2 tot 3 weken reizen door nl/de/au en italie veel vragen

is dit idee met een half jaar je rijbewijs verstandig

  • ja goan met die banoan!!!

    Stemmen: 3 9,4%
  • beter jaartje uitstellen

    Stemmen: 2 6,3%
  • als er maar ervaring is opgedaan

    Stemmen: 3 9,4%
  • niet verstandig

    Stemmen: 1 3,1%
  • heb je gezien hoe steil die bergen zijn!!!

    Stemmen: 2 6,3%
  • zo'n dal is diep hoor !!!

    Stemmen: 0 0,0%
  • doen! super leerschool!!!

    Stemmen: 21 65,6%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Als je in de buurt van Lago Maggiore komt, sla dat Kinderpretpark dan over en rij door naar Lago di Mergozzo ;) . Is op een steenworp afstand, een stuk minder bekend en ontzettend leuk :) . Voldoende campings aan het meer (heerlijk warm water overigens) waar je naast het water kunt staan. Ook een leuk dorpje en de hele mikmak. Zeker goede ervaringen mee :}
pretparken daarkomen we niet voor hebben zoiezo een pest hekel aan kinderen haha!
 
Ten eerste: heel veel plezier alvast :]

Ander puntje: creditcard. Heb 'm al voorbij zien komen bij eerdere reacties, maar op veel plaatsen waar wij normaal pinnen (tanken bijvoorbeeld) werken zij met cash of met creditcards (voornl in Italië).

In diverse andere topics al langs gekomen, kijk in steden een beetje uit met je snelheid en ook met je uitlaten. Ervaringen verschillen een beetje maar mijn ervaring is dat als je een beetje normaal rijdt (qua snelheid en qua geluid) dat er vrij weinig aan de hand is en dat af en toe het duimpje zelfs omhoog gaat ;)

Autoslaaptrein: 1 keer gedaan (Neu Issenburg - Verona), zeer goed bevallen maar inderdaad vrij prijzig. Wij waren toen met z'n 3en, dus dan heb je 1 (slaap)coupe. Maar met z'n 2en moet je of een slaapcoupe delen met anderen of echt grof geld betalen -O-

Garda meer en omgeving, leuk om te rijden maar af en toe wordt je helemaal gestoord van het toerisme :o |(

Weet niet hoe zuidelijk je wilt afzakken, maar ik zou in de buurt van Napels een beetje uitkijken. Wij hebben ons in heel Italië (3jaar lang) nooit teveel of onwelkom gevoeld, maar in Napels hadden we een erg naar gevoel. Beetje het idee dat je van je fiets af werd gekeken. Wij vonden het zo'n a-relaxed gevoel dat we een paar uur verder zijn gereden om daar maar weg te zijn!

Meer kan ik me ff niet bedenken, behalve dat ik het 3 jaar echt heel goed naar m'n zin heb gehad :Y Zowel qua rijden, als qua eten en de vriendelijkheid van de mensen aldaar *D
met pin is daar dus moeilijk te betalen als ik het goed begrijp ? dus altijd ruim cash in de portomonix houden ! willen niet veel verder dan bologna
 
met pin is daar dus moeilijk te betalen als ik het goed begrijp ? dus altijd ruim cash in de portomonix houden ! willen niet veel verder dan bologna

Zou het wel doen, tenzij je een creditcard hebt ;)

En mocht je met de trein gaan, dan kun je een telefoontje van je creditcardmaatschappij verwachten op het moment dat je 'm veel in Italië gebruikt. Ze willen dan even controleren dat je het toch echt zelf bent die de kaart gebruikt, die opeens vanuit het niets in Italië opduikt ;)
 
niemand meer tips?

Wat ik had gedaan:
1) papierwerk in orde gemaakt (landkaarten / rijbewijs / ID enz..)
2) Bagage achterop gooien
3) GAS!

Voor zoiets hoef je amper wat voor te bereiden, enkel de route ernaartoe. Zelf had ik het eerste deel gewoon snelweg gedaan en bij de Alpen binnendoor gereden totaan de Po, vervolgens weer verder op de snelweg :) (nu zit ik hardop te denken...kostte me 10 seconden maar weet zeker dat je een mooie route krijgt die flink doorrijd en toch mooi is :P)

Wat betreft je tomtom: ga even naar een autozaak / watersport winkel, daar verkopen ze die 12V aanstekerstekkers. Ik heb precies hetzelfde wat jij hebt. Ook raad ik je aan aan de binnenkant van je kaartlees vak een stuk plakbare klitteband te plakken en achterop je tomtom de andere zijde van het klittenband te plakken, hierdoor blijfttie netjes op zijn plek zitten ;)
 
Wat ik had gedaan:
1) papierwerk in orde gemaakt (landkaarten / rijbewijs / ID enz..)
2) Bagage achterop gooien
3) GAS!

Voor zoiets hoef je amper wat voor te bereiden, enkel de route ernaartoe. Zelf had ik het eerste deel gewoon snelweg gedaan en bij de Alpen binnendoor gereden totaan de Po, vervolgens weer verder op de snelweg :) (nu zit ik hardop te denken...kostte me 10 seconden maar weet zeker dat je een mooie route krijgt die flink doorrijd en toch mooi is :P)

Wat betreft je tomtom: ga even naar een autozaak / watersport winkel, daar verkopen ze die 12V aanstekerstekkers. Ik heb precies hetzelfde wat jij hebt. Ook raad ik je aan aan de binnenkant van je kaartlees vak een stuk plakbare klitteband te plakken en achterop je tomtom de andere zijde van het klittenband te plakken, hierdoor blijfttie netjes op zijn plek zitten ;)
dank u klitteband goed id
 
Even over dat 'moet je dit doen met half jaar ervaring'.

Ik heb in December 2005 mijn rijbewijs gehaald, en ik ben in Mei met mijn motorclub naar Oostenrijk geweest, de gross glockner op en de hele reutemeteut :)

Dit is echt geweldig, vooral omdat ik in een motorclub zit leer je enorm veel over rijlijnen en veilig rijden (maar zeker ook leuk rijden, dus af en toe met de steppen aan de grond.)

Ik had dan ook mijn eerste steppen aan de grond in oostenrijk :P..

Ik denk dat het ook zeer zeker leerzaam zou zijn wanneer je alleen rijd, of met zijn tweeen, zij het dat je meer je best moet doen om die rechterhand onder controle te houden.. Als je weet dat je racekip bent, dan zou ik zeggen: VEEL plezier in Italie en Oostenrijk ;)..

Dit racekip slaat natuurlijk niet alleen op jij die de bocht uit vliegt, maar meer op het feit dat je vriendin achter je rijd en dus zich gaat aanpassen aan jouw snelheid / rijgedrag, zonder dat ze jouw ervaring heeft..


Ook nog een small note: ik was toendertijd 18, en had een 25kW motor..
 
Laatst bewerkt:
Ik zou geen communicatie willen als ik jou was. Zit je vriendin bv net alles uit de kast te halen om een bocht mooi te nemen iod, kom jij er doorheen blablabla. Je vriendin schrikt, valt, vakantie voorbij..... Niet te hopen natuurlijk!!

Ik heb toevallig gisteren zo'n sigaretten aansteker bij Hein Gericke in Breda gekocht, 12,95. Ik moet zeggen ze hebben wel meer handige dingen.

Ik ben nu een paar keer op vakantie geweest met de motor. We reden altijd met de Michelin kaarten. De groene wegen volgen en 9 van de 10 keer was het dan ook super. Heb nu bij Pixmania de navigatie van Michelin gekocht, super handig en goedkoop. Voor de zekerheid idd wel de kaarten meenemen.

Veel plezier :]
 
Even over dat 'moet je dit doen met half jaar ervaring'.

Ik heb in December 2005 mijn rijbewijs gehaald, en ik ben in Mei met mijn motorclub naar Oostenrijk geweest, de gross glockner op en de hele reutemeteut :)

Dit is echt geweldig, vooral omdat ik in een motorclub zit leer je enorm veel over rijlijnen en veilig rijden (maar zeker ook leuk rijden, dus af en toe met de steppen aan de grond.)

Ik had dan ook mijn eerste steppen aan de grond in oostenrijk :P..

Ik denk dat het ook zeer zeker leerzaam zou zijn wanneer je alleen rijd, of met zijn tweeen, zij het dat je meer je best moet doen om die rechterhand onder controle te houden.. Als je weet dat je racekip bent, dan zou ik zeggen: VEEL plezier in Italie en Oostenrijk ;)..

Dit racekip slaat natuurlijk niet alleen op jij die de bocht uit vliegt, maar meer op het feit dat je vriendin achter je rijd en dus zich gaat aanpassen aan jouw snelheid / rijgedrag, zonder dat ze jouw ervaring heeft..


Ook nog een small note: ik was toendertijd 18, en had een 25kW motor..
uiteraard spreekt het voor zich dat ik niet als een debiel ga rijden hadden dit al besproken ze weet hoe ik kan rijden :X vandaar dat we er een paar dagen tot zelfs een week over willen doen om in italie te komen gewoon rustig op het gemakkie genieten
 
Ik zou geen communicatie willen als ik jou was. Zit je vriendin bv net alles uit de kast te halen om een bocht mooi te nemen iod, kom jij er doorheen blablabla. Je vriendin schrikt, valt, vakantie voorbij..... Niet te hopen natuurlijk!!

Ik heb toevallig gisteren zo'n sigaretten aansteker bij Hein Gericke in Breda gekocht, 12,95. Ik moet zeggen ze hebben wel meer handige dingen.

Ik ben nu een paar keer op vakantie geweest met de motor. We reden altijd met de Michelin kaarten. De groene wegen volgen en 9 van de 10 keer was het dan ook super. Heb nu bij Pixmania de navigatie van Michelin gekocht, super handig en goedkoop. Voor de zekerheid idd wel de kaarten meenemen.

Veel plezier :]
uiteraard gaan de kaarten mee ,never trust tom! B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan