honda rebel

suzuki93

MF'er
21 mrt 2016
72
17
Leeuwarden
Sinds kort een Honda Rebel cmx 450 1988 in mijn bezit alles nagelopen /schoongemaakt/vernieuwd
Maar motor start direct en rijd eerst geweldig na een tijdje is het net of de linker carburatuur niet genoeg benzine krijgt
volgens de gegevens moet de stationaire mengselregelschroef 1 3/4 omw open Ook heb ik de carburatuurs 2x in badje gehad
helaas doet hij het nog steeds nu zit er ook op de achterkant van de linker cilinder een vacuumslang die nergens heen gaat ik kan daar verder niks over vinden (alleen dat men die wel eens afdopt graag wat adviezen van de rebels onder jullie
 
-Zijn alle slangetjes naar de purge control valve lek vrij?
-Is de vacuumslang aan het kraantje aangesloten en lek vrij?
-Filter pijpje in de tank schoon?
-Zeefje in het kraantje schoon?

(Wel lastig lezen zonder leestekens overigens.)
 
Laatst bewerkt:
Heb nu de mengselregelschroef wat getest met in en uitdraaien heb nu een beter gevoel dat het gaat helpen omdat de linkerkant er goed op reageert straks even een proefritje maken
Hoe hebben anderen dat met het vacuumslangetje aan de achterkant links cilinder? afgedopt of gewoon loshangend
 
Oh, even een stapje terug.
Bedoel je het vacuum slangetje dat hierop zit?
 

Bijlagen

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    74,6 KB · Weergaven: 44
Nicolaas, inderdaad die bedoel ik..... als ik hem alleen (met slangetje) laat hangen loopt de motor anders dan als ik mijn vinger op het uiteinde dicht hou dan loopt hij mooier vind het erg vreemd dat de rechterkant wel overal heen gaat en re gaat ook naar linker carb. dus wat voor funtie heeft dat loshangende slangetje dan voor nut graag wat uitleg indien mogelijk -kennis van mij zegt dat ik wel een m5 boutje in kan draaien met borgloctite HEB nu weer iets ontdekt er komt te weinig benzine uit mijn brandstofkraan ...uitelkaar gehaald (was mooi schoon) en kwam tot ontdekking dat volgens tekening dat er een veertje in hoort te zitten die een rubber aandrukt en die zit er niet in Zoek dus nog zo`n veertje of complete kraan Ook wil ik graag van iemand weten of dat korte slangetje achter aan de benzinekraan doorverbonden hoort te zijn ( Lus) zoals het nu is ..........Hoe meer foto`s ik betreft de onderwerpen kan zien hoe eerder bij mij het kwartje valt ha ha ... .....en er zit wel iemand op mp maar die vraagt ongelooflijke prijzen voor de rebel onderdelen dus dat word hem niet
 
Nou, dan kan ik je geruststellen dat je met het 'probleem' van het losse slangetje alle drie de andere 'problemen' op kan lossen.

Dat losse slangetje is het vacuüm waarmee je de benzinekraan bedient. De ene kant moet dus op de aansluiting achter de linker cilinder. De andere kant op het kleine pijpje aan het kraantje.

Hiermee los je ook het slechte lopen op omdat hij met een los slangetje bakken met valse lucht inademt. (Wel weer je luchtschroeven goed zetten)

En tevens los je het brandstoftekort op omdat nu met een werkend vacuüm wel de kraan open staat.
(Dat veertje zou ik wel even terug stoppen omdat de motor zonder aangesloten vacuüm kraan eigenlijk helemaal geen brandstof zou mogen krijgen)
Dat veertje zit ook bij een revisiesetje voor de kraan.

Wat jij waarschijnlijk gevonden had over het afdoppen geldt als je er een niet originele benzinekraan op zet die niet vacuüm gestuurd is.

Succes!
(P.s. als je punt 2 van mijn eerste reactie op je vraag in dit topic had bekeken had ik het niet 2x hoeven vertellen.😉)
 
Laatst bewerkt:
zo ziet het eruit , als ik het zo aansluit zoals jij Nocolaas voorsteld hou ik op de kraan een aansluiting over
 

Bijlagen

  • 20230802_133924.jpg
    20230802_133924.jpg
    225,2 KB · Weergaven: 19
  • 20230802_134038.jpg
    20230802_134038.jpg
    206,8 KB · Weergaven: 19
De bovenste op jouw foto opent de klep met vacuum. (Daar moet de slang op die vanaf de linker cilinder komt) De middelste is beluchting (Hoort een slangetje op dat onder de motor uit komt maar kan voor nood ook zonder) en de onderste is waar de benzine uit komt als hij bekrachtigt wordt door het vacuum.

Die gele slang is van een knutselaar die waarschijnlijk ook het veertje zoek gemaakt heeft.
 
Goede uitleg Nicolaas hier heb ik wat aan ,inderdaad die knutselaar zal het veertje wel weggemaakt hebben ...denk dat de linker carburateur nu wel genoeg benzine gaat krijgen als ik het zo aansluit als je zegt Nu op zoek naar een veertje Hou je op de hoogte 👍
 
Grote kans dat er brandstof uit de middelste komt als je het goed aansluit. Waarschijnlijk is het membraan defect. Dat zal de rede zijn dat er aan geknutseld is.
Dus mocht dat zo zijn. Ff op zoek naar een revisiesetje.
 
Speed2Win , het is toch een forum voor en van motorrijders als je het een oeverloosverhaal vind worden ...waarom volg je mijn verhaal dan ? zou zeggen ga je eigen ding doen en lees het dan niet en zeker niet reageren Jammer zulk commentaar
PS de link werkt (nog) niet
 
Goedwerkende benzinekraan aangesloten ,carbu weer schoongemaakt en gecontroleerd op werking , vlotterkamers komen op nivo , lucht/mengselschroef op 1 3/4 maar na een proefrit heeft de linker carbu last van te weinig benzine sproeiers zoals opgegeven honda bougies vonken prima .........geen idee meer hoe en wat Iemand hier ook ervaring mee ...of gehad ??
 
Koop (download) het juiste workshop manual en zorg dat je snapt wat je leest. Je behandelt hier mede-motorrijders alsof zij alles, per direct moeten weten over jouw motor en je reageert geïrriteerd als men dat niet waardeert. Succes, k wens je toe dat je m snel weer rijdend hebt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan