Ketting wordt toch nog steeds hydraulisch gespannen? Het foefje is dat je de banjo van de spanner af kan draaien en de spanner, die maar één kant op kan, een klikje door kan douwen. 2 klikjes is teveel. Mijn 1000 die nagenoeg dezelde basis heeft rammelt op dit moment harder dan het carillon van Barneveld kan spelen maar als de spanner weer een klikje verder klikt zal het weer een stuk minder zijnTheoretisch zet de ketting warm uit en wordt deze langer. Soms zijn er nieuwe losse veren te bestelen voor de naks. Als dat zo is staat er ook een minimale maat in het wphb.
Ketting rekt ook gewoon, da's op den duur meer dan dat uitzetten door warmte. Je verwacht het alleen niet bij dergelijke km standen. Onbelast (en koud?) de toeren in jagen is trouwens ook niet fijn.
Waarom moest de kop eraf?Ja lastig, ze dachten dat het de naks was en vertelden dat omdat hij op oliedruk werkt dat de enige echte manier om het te testen is door hem te vervangen. Kleppen stellen was van tevoren overlegd omdat dat nu minder werk zou zijn ivm met dat de kop er toch af moest. Had alleen gehoopt dat het dan nu ook opgelost was maar dat is dus niet zo.
Degene die er mee bezig was geweest was er nu niet dus ze gingen bellen als ze hadden overlegd hoe verder. Ik zou ook niet weten hoe het anders moest want ik wil toch weten wat het is...