25kW beu! tijd om te lobbyen

Haha DanielV, natuurlijk was ik 10x zo fout, maar vond het grappig om je er een keer op aan te spreken... Iedereen is die 25 kw regel natuurlijk na 3 dagen al zat, denk dat de meesten wel vol vermogen willen rijden.

@Nils89, leer ermee leven, zonder netjes te formuleren en goede brieven te schrijven kom je nergens.
@die gast met 'rijd', ga naar school dude, je zegt toch ook niet ik loo ipv ik loop, rijden -> en er af, rijd, stam. Ik vorm = stam, jij vorm / je vorm = stam + t.

Anyway, vermakelijk topic, leuk dat m3rcury zich ook heeft gemeld, iemand nog iets leuks te melden? Verveel me de tering, kan pas 2 mei weer rijden (jaja, alsnog geen 25 kw :P) dan is mn ketting+tandwielen pas in orde, zwaar versleten.

8 mei overigens AVB
15 mei AVD
dan zwaar rbw (had ik hier nog niet verteld geloof ik?)

:)

je weet dat ik altijd iedereen loop af te zeiken :+
 
Haha DanielV, natuurlijk was ik 10x zo fout, maar vond het grappig om je er een keer op aan te spreken... Iedereen is die 25 kw regel natuurlijk na 3 dagen al zat, denk dat de meesten wel vol vermogen willen rijden.
Zal ik je een geheimpje verklappen? :X
Ik heb nog nooit 25kw gereden _O-
Nee geintje, dat lieg ik. M'n lesmotor was wel 25kw (of minder zelfs :') ). Yamaha Viraga 250cc, topspeed: 105 km/u op de snelweg, plat erop 8-) :+
M'n motor was, toen ik hem kocht bij m'n (huis)dealer (nu sponsor) al volvermogen :]


25 Kw is voor pussy's :Z O-) :')
 
Zal ik je een geheimpje verklappen? :X
Ik heb nog nooit 25kw gereden _O-
Nee geintje, dat lieg ik. M'n lesmotor was wel 25kw (of minder zelfs :') ). Yamaha Viraga 250cc, topspeed: 105 km/u op de snelweg, plat erop 8-) :+
M'n motor was, toen ik hem kocht bij m'n (huis)dealer (nu sponsor) al volvermogen :]


25 Kw is voor pussy's :Z O-) :')
HAHA echt zo leuk om dit te lezen

jij was volgens mij namelijk de grootste 'anti rutg3r' toen ik een boekje open deed over mn 'niet 25 kw fiets' :Y

Hoezo hypocriet? _O-

Ach gelukkig doe je t nu iig veilig (althans, al die ongelukken...) op het circuit, en las op ander topic dat je 9 mei vol vermogen mocht? Ikke als ik slaag 15 mei, keertje samen rijden over lekdijk dan maar! ;)
 
HAHA echt zo leuk om dit te lezen

jij was volgens mij namelijk de grootste 'anti rutg3r' toen ik een boekje open deed over mn 'niet 25 kw fiets' :Y

Hoezo hypocriet? _O-
Was zeg maar meer om de manier waarop jij er over praatte ;)


Ach gelukkig doe je t nu iig veilig (althans, al die ongelukken...) op het circuit, en las op ander topic dat je 9 mei vol vermogen mocht? Ikke als ik slaag 15 mei, keertje samen rijden over lekdijk dan maar! ;)
Al die ongelukken? Heb op het circuit nog geen ongeluk gehad hoor :?
Ennuh, je aanbod sla ik af. Ik rijd geen motor meer op de openbare weg :N
Althans, 9 mei ga ik wel een proefritje maken op 2 Zx10R-en ('05 en een '06 model). Ga je me bijhouden? :')
 
na 10K kms snapte ik echt goed waarom die 25Kw regeling er was, vond het zelf ook wel veiliger.
na 20K kms vond ik mezelf wel klaar voor vol vermogen
na 30K had ik mn 25KW wel een beetje gezien
na 40K was ik mn 25KW echt goed zat
na 50K had ik er 2 jaar rijbewijs op zitten en mocht ik vol vermogen.

Aantal KMs zijn voor de overheid compleet oncontroleerbaar, en voordat er een permanent rijbewijs is afgegeven kan je ook niet claimen "ja maar in de tussentijd heb ik veel gelest", want ook dat is niet te controleren.

Natuurlijk is hoeveel je rijdt met je echte RBW ook niet na te gaan, maar dat is dan de meest betrouwbare maatstaf en je moet toch ERGENS vanuit gaan.

Die regeling is er overigens niet voor niets in die bepaalde leeftijdscategorie, boven de 21 hebben mensen die net motor leren rijden toch minder snel een neiging zichzelf kapot te stunten dan boven de 18.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf ook van mening dat er voor iedere nieuwe motorrijder 1 jaar 25KW verplicht zou moeten zijn, maar ik vind het niet perse hypocriet om de meest risicovolle groep (wat uitgebreid en meerdere malen destijds onderzocht is) van 18-21 apart te behandelen.

conclusie: je bent niet alleen, iemand die veel rijdt doet nou eenmaal sneller ervaring op met zn fiets dan de gemiddelde verse motorrijder. Neemt niet weg dat de regels gemaakt zijn voor die gemiddelde rijder, en er niet voor een handjevol mensen die 25-30K per jaar rijden uitzonderingen gemaakt kunnen worden. Leer ermee leven, rijd netjes je 25KW tijd uit, je hebt daarna nog meer dan genoeg tijd om te genieten van volvermogen.

p.s. zo'n brief kan je op 2 manieren opvatten.
A: mijn 25kw motor is slecht voor het milieu en ik heb allang rijervaring, mag ik vol plx plx plx?
B: ik verzin wat argumenten die logisch klinken en ik wil stiekem gewoon lekker stunten en aso gaan rijden muahahaha
Degene die de brief ontvangt kan jouw rijervaring en goeie bedoelingen natuurlijk totaal niet controleren, dus verwacht er niet te veel van ;)

[edit]gvd stom topic, maakte nu zelf ineens de fout rijdt ipv rijd :p[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met mijn voorlopig rijbewijs ook 9000km en 6 maand rond gereden...

Ja dat is het :) Ik wil gewoon stunten en gek doen... Weet je wat ik gekocht zou hebben moest ik ineens een volvermogen rijbewijs krijgen? Een bmw R1100RS... Kan je vet hard met wheelien... En die 240 die de teller aangeeft daar gaat die ook ver over...

Ik wil ABS(omdat dat geld spaart aan kuipdelen in de winter), ik wil een cardan(kettingen kosten veel teveel tijd aan onderhoud) en ik wil gvd een injectie motor die geen 6 liter verbruikt zoals mijn 25kW 4cv 4cilinder
 
Laatst bewerkt:
Jullie belgen hebben nog geluk met dat voorlopige rijbewijs met een L-plaatje op je motor. Mag hier in Nederland al jaren niet meer.
Aan de andere kant... op de fiets kennen ze hier al niet eens de regels, laat staan als al die pukkelige pubers hier met een L-plaat en een 125cc rond gaan scheuren ;) Dan ben ik m'n leven niet meer zeker, niet eens als voetganger :+
 
Was zeg maar meer om de manier waarop jij er over praatte ;)Al die ongelukken? Heb op het circuit nog geen ongeluk gehad hoor :?
Ennuh, je aanbod sla ik af. Ik rijd geen motor meer op de openbare weg :N
Althans, 9 mei ga ik wel een proefritje maken op 2 Zx10R-en ('05 en een '06 model). Ga je me bijhouden? :')
Zo houden!

Zx10R bijhouden, wil ik wel proberen *O*
Misschien als je t op de lekdijk doet dat ik het in de bochten nog red, ken ze onderhand uit mn hoofd O-)
Maarja, volgens mij ga jij 10x zo hard als ik, dus is wel kansloos! :+ :]
 
Zo houden!

Zx10R bijhouden, wil ik wel proberen *O*
Misschien als je t op de lekdijk doet dat ik het in de bochten nog red, ken ze onderhand uit mn hoofd O-)
Maarja, volgens mij ga jij 10x zo hard als ik, dus is wel kansloos! :+ :]
De Lekdijk reed ik iedere avond, in m'n dromen :] :+ Vanaf Nieuwegein richting Arnhem, Westervoortsedijk, Nijmegen, Waalbanddijk :] :] :]
 
De Lekdijk reed ik iedere avond, in m'n dromen :] :+ Vanaf Nieuwegein richting Arnhem, Westervoortsedijk, Nijmegen, Waalbanddijk :] :] :]
haha, zo ver? :P Net nog ff stukje over gereden, was echt belachelijk druk... Wel bij dat stuk waar je dr bij nieuwegein op gaat (op de terug weg) zowel mn linker als rechter stepje aan de grond gereden (eerst bocht links, dan rechts) was echt goddelijk! Ketting is nu wel echt op, als ik beetje hard wegrijd hoor je hem af en toe ff overslaan ofzo :P Vrijdag nieuwe set :)
 
haha, zo ver? :P Net nog ff stukje over gereden, was echt belachelijk druk... Wel bij dat stuk waar je dr bij nieuwegein op gaat (op de terug weg) zowel mn linker als rechter stepje aan de grond gereden (eerst bocht links, dan rechts) was echt goddelijk! Ketting is nu wel echt op, als ik beetje hard wegrijd hoor je hem af en toe ff overslaan ofzo :P Vrijdag nieuwe set :)
Iedere dag via de dijk naar school toe, de afgelopen 2 jaar. En uiteraard iedere zondag met mooi weer een rondje knallen over de dijk. Dat was meestal: bij Arnhem de Rijndijk op richting Maurik, daar binnendoor naar Tiel en daar de dijk (Waal-band-dijk) weer op richting Nijmegen. Vanaf Nijmegen naar Gend, Bemmel, Huissen en dan ben je weer in Arnhem. Kilometer of 100 alleen maar :] :9~

Als je een beetje vroeg gaat zijn er nog geen wegmisbruikers (Lees: voetgangers, fietsers :r ) *O*
 
Met die brief ga je niks bereiken, waarschijnlijk wordt hij na het lezen van de eerste je/jij/jou al in de prullenbak gegooid.
Zoals al eerder gezegd niemand kan jouw daadwerkelijke rijervaring controleren dus daar hoef je ook al niet mee aan te komen.
Verbruik is Bullsh*t omdat niemand kan controleren hoe jouw rijstijl is, mischien rijd je wel superabsurd met een gaatje in je tank??
Enne meer verbruik is meer poen voor de regering.

Als de regering geen voordeel heeft bij jouw voorstel is de kans al extreem klein dat ze of voor jouw alleen een uitzondering gaan maken of de hele regel veranderen.
Als ze alleen voor jouw een uitzondering zouden maken zouden er nog duizenden brieven meer volgen die 99,9 procent van de tijd nergens op gegrond zijn en dus voor overlast zorgen.

Opzich ben ik het met je eens, maar of het gaat werken 99,999999999% kans van niet.
 
die brief gaat niet op jij of jou's afgeschoten worden. Ik ken de dame in kwestie. En idd ze kunnen dat niet testen. Maar wat mij vooral dwars zit is dat ik als semi ervaren maar vooral als doorgewinterde motorrijder. Ik ben dus geen zomerrijder. Niet aan een betaalbare motor kan komen met abs. Omdat dat allemaal licht verouderde bmw's zijn met teveel vermogen voor de wetgever.
 
die brief gaat niet op jij of jou's afgeschoten worden. Ik ken de dame in kwestie. En idd ze kunnen dat niet testen. Maar wat mij vooral dwars zit is dat ik als semi ervaren maar vooral als doorgewinterde motorrijder. Ik ben dus geen zomerrijder. Niet aan een betaalbare motor kan komen met abs. Omdat dat allemaal licht verouderde bmw's zijn met teveel vermogen voor de wetgever.
Hoevaak moet het nog gezegd worden....?
Die mevrouw die jij zogenaamd kent, ken jij als persoon, niet als mevrouwtje in de hoge raad. En dat zit toch wel even iets anders in elkaar, of dacht je soms dat ze aan vriendjes politiek deden? Moet je naar Irak of iets in die richting verhuizen, daar doen ze dat namelijk wel :Y :W
 
Hoevaak moet het nog gezegd worden....?
Die mevrouw die jij zogenaamd kent, ken jij als persoon, niet als mevrouwtje in de hoge raad. En dat zit toch wel even iets anders in elkaar, of dacht je soms dat ze aan vriendjes politiek deden? Moet je naar Irak of iets in die richting verhuizen, daar doen ze dat namelijk wel :Y :W
Maandag nog zelf ondervonden dat vousvoilleren toch echt beter werkt *O*
(sollicitatie, en hoe *O* )
Ik denk dat op deze brief nieteens beantwoord wordt als deze zo gelaten wordt... Ik wil hem best voor je aanpassen als je er hulp bij nodig hebt, laat maar weten (@TS)
 
Laatst bewerkt:
Maandag nog zelf ondervonden dat vousvoilleren toch echt beter werkt *O*
(sollicitatie, en hoe *O* )
Ik denk dat op deze brief nieteens beantwoord wordt als deze zo gelaten wordt... Ik wil hem best voor je aanpassen als je er hulp bij nodig hebt, laat maar weten (@TS)
Bij de MacDonalds mag je gewoon tutoyeren hoor :+ ;) ;) :j
 

Beste Annick,
geachter mevrouw achternaam

zou ik u als bladieblaMag ik jou als volksvertegenwoordiger mijn probleem met een wet voorleggen? Ik heb dit eerder al gedaan bij de minister van verkeer maar die heeft mij afgescheept doe ff normaal zeg... 'afgescheept in een dergelijke brief is natuurlijk not-done. Denk ook niet dat hij het punt van mijn probleem zag. bladiebla, iets met een andere visie op het probleem blabla


zow, ben het nu al zat :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan