 
Vanmorgen even in Gildehaus geweest, hier net over de grens.
Altijd gezellig 'smorgens, ontmoetingsplek voor honderden motoren en hun berijders (M/V).
Tussen al het modern geweld stond deze combi, eigenaar had deze '43-er (haar?) al járen:


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan