Honda Rebel 250cc 1990 startprobleem na uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

suzuki93

MF'er
21 mrt 2016
72
17
Leeuwarden
Heren(Dames),
oud motortje gekocht voor de vrouw van een kennis motor heeft heel lang stilgestaan droog in de garage met 14.000km cleaner in de olie gedaan en na warmlopen ververst alles gefixt en nagelopen vrouwtje doet een kleine proefrit en zet hem uit , daarna niet meer aan te krijgen ik heb gechekt op werking bougies 3x carb gereinigd , krukasdraait,kleppen gaan op en neer, cdi is goed ,nieuwe accu, zekeringen goed,alles werkt behalve starten nb startmotortje draait als een tierelier
mijn opties die ikzelf denk zijn inlaatkleppen blijven open staan door vuil of het verhaal van dodemansknop (ook al even doorverbonden) en weet niet de juiste werking zijn maar 2 draden 1 schakelaar zwart met wite streep en groene draad
kortom ik zou het anders niet meer weten heb gewoon ook het idee dat er geen brandstof in de cilinders komt
herkent iemand dit probleem ?? alle tips zijn welkom
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals , de motor heeft meer dan 20 jaar stilgestaan er was veel koolaanslag en de kleppen zijn vervormd , na een proefrit is de koolaanslag bijna zo goed als verdwenen door de koolaanslag op de steeltjes(uitlaatkant) kwmen deze ook niet goed terug na de kop eraf gehaald te hebben en gereinigd heb ik foto`s gemaakt Jan Bros en is het duidelijk zichtbaar dat ze alle 4 niet goed sluiten
kleppen gaan niet krom uit zichzelf na een ritje, en gaan ook niet krom staan van wat koolaanslag. die koolaanslag zit verder ook alleen op de delen die niets raken : deel waar de klepschotel op afdicht kan geen koolaanslag opgebouwd worden en ook niet op het deel van de klepsteel die op en af in de klepgeleider gaat.

van mij mag je denken dat je de reden achterhaald hebt, ik blijf erbij : het klopt niet.
 
Ik gaan deze even volgen, in ieder geval wel een grappige motor.
Het lijkt me ook sterk dat dit de oorzaak is, het feit is wel dat ie geen compressie heeft of bijna niks.
Maar dan zou die toch iets van gekke klappen moeten geven met remmen reiniger?
Hij vonkt dan wel , maar hoe vonkt ie? Zijn de bougie’s niet doorgeslagen? heb je er al eens andere pitten ingedraaid?
 
update, inmiddels nieuwe kleppen pakkingen andere bougies en een stuk compressie van hier naar tokio ,nu het volgende probleem de motor slaat soms aan maar zodra ik aan het gas kom slaat die uit ik heb tig keer de carb uitelkaar gehaald en met de luchtschroef gespeeld maar het helpt niks ik heb sterk het vermoeden dat hij vals lucht pakt vraag me ook af hoever de carb in het rubber geschoven moet worden bougies vonken als een malle als ik een bougie eruit draai is die goed nat
 
ha ha ,hoe weet jij dat ik zware van nelle rook ? hij krijgt niet genoeg benzine merk ik als die loopt loop en reageert hij goed inmiddels maar lijkt of die niet constant peut krijgt wat kan er nog mis zijn met de carbu die heb ik al tig schoongemaakt benzine komt uit een literfles met slang direct op carbu
 
Beschrijf eens wat je precies doet als je 'de carburateurs uit elkaar haalt'?
Dat is inderdaad wel een dingetje, wat haal je uit elkaar, schoon maken is weken , doorblazen , ultrasoon , weer brandschoon blazen.
ieder doet dat op zijn eigen manier maar kan heel snel niet goed met al die kleine kanaaltjes.
Duur he van nelle?
 
revisiesetje carburateur gehaald en morgen weer eens verder ermee (en uitelkaar bedoel ik alles wat eraf kan schoonmaken/doorblazen ultrasoonbadje )
En ja word duur dat roken ,misschien maar eens stoppen en de mond vol kaugom
 
update , Inmiddels loopt de rebel weer en heeft goede compressie ,heb alleen gemerkt tijdens het rijden dat het net is of hij wat smoort Geef ik dan gas dan reageert hij goed tijdens rijden en is pittig
Nu een vraag waar ik niet het juiste antwoord op kan vinden , ik vraag mij af of er in de carbu waar de gasnaald op en neer schuift ook onder de hoofdsproeier een verloopje hoort te zitten waar de gasnaald doorschuift inmiddels heb ik er 1 in gezet maar misschien hoort het er niet in ( ik heb een carbu die aan de cilinderachterkant in rubber schuift ) dus niet met alukoppelstuk
Nog een vraagje ....maakt het wat uit hoe je de bobine`s plaatst ? misschien dat ik li naar re moet doen en re naar links om beter te lopen hoor graag het 1 en ander van de rebelkenners
 
Misschien heb je hier iets aan?

Als hij tijdens het gas geven wel goed loopt weet je in ieder geval dat je acceleratiepomp werkt.
5c167af51da5d365786b8520936d2b4f-2.png
 
Sammy het is even uitzoeken hoeveel slagen de mengregelschroef moet en ja choke komt terug
Raymond W ik gebruik dezelde tekening

Iemand nog de nummer 2 liggen? toevallig OF een carburateur om die te proberen /overnemen
 
Sammy het is even uitzoeken hoeveel slagen de mengregelschroef moet en ja choke komt terug
Raymond W ik gebruik dezelde tekening

Iemand nog de nummer 2 liggen? toevallig OF een carburateur om die te proberen /overnemen
Mijn vraag is, REAGEERT hij op de regelschroef??
Dus, als de motor stat. loopt en je draait het ding in/uit, gaat de motor dan wel/niet anders lopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan