Honda Rebel 250cc 1990 startprobleem na uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

suzuki93

MF'er
21 mrt 2016
72
17
Leeuwarden
Heren(Dames),
oud motortje gekocht voor de vrouw van een kennis motor heeft heel lang stilgestaan droog in de garage met 14.000km cleaner in de olie gedaan en na warmlopen ververst alles gefixt en nagelopen vrouwtje doet een kleine proefrit en zet hem uit , daarna niet meer aan te krijgen ik heb gechekt op werking bougies 3x carb gereinigd , krukasdraait,kleppen gaan op en neer, cdi is goed ,nieuwe accu, zekeringen goed,alles werkt behalve starten nb startmotortje draait als een tierelier
mijn opties die ikzelf denk zijn inlaatkleppen blijven open staan door vuil of het verhaal van dodemansknop (ook al even doorverbonden) en weet niet de juiste werking zijn maar 2 draden 1 schakelaar zwart met wite streep en groene draad
kortom ik zou het anders niet meer weten heb gewoon ook het idee dat er geen brandstof in de cilinders komt
herkent iemand dit probleem ?? alle tips zijn welkom
 
Laatst bewerkt:
Het moet een brandstoftekort zijn als alles klopt wat je schrijft.
De motor draait rond op de startmotor en vonkt. Dus de dodemansknop, standaard schakelaar of cdi is het niet (Zelfs met een versprongen nokkenas zou er iets moeten gebeuren)
Het is niet aannemelijk dat er opeens meerdere kleppen problemen geven.
Er is 1 onderdeel dat 2 cilinders aan stuurt; de carburateur.
Mogelijk de stationair stelschroef dicht getrild (is mogelijk, zelf een keer gehad met een andere motor) Of de sproeiers dicht, of de kraan verstopt.
En een beetje lachen werkt ook. Als dit je serieuse problemen zijn valt het allemaal wel mee 😉
 
Nicolaas, zal nu de vacuum van de carb. eens gaan checken ook met inspuiten van remreiniger werkt nog niet ergens ik mijn hoofd zegt dat het iets electronisch moet zijn (daar bedoel ik mee schakelaars) ook een tijdelijke cdi geprobeert maar helaas heb gezien dat de gasschuif niet goed reageert op starten en gasgeven dus misschien toch een vacuum probleem?
 
alles doorgeblazen,sproeiers eruit en gaatjes door prikken schoonblazen en alles weer in elkaar zoals het moet en stond in uiterst geval zou ik de hele kleik in mijn ultrasoon nog kunnen leggen en reinigen
 
Nicolaas, zal nu de vacuum van de carb. eens gaan checken ook met inspuiten van remreiniger werkt nog niet ergens ik mijn hoofd zegt dat het iets electronisch moet zijn (daar bedoel ik mee schakelaars) ook een tijdelijke cdi geprobeert maar helaas heb gezien dat de gasschuif niet goed reageert op starten en gasgeven dus misschien toch een vacuum probleem?
Wat zou de gasschuif moeten doen bij starten en gasgeven volgens jou?
 
Ga het ultrasoonbadje klaar maken en afwachten

Geen compressie ,vandaar dat ik eerder melde van vuile inlaatkleppen ,helaas heb ik geen juiste compressiemeter hier
As je je duim op het bougiegat houdt moet die er af geblazen worden als je de startmotor laat rond gaan, is dat het geval dan is er genoeg compressie om te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan