25kW beu! tijd om te lobbyen


Beste Annick,
geachter mevrouw achternaam

zou ik u als bladieblaMag ik jou als volksvertegenwoordiger mijn probleem met een wet voorleggen? Ik heb dit eerder al gedaan bij de minister van verkeer maar die heeft mij afgescheept doe ff normaal zeg... 'afgescheept in een dergelijke brief is natuurlijk not-done. Denk ook niet dat hij het punt van mijn probleem zag. bladiebla, iets met een andere visie op het probleem blabla


zow, ben het nu al zat :+

:^

Je bent wel subtiel in je woordkeus TS, en dan doel ik niet alleen op de jij/jou :z

Stel dat ze in het uiterste geval het met jou eens is, en deze brief aan de echte hoge piefen laat lezen. Denk niet dat ze op je verzoek in gaan, als je zo'n 'agressieve' en 'respectloze' toon aanslaat tegenover de wet.

En wie zegt dat jij 'ervaren' bent? Dat heeft echt niet met het aantal km's ofzo te maken. Iemand die al 400.000km gereden heeft kan net zo brak rijden als iemand met 20km ervaring.

En ook ik ben een mooiweerrijder. Betekent dat dat ik me met dit weer in de eerste beste lanaarnpaal boor, en jij met al jou ervaring behendig alle bochten doorsuist? :}

In het kort;
Brieven als deze worden nauwelijks serieus in beschouwing genomen; en al helemaal niet als een 20-jarige vent, die denkt na krap 20 maanden de sterren van de hemel te rijden, op een puberale toon de regering eens zal laten zien hoe het wel moet. :W




PS:

Een 25kw motor kun je perfect afstellen hoor, moet je t alleen wel goed doen.
En als jij met 25kw niet normaal met duo kunt rijden of op vakantie kunt zou ik toch denken over een andere motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan idd perfect met duo rijden. En ja mijn motor is perfect afgesteld maar hij verbruikt teveel en met die 25kW zever heb ik nog steeds geen ABS motor binnen handbereik. Ik zeg niet dat alle mooi weerrijders gevaarlijk zijn. Maar ik heb er daarstraks toch weer genoeg van die klojo's zonder enige zichtbare ervaring in t-shirt de baan zien opkomen. En ik denk dat ze beter dat soort mensen zouden aanpakken als zich bezig te houden met jonge chauffeurs te koeieneren. Ik ben 19 en rijdt nu 2 jaar met de motor en idd ik ben absoluut geen super chauffeur in tegen deel. Maar ik rij wel verantwoord en ik denk dat ik evenveel recht heb om met een pan of een R1150rt de baan op te gaan als eender wie anders. Ik heb thuis het perfecte voorbeeld zitten mijn pa heeft zijn rijbewijs voor de moto ook bij een pak chips gekregen en die heeft 2 moto's in de prak gereden zonder er ooit zelf 1 te bezitten. Daarboven ken ik genoeg mensen die de dag dat ze 21 worden op een ninja of beter nog een busa kruipen om effe leuk te gaan doen. Toen ik met mijn cxje aan het oefenen was liep er daadwerkelijk een gast rond van 22 ofzo op de rijschool die met een L rondreed op een blackbird en die dan nog zodanig schrik had van dat machien dat die bij het minste regen of sneeuw altijd in 2de vertrok... :s

Maar goed om een lange discussie kort te maken. 't is in mijn ogen gewoon een hypocriete wetgeving. Die mensen motiveerd om langer te wachten om ineens een te zware motor te kopen. Die mij op deze moment het wel toelaat van in een 500pk zware auto te kruipen en die bovendien een onfaire markt opzet. Want in België is een wrak van een gs500 2 keer zo duur als er 25kW op het papiertje staat als het zelfde gs 500 wrak zonder die vermelding...
 
wat hebben mensen toch tegen mooi weer rijders??

Ik heb nu net geen 2 jaar mijn rijbewijs en er 30.000 km mee gereden.. ALLEEN mooi weer.. Nou zeg ik niet dat ik goed kan rijden, maar ik ben niet zo'n maloot die overal blindelings langsknalt..

zelfde geldt voor danielV denk ik
 
wat hebben mensen toch tegen mooi weer rijders??

Ik heb nu net geen 2 jaar mijn rijbewijs en er 30.000 km mee gereden.. ALLEEN mooi weer.. Nou zeg ik niet dat ik goed kan rijden, maar ik ben niet zo'n maloot die overal blindelings langsknalt..

zelfde geldt voor danielV denk ik

Mooi weer rijders die hier op de korrel genomen worden zijn mensen die na een jaar hun motor terug laten verzekeren en dan zonder zich voor te bereiden terug moeilijke ritten gaan maken, liefst in grote groepen ->5 doden toen vorig jaar de zomer begon in 1 toerrit. Of mensen die in t-shirt rond rijden -> heel de zomer door doden. Der is niet echt een definitie van. Maar mensen die alleen rijden als het het weer het toelaat zijn dus zeker niet slechter als mensen die alle weersomstandigheden trotseren.
 
Laatst bewerkt:
wat hebben mensen toch tegen mooi weer rijders??

Ik heb nu net geen 2 jaar mijn rijbewijs en er 30.000 km mee gereden.. ALLEEN mooi weer.. Nou zeg ik niet dat ik goed kan rijden, maar ik ben niet zo'n maloot die overal blindelings langsknalt..

zelfde geldt voor danielV denk ik

:^ Heb zelf sinds augustus pas mn rijbewijs en zo'n kleine 8k op de klok gezet. Alleen met 15 graden (oke heel af en toe wat regen gezien).
Ben ik dan geen 'echte' motorrijder? :?

Denk trouwens niet per se dat de mooiweerrijders zichzelf dood rijden (natuurlijk ook wel enigen) maar dat het overige verkeer niet is gewend aan alle motorrijders op de weg en dus zoekt naar auto's, bussen, vrachtwagens. Heb zelf ook het gevoel dat ik 1 maand terug vaker gemist werd dan vorig jaar september.

Maarja je mag van mooiweerrijders vinden wat je zelf vind, ik rij er niet minder om en heb er zeker niet minder plezier in.
 
wat hebben mensen toch tegen mooi weer rijders??

Ik heb nu net geen 2 jaar mijn rijbewijs en er 30.000 km mee gereden.. ALLEEN mooi weer.. Nou zeg ik niet dat ik goed kan rijden, maar ik ben niet zo'n maloot die overal blindelings langsknalt..

zelfde geldt voor danielV denk ik
:^ net de 32116 mijl bereikt, kocht hem met 284xx, dat sinds begin januari :)
Door de regen rijden doe ik zeeeer zelden (alleen als ik naar school ga en het op de terugweg regent) is soms wel fijn om die kloteinsectecorpsen van je pak af te krijgen :Y


Volgens mij concludeert men al snel dat iemand een mooiweerrijder is wanneer diegene zich in de lente/zomer dood rijdt.
 
Laatst bewerkt:
*knip* bla bla bla *knip*

Maar goed om een lange discussie kort te maken. 't is in mijn ogen gewoon een hypocriete wetgeving. Die mensen motiveerd om langer te wachten om ineens een te zware motor te kopen. Die mij op deze moment het wel toelaat van in een 500pk zware auto te kruipen en die bovendien een onfaire markt opzet. Want in België is een wrak van een gs500 2 keer zo duur als er 25kW op het papiertje staat als het zelfde gs 500 wrak zonder die vermelding...
:Z :Z :Z :Z :z :W



wat hebben mensen toch tegen mooi weer rijders??

Ik heb nu net geen 2 jaar mijn rijbewijs en er 30.000 km mee gereden.. ALLEEN mooi weer.. Nou zeg ik niet dat ik goed kan rijden, maar ik ben niet zo'n maloot die overal blindelings langsknalt..

zelfde geldt voor danielV denk ik
:^ :)

Knal niet overal blindelings langs inderdaad, maar 't voordeel (nja eigenlijk ook een nadeel) voor mij was dat ik altijd via een lege dijk naar m'n school / werk ging. En daar sloeg de snelheidsmeter vaak ver naar rechts door :X
Dat is ook de reden geweest om niet meer op de openbare weg te rijden met een motor.

Als het druk was reed ik, bijna altijd, rustig.

En inderdaad, enkel met mooi weer gereden, Ook zo'n 30- tot 35.000 km in net geen anderhalf jaar tijd gereden. Heb m'n rijbewijs over een paar dagen 2 jaar, dus dan ben ik 25kw-af *O*
 
rij je nu alleen nog maar circuit dan daniel?

wel gaaf.. wat kost zoiets nou? (slijtage dingen van de motor enzo)
Ja, rijd met de motor enkel nog maar op het circuit.
Met een setje banden doe je zo'n 3 dagen = 650-700 km :X
Olie vervang ik zelf halverwege het seizoen.
Remblokken gaan wel 1 seizoen (bij mij 12 circuitdagen) mee, wellicht iets langer.
Tandwiel-kettingset 1 seizoen.
1 Keer per jaar een grote beurt (rest doe ik allemaal zelf) á 400,- tot 500,- euro.
En verder kosten de dagen zelf enorm veel geld, gewoon absurt! :r
 
Laatst bewerkt:
wees man en rij gewoon je 25 kw periode uit...

Ik begrijp het niet, eenmaal het achter je ligt zul je er nietmeer van wakker liggen.
je zal helemaal nix aan die wet kunnen veranderen.

Ikzelf heb nooit 25kw gereden, kheb een rgv 250 en die is meer dan 25 kw...dan heb ik gewoon NIET! gereden...en gewacht tot ik 21 jaar was.
gewoon m'n examen gedaan voor zwaar rbw en onmiddelijk geslaagd..

het ironische is nu dat m'n rgv op stal staat en dat ik nu met een 150cc pitbike rondrij .. _O-
 
Dan moet je harder werken, loeder! :r
Ik wil ook een Duc MotoGP machine kopen, maar m'n Zx6 verbruikt zoveel dat dit niet mogelijk is :Z :W
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je harder werken, loeder! :r
Ik wil ook een Duc MotoGP machine kopen, maar m'n Zx6 verbruikt zoveel dat dit niet mogelijk is :Z :W

Ik heb echt genoeg op mijn rekening staan om een r1100rs uit 96' te kopen. Maar maar 2 keer zoveel betalen voor een nieuwe cbf 600 zit er niet in. Ik ben ook maar student he...
 
Je bent ook een beetje lomp als je alleen maar rechte stukken gaat rijden op je 25kw :Z want dan heb je inderdaad niks aan je teruggevoerde motor.
Soms kom je er natuurlijk niet onderuit, naar werk of school bijvoorbeeld. Maar dan zelfs nog. Naar school rij ik bijvoorbeeld niet altijd over de snelweg maar gewoon binnen door, net zo snel en meestal leuker dan alleen maar echte weg. Net alsof je op een 25kW motor niet met plezier kan rijden...
Vind zelf de de 25kW regeling opzich wel goed, maar duurt voor de geenen die veel km's maken per jaar inderdaad wel een beetje lang (éen van hen ben ik), maarja moet je dan maar mee leven.

Zo en nu genoeg gezeik er over :) , die 25kW regeling is er nu eenmaal. en denk dat een vaste periode aanhouden de enige manier is om de 25kW regeling goed uit te voeren. En heb je er echt zo'n hekel aan dan wacht je maar gewoon lekker 2 jaar met motorrijden.
 
Laatst bewerkt:
wat hebben mensen toch tegen mooi weer rijders??

Ik heb nu net geen 2 jaar mijn rijbewijs en er 30.000 km mee gereden.. ALLEEN mooi weer.. Nou zeg ik niet dat ik goed kan rijden, maar ik ben niet zo'n maloot die overal blindelings langsknalt..

zelfde geldt voor danielV denk ik

90% van de motorrijders is mooi-weer-rijder!
Met mooi-weer-rijder wordt volgens mij veel vaker bedoeld:
Een persoon die na een hele winter op de motor stapt, wegrijdt en zich op de weg vervolgens zo asociaal gedraagt dat het algemene beeld van motorrijders meteen weer 100 punten daalt.
 
Ik heb echt genoeg op mijn rekening staan om een r1100rs uit 96' te kopen. Maar maar 2 keer zoveel betalen voor een nieuwe cbf 600 zit er niet in. Ik ben ook maar student he...
Zoals ik al zei; "Dan moet je harder (Lees: meer) werken!" :z :W
Voor niets gaat de zon op, mijn vriend :')

90% van de motorrijders is mooi-weer-rijder!
Met mooi-weer-rijder wordt volgens mij veel vaker bedoeld:
Een persoon die na een hele winter op de motor stapt, wegrijdt en zich op de weg vervolgens zo asociaal gedraagt dat het algemene beeld van motorrijders meteen weer 100 punten daalt.
:N


Een mooi-weer-rijder is iemand die na een lange winter bij de eerste mooie zomerse dag weer op de motor stapt, om vervolgens de strepen op het asfalt te trekken 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei; "Dan moet je harder (Lees: meer) werken!" :z :W
Voor niets gaat de zon op, mijn vriend :'):N


Een mooi-weer-rijder is iemand die na een lange winter bij de eerste mooie zomerse dag weer op de motor stapt, om vervolgens de strepen op het asfalt te trekken 8-) :]

In belgië mag je als student 46 dagen per jaar werken. Belastingsvrij. Ik werk er 120... Denk dat dat niet slecht is voor een student he.
 
Zoals ik al zei; "Dan moet je harder (Lees: meer) werken!" :z :W
Voor niets gaat de zon op, mijn vriend :'):N


Een mooi-weer-rijder is iemand die na een lange winter bij de eerste mooie zomerse dag weer op de motor stapt, om vervolgens de strepen op het asfalt te trekken 8-) :]


Oh..
 
Je bent ook een beetje lomp als je alleen maar rechte stukken gaat rijden op je 25kw :Z want dan heb je inderdaad niks aan je teruggevoerde motor.
Soms kom je er natuurlijk niet onderuit, naar werk of school bijvoorbeeld. Maar dan zelfs nog. Naar school rij ik bijvoorbeeld niet altijd over de snelweg maar gewoon binnen door, net zo snel en meestal leuker dan alleen maar echte[/big] weg. Net alsof je op een 25kW motor niet met plezier kan rijden...
Vind zelf de de 25kW regeling opzich wel goed, maar duurt voor de geenen die veel km's maken per jaar inderdaad wel een beetje lang (éen van hen ben ik), maarja moet je dan maar mee leven.

Zo en nu genoeg gezeik er over :) , die 25kW regeling is er nu eenmaal. en denk dat een vaste periode aanhouden de enige manier is om de 25kW regeling goed uit te voeren. En heb je er echt zo'n hekel aan dan wacht je maar gewoon lekker 2 jaar met motorrijden.

Heb jij noppenbanden onder je SV dan? Omdat je liever niet over échte wegen rijdt. :+
 
In belgië mag je als student 46 dagen per jaar werken. Belastingsvrij. Ik werk er 120... Denk dat dat niet slecht is voor een student he.
Blijkbaar niet genoeg :? :W
46x8=368*6,5 (+/- min. loon belgie?) = €2392,-. Da's niet zo heel veel nee. Toch maar eens overwegen om je kontje te verkopen achter het station? Dat gaat allemaal bruin zwart :+

Zonder dollen, ik ben ook student ( :z ) en werk 3-4 dagen/avonden/nachten per week in een café/club. Dat zijn dagen van 10 á 11 uur.
1 Dag in de week werk ik in een restaurant, zo'n 8 uur per keer.
's Ochtends een krantenwijk (6x per week).
In m'n vrijetijd rijd ik nog wat busjes weg naar klanten die een bedrijf hier in de buurt hebben ingebouwd.

En nog krijg ik het voor elkaar om iedere keer aan het einde van de maand bijna alles op te maken _O-
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar niet genoeg :? :W
46x8=368*6,5 (+/- min. loon belgie?) = €2392,-. Da's niet zo heel veel nee. Toch maar eens overwegen om je kontje te verkopen achter het station? Dat gaat allemaal bruin zwart :+

Zonder dollen, ik ben ook student ( :z ) en werk 3-4 dagen/avonden/nachten per week in een café/club. Dat zijn dagen van 10 á 11 uur.
1 Dag in de week werk ik in een restaurant, zo'n 8 uur per keer.
's Ochtends een krantenwijk (6x per week).
In m'n vrijetijd rijd ik nog wat busjes weg naar klanten die een bedrijf hier in de buurt hebben ingebouwd.

En nog krijg ik het voor elkaar om iedere keer aan het einde van de maand bijna alles op te maken _O-
Damn, respect... das veel... :$
Zit ik hier met mn 0 uur werk per maand B| (Je ziet t wel terug in mn motor, beetje oud, maarja liever iets dan niets he!)
 
Laatst bewerkt:
Jep, Daniel heeft dure hobby. Ik moet er trouwens niet aan denken dat ik zonder werk zou zitten, heb net als Daniel meerdere banen goed voor genoeg uurtjes en centjes. Zou niet meer zonder die centjes kunnen :N
Maarja, we weten waar we het voor doen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan