Second Identity
MF veteraan
- 19 mrt 2004
- 34.730
- 62
Hallo,
Ik ben van plan om mijn Diversion 600 te verkopen. Reden hiervoor is dat er zich al een serieuze koper heeft aangeboden waaraan ik hem kwijt kan. Nou heb ik alleen één probleem. Ik zou dan een half jaar niet kunnen rijden.
Nou heb ik in Duitsland een FZR400 RR SP zien staan. Erg leuk, ziet er geweldig uit (helemaal in andere kleuren gespoten enzow), maar staat niet op 25kw. De handelaar kan dit echter tegen een heel zacht prijsje voor me regelen. Zit je weer met een probleem:
25kw in Duitsland op kenteken = 25kw in Nederland op kenteken
En natuurlijk moet hij later ook weer terug naar vol vermogen...
RDW gebeld, gevraagd of het mogelijk is om na een half jaar dan de begrenzing eruit te laten halen en vervolgens op vol vermogen te laten zetten, die aardige mevrouw weet me het volgende te vertellen:
"Meneer, het is mogelijk om die motor, ook al is het een import, terug te krijgen naar vol vermogen, zodat het ook op kenteken wordt aangepast. Het enige wat u hoeft te doen is even naar Yamaha bellen en vragen om een conformiteitsverklaring van de motor (die zou moeten aangeven dat de motor ook in Nederland is uitgeleverd) en dan kunt u die bij de RDW laten zien en dan komt verder alles goed."
Afijn, ik helemaal blij natuurlijk .
Vanochtend Yamaha Nederland gebeld. De zeer onvriendelijke mevrouw die ik daar aan de lijn kreeg wist mij het volgende te vertellen:
"Nee meneer, dat kan niet. We weten ook niet hoe de RDW daarbij komt, want daar is nooit sprake van geweest. De enige manier waarop wij die verklaring afgeven, is als de motor een originele Nederlandse motor is, die wij standaard op 25kw leveren. We zouden een verklaring kunnen afgeven, maar dat doen we niet."
Sja, daar zit je dan... Volgens mij is dan de enige manier om het goed te krijgen om de motor tzt. om te laten bouwen in Duitsland, daar door de keuring te doen, zodat het kenteken word aangepast, en vervolgens weer te importeren (wat weer onnodig geld gaat kosten ).
Heeft iemand hier ervaringen mee en wat heb je in die situatie gedaan? Wat ik ook kan doen is de motor aanschaffen (aangezien hij gewoon supermooi is) en hem schorsen en een half jaar niet kunnen rijden . Maar daar zit ik ook nie echt op te wachten..
Any ideas? Laat maar komen dan .
Groeten, ksborg
ps. Piccie van het FZR'tje
Ik ben van plan om mijn Diversion 600 te verkopen. Reden hiervoor is dat er zich al een serieuze koper heeft aangeboden waaraan ik hem kwijt kan. Nou heb ik alleen één probleem. Ik zou dan een half jaar niet kunnen rijden.
Nou heb ik in Duitsland een FZR400 RR SP zien staan. Erg leuk, ziet er geweldig uit (helemaal in andere kleuren gespoten enzow), maar staat niet op 25kw. De handelaar kan dit echter tegen een heel zacht prijsje voor me regelen. Zit je weer met een probleem:
25kw in Duitsland op kenteken = 25kw in Nederland op kenteken
En natuurlijk moet hij later ook weer terug naar vol vermogen...
RDW gebeld, gevraagd of het mogelijk is om na een half jaar dan de begrenzing eruit te laten halen en vervolgens op vol vermogen te laten zetten, die aardige mevrouw weet me het volgende te vertellen:
"Meneer, het is mogelijk om die motor, ook al is het een import, terug te krijgen naar vol vermogen, zodat het ook op kenteken wordt aangepast. Het enige wat u hoeft te doen is even naar Yamaha bellen en vragen om een conformiteitsverklaring van de motor (die zou moeten aangeven dat de motor ook in Nederland is uitgeleverd) en dan kunt u die bij de RDW laten zien en dan komt verder alles goed."
Afijn, ik helemaal blij natuurlijk .
Vanochtend Yamaha Nederland gebeld. De zeer onvriendelijke mevrouw die ik daar aan de lijn kreeg wist mij het volgende te vertellen:
"Nee meneer, dat kan niet. We weten ook niet hoe de RDW daarbij komt, want daar is nooit sprake van geweest. De enige manier waarop wij die verklaring afgeven, is als de motor een originele Nederlandse motor is, die wij standaard op 25kw leveren. We zouden een verklaring kunnen afgeven, maar dat doen we niet."
Sja, daar zit je dan... Volgens mij is dan de enige manier om het goed te krijgen om de motor tzt. om te laten bouwen in Duitsland, daar door de keuring te doen, zodat het kenteken word aangepast, en vervolgens weer te importeren (wat weer onnodig geld gaat kosten ).
Heeft iemand hier ervaringen mee en wat heb je in die situatie gedaan? Wat ik ook kan doen is de motor aanschaffen (aangezien hij gewoon supermooi is) en hem schorsen en een half jaar niet kunnen rijden . Maar daar zit ik ook nie echt op te wachten..
Any ideas? Laat maar komen dan .
Groeten, ksborg
ps. Piccie van het FZR'tje