ImaraJanssens
Rookie
- 2 apr 2022
- 5
- 0
Als je dat ding gewoon volgas in elke versnelling rijdt dan is ie wss niet te zwaar.... Als je niet verder komt dan half gas zou ik een 250cc overwegen idd. Je bent dan ook wat wendbaarder.Ik krijg vaak te horen dat een 450 eigenlijk te zwaar is voor mij.
Ik ben wel van plan om volgend jaar wedstrijden te gaan rijden. Misschien eind dit jaar al om alvast te ervaren hoe dat is en te zien waar mijn niveau ligt in de dames categorie. Daarbij wil ik ook trainingen gaan volgen.Weet niet hoe goed je rijdt en of je wedstrijden rijdt, maar ik zou voor een 250 of mischien wel 350 gaan.Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road?
Als je zonder enige voorkennis een keuze wilt maken in welke motor het beste bij jou past en wat er nou allemaal bij komt kijken om te kunnen crossen dien je rekening te houden met een aantal factoren. Om je keuze te vergemakkelijken (en de jongens van het forum een beetje te ontlasten ;) klik )...www.motor-forum.nl
Hahaha leuk verteld. Alleen die technische aspecten in dit verhaal zeggen me helemaal niksNet als op straat, gewoon gaan testrijden. Ik ben een goed bedoelende amateur enduro rijder met weinig talenten ik heb de grootste lol met mijn 'antieke' Yamaha TT600R uit 2003. Zo'n echte luchtgekoelde kickstartende dinosaurs van 155kg rijklaar Om een beeld te geven: ik ben geen groene Hulk maar wel een groene grasspriet van 1.82m en 65kg schoon aan de haak. Vies aan de haak als ik alle blubber nog niet van me af heb gespoten, kan daar een paar kilo extra bij komen
Ondanks de lol ben ik klaar met dat enorme gewicht tussen mijn benenen wil ik iets dat mij niet na een dag rijden met de grootste lol, volledig uitgeput heeft. Hmm... ergens in een alternatief universum begint nu een jongere versie van mij meewarig met zijn hoofd te schudden
Ondertussen heb ik meerdere dagen testgereden op een Husaberg FE450 2012 van 115kg, een Sherco 250 Factory 4T 2009 van 110kg en een Bèta 300RR 2T 2017 van 110kg (?).
Dit hielp direct het volgende dilemma in de hand. Ik wil namelijk het koppel van de Husaberg, de vering van de Sherco en het frame/stuurgedrag van de Bèta
Ik ben benieuwd naar jouw keus. Heeft je vriend nog een paar maten met andere crossers waar je op kan testen?
Vanaf versnelling 3 heb ik de gashendel eigenlijk nog nooit volledig open getrokken want zo snel ben ik (nog) niet. En met mijn voeten kom ik ook niet aan de grond bij de 450. Misschien dan toch maar voor de 250 gaan.Als je dat ding gewoon volgas in elke versnelling rijdt dan is ie wss niet te zwaar.... Als je niet verder komt dan half gas zou ik een 250cc overwegen idd. Je bent dan ook wat wendbaarder.
Probeer eens een 250cc idd. Een 450 is nogal een krachtige machine, niet iets voor een beginnende of onervaren rijder.Vanaf versnelling 3 heb ik de gashendel eigenlijk nog nooit volledig open getrokken want zo snel ben ik (nog) niet. En met mijn voeten kom ik ook niet aan de grond bij de 450. Misschien dan toch maar voor de 250 gaan.
Maakt die 25kg ook echt verschil qua wendbaarheid?
Een 250 en 450 hebben fysiek dezelfde afmeting qua zadelhoogte e.d. Verwacht dus niet dat een 250 ineens wel past.Vanaf versnelling 3 heb ik de gashendel eigenlijk nog nooit volledig open getrokken want zo snel ben ik (nog) niet. En met mijn voeten kom ik ook niet aan de grond bij de 450. Misschien dan toch maar voor de 250 gaan.
Maakt die 25kg ook echt verschil qua wendbaarheid?