Honda Rebel 250cc 1990 startprobleem na uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

suzuki93

MF'er
21 mrt 2016
72
17
Leeuwarden
Heren(Dames),
oud motortje gekocht voor de vrouw van een kennis motor heeft heel lang stilgestaan droog in de garage met 14.000km cleaner in de olie gedaan en na warmlopen ververst alles gefixt en nagelopen vrouwtje doet een kleine proefrit en zet hem uit , daarna niet meer aan te krijgen ik heb gechekt op werking bougies 3x carb gereinigd , krukasdraait,kleppen gaan op en neer, cdi is goed ,nieuwe accu, zekeringen goed,alles werkt behalve starten nb startmotortje draait als een tierelier
mijn opties die ikzelf denk zijn inlaatkleppen blijven open staan door vuil of het verhaal van dodemansknop (ook al even doorverbonden) en weet niet de juiste werking zijn maar 2 draden 1 schakelaar zwart met wite streep en groene draad
kortom ik zou het anders niet meer weten heb gewoon ook het idee dat er geen brandstof in de cilinders komt
herkent iemand dit probleem ?? alle tips zijn welkom
 
Laatst bewerkt:
carbu reparatiesetje had inderdaad andere sproeiers 108 en 38 nu de juiste er weer in .het draaien aan de luchtschroef/mengselschroef maakt niet veel uit ben er eerst even klaar mee ,moet eerst de auto voorzien van nm schijven en remblokken vandaag
Toch nog een vraag ...volgens mij mag het toch niks uitmaken kwa bobine`s waar ik ze teruggeplaatst heb
 
Als hij niet reageert op het verstellen van de mensgelregelschroef dan zit dat kanaal verstopt.
Ik denk dat het een idee is als je deze klus uit handen geeft aan iemand die weet wat hij doet.
 
en anders gaat hij op MP binnenkort weet haast wel zeker dat het puur aan de carbu ligt helaas is het me nog niet gelukt om aan een andere carbu te komen
mocht er een rebel rijder uit de buurt van leeuwarden komen (ook) met kennis van de 250 cc altijd welkom ...Koffie staat klaar
 
Helaas toch niet opgelost hij rijd verder goed maar heb het gevoel/idee dat als die warm word de een bobine vervelend begint te doen ook waren de bougies zwart en droog het liefste zou ik een carbu van iemand willen proberen Koud reageert de motor op het gas heel goed (geen choke gebruik) en rijd super , na een paar km gaat hij vervelend doen sproeiers zijn 128/35
 
Klinkt alsof hij teveel benzine krijgt. Sproeiermaat volgens het boekje? Originele sproeiers of van een namaak setje? Vlotter niveau en afdichting daarvan in orde? Luchtfilter orde? Choke blijft niet hangen?
 

Bijlagen

  • IMG_3301.png
    IMG_3301.png
    387,9 KB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan