Honda Rebel 250cc 1990 startprobleem na uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

suzuki93

MF'er
21 mrt 2016
72
17
Leeuwarden
Heren(Dames),
oud motortje gekocht voor de vrouw van een kennis motor heeft heel lang stilgestaan droog in de garage met 14.000km cleaner in de olie gedaan en na warmlopen ververst alles gefixt en nagelopen vrouwtje doet een kleine proefrit en zet hem uit , daarna niet meer aan te krijgen ik heb gechekt op werking bougies 3x carb gereinigd , krukasdraait,kleppen gaan op en neer, cdi is goed ,nieuwe accu, zekeringen goed,alles werkt behalve starten nb startmotortje draait als een tierelier
mijn opties die ikzelf denk zijn inlaatkleppen blijven open staan door vuil of het verhaal van dodemansknop (ook al even doorverbonden) en weet niet de juiste werking zijn maar 2 draden 1 schakelaar zwart met wite streep en groene draad
kortom ik zou het anders niet meer weten heb gewoon ook het idee dat er geen brandstof in de cilinders komt
herkent iemand dit probleem ?? alle tips zijn welkom
 
Laatst bewerkt:
Kleine update , met speciaal schuimspul kleppen inside gereinigd uitlaatpoorten ook schoongemaakt alsmede de rubbers van inlaatspruitstukje nieuwe rubbers ,komt toevallig bevriende ouddealer langs samen de kleppen gecheckt en hij komt morgen met een apparaatje waarmee hij druk kan zetten op de cilindertjes om te horen waar eventueel lucht wegkomt(bijv beeld lekkende klep

Raymond W je had het goed klepspeling is te veel​

morgen weer een dag .....word vervolg
 
IMG-20230616-WA0011.jpeg
IMG-20230616-WA0013.jpeg
IMG-20230616-WA0015.jpeg
IMG-20230616-WA0017.jpeg
 
UPDATE door natuurlijk erg lang stilstaan en de vele rotzooi erin hebben de kleppen de beste tijd gehad ga nieuwe bestellen en inslijpen nieuwe klepsteelrubbers en in elkaar zetten afstellen en dan moet hij het weer doen
 
het ziet er niet verkeerd uit idd , alleen opnieuw inslijpen is wss genoeg , maar het niet starten is wss toch iets elektrisch/brandstof toevoer, met zulke kleppen moet hij wel willen lopen/proberen te lopen.
 
naar mijn idee moeten ze alle 4 dicht staan (zonder nokkenas) nogmaals door het lange stilstaan onder eventuele spanning zijn ze iets krom getrokken en door koopafzetting niet meer goed sluitend we wachten af als ik volgende week nieuwe spullen heb
Allemaal goed weekend toegewenst en diegene die het weekend moet werken ...werkse
 
ik ook heb 48 jaar alleen suzuki`s gereden tot vorig jaar toen heb ik mijn gsxr 750 k8 verkocht daarnaast had had ik 3 jaar ook nog een bmw r1150rt erbij 2 weken geleden verkocht nu rij ik tijdelijk een yamaha tdm 850 4tx tot ik een suzuki dl1000 tegenkom
 
naar mijn idee moeten ze alle 4 dicht staan (zonder nokkenas) nogmaals door het lange stilstaan onder eventuele spanning zijn ze iets krom getrokken en door koopafzetting niet meer goed sluitend we wachten af als ik volgende week nieuwe spullen heb
Allemaal goed weekend toegewenst en diegene die het weekend moet werken ...werkse
Uit nieuwsgierigheid, hoeveel zijn ze krom? (De gemeten slag)
En de klepgeleiders zijn nog wel ok? Of heb je die niet opgemeten?
(Ik kan me eerlijk niet bedenken onder welke spanning kleppen staan als ze lang stil staan.)
 
Persoonlijk zou ik eerst het blok onthoofd hebben voor ik onderdelen had besteld. Die paar dagen zal nu niet hèt verschil maken.

db
:^

Eerst zien wat er wel of niet scheelt.

Ik heb genoeg mensen langs gehad die op oor konden zeggen welke klep wel of niet goed stond....

Meten is weten. En zelf zien is het begin van diagnose :)
 
Persoonlijk zou ik eerst het blok onthoofd hebben voor ik onderdelen had besteld. Die paar dagen zal nu niet hèt verschil maken.

db
:^
Leuk die cleaner door je olie, alle rotzooi komt los en ergens tussen waar je het niet wil.
Ik zou ook sowieso de kleppen eruit hebben gehaald om de schade / oorzaak te zien.
Mogelijk is het kopje niet meer te redden en zit je met nieuwe onbruikbare onderdelen.
 
enkel op de onderste foto zie je dat er niets op de klep duwt. zonder die foto konden er tig redenen zijn dat de klep open stond. jij kon ze evengoed zelf open geduwd hebben om "weet ik wat" te tonen.
maar dan nog noem je dat niet "teveel klepspeling", dat noem je "kleppen die niet meer sluiten".
wel héél raar dat een proefrit normaal verloopt en bij de eerstvolgende startpoging alle kleppen niet meer sluiten ... ik geloof het niet.
 
Nogmaals , de motor heeft meer dan 20 jaar stilgestaan er was veel koolaanslag en de kleppen zijn vervormd , na een proefrit is de koolaanslag bijna zo goed als verdwenen door de koolaanslag op de steeltjes(uitlaatkant) kwmen deze ook niet goed terug na de kop eraf gehaald te hebben en gereinigd heb ik foto`s gemaakt Jan Bros en is het duidelijk zichtbaar dat ze alle 4 niet goed sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan