25kw importmotor, wat nu?

Second Identity

MF veteraan
19 mrt 2004
34.730
62
Hallo,

Ik ben van plan om mijn Diversion 600 te verkopen. Reden hiervoor is dat er zich al een serieuze koper heeft aangeboden waaraan ik hem kwijt kan. Nou heb ik alleen één probleem. Ik zou dan een half jaar niet kunnen rijden.

Nou heb ik in Duitsland een FZR400 RR SP zien staan. Erg leuk, ziet er geweldig uit (helemaal in andere kleuren gespoten enzow), maar staat niet op 25kw. De handelaar kan dit echter tegen een heel zacht prijsje voor me regelen. Zit je weer met een probleem:

25kw in Duitsland op kenteken = 25kw in Nederland op kenteken
En natuurlijk moet hij later ook weer terug naar vol vermogen...

RDW gebeld, gevraagd of het mogelijk is om na een half jaar dan de begrenzing eruit te laten halen en vervolgens op vol vermogen te laten zetten, die aardige mevrouw weet me het volgende te vertellen:

"Meneer, het is mogelijk om die motor, ook al is het een import, terug te krijgen naar vol vermogen, zodat het ook op kenteken wordt aangepast. Het enige wat u hoeft te doen is even naar Yamaha bellen en vragen om een conformiteitsverklaring van de motor (die zou moeten aangeven dat de motor ook in Nederland is uitgeleverd) en dan kunt u die bij de RDW laten zien en dan komt verder alles goed."

Afijn, ik helemaal blij natuurlijk 8-) .
Vanochtend Yamaha Nederland gebeld. De zeer onvriendelijke mevrouw die ik daar aan de lijn kreeg wist mij het volgende te vertellen:

"Nee meneer, dat kan niet. We weten ook niet hoe de RDW daarbij komt, want daar is nooit sprake van geweest. De enige manier waarop wij die verklaring afgeven, is als de motor een originele Nederlandse motor is, die wij standaard op 25kw leveren. We zouden een verklaring kunnen afgeven, maar dat doen we niet."

Sja, daar zit je dan... Volgens mij is dan de enige manier om het goed te krijgen om de motor tzt. om te laten bouwen in Duitsland, daar door de keuring te doen, zodat het kenteken word aangepast, en vervolgens weer te importeren (wat weer onnodig geld gaat kosten B| ).



Heeft iemand hier ervaringen mee en wat heb je in die situatie gedaan? Wat ik ook kan doen is de motor aanschaffen (aangezien hij gewoon supermooi is) en hem schorsen en een half jaar niet kunnen rijden :( . Maar daar zit ik ook nie echt op te wachten..

Any ideas? Laat maar komen dan ;) .



Groeten, ksborg

ps. Piccie van het FZR'tje :+

full
 
lees mijn topic maar.

als deze in nederland met dezelfde typegoedkeuring is geleverd, kan het gewoon. Moet alleen yamaha een verklaring afgeven, en als die s*&t dat aan de telefoon niet wil doen, gewoon hogeropzoeken.

maar waarom zou je hem van 25kw afhalen op papier?

gewoon ringen eruit en vol vermogen rijden, dit is in tegenstelling tot deze aktie andersom niet illegaal.

zolang je dan maar geen 25kw rbw hebt!
 
Hallo,

Ik ben van plan om mijn Diversion 600 te verkopen. Reden hiervoor is dat er zich al een serieuze koper heeft aangeboden waaraan ik hem kwijt kan. Nou heb ik alleen één probleem. Ik zou dan een half jaar niet kunnen rijden.

Nou heb ik in Duitsland een FZR400 RR SP zien staan. Erg leuk, ziet er geweldig uit (helemaal in andere kleuren gespoten enzow), maar staat niet op 25kw. De handelaar kan dit echter tegen een heel zacht prijsje voor me regelen. Zit je weer met een probleem:

25kw in Duitsland op kenteken = 25kw in Nederland op kenteken
En natuurlijk moet hij later ook weer terug naar vol vermogen...

RDW gebeld, gevraagd of het mogelijk is om na een half jaar dan de begrenzing eruit te laten halen en vervolgens op vol vermogen te laten zetten, die aardige mevrouw weet me het volgende te vertellen:

"Meneer, het is mogelijk om die motor, ook al is het een import, terug te krijgen naar vol vermogen, zodat het ook op kenteken wordt aangepast. Het enige wat u hoeft te doen is even naar Yamaha bellen en vragen om een conformiteitsverklaring van de motor (die zou moeten aangeven dat de motor ook in Nederland is uitgeleverd) en dan kunt u die bij de RDW laten zien en dan komt verder alles goed."

Afijn, ik helemaal blij natuurlijk 8-) .
Vanochtend Yamaha Nederland gebeld. De zeer onvriendelijke mevrouw die ik daar aan de lijn kreeg wist mij het volgende te vertellen:

"Nee meneer, dat kan niet. We weten ook niet hoe de RDW daarbij komt, want daar is nooit sprake van geweest. De enige manier waarop wij die verklaring afgeven, is als de motor een originele Nederlandse motor is, die wij standaard op 25kw leveren. We zouden een verklaring kunnen afgeven, maar dat doen we niet."

Sja, daar zit je dan... Volgens mij is dan de enige manier om het goed te krijgen om de motor tzt. om te laten bouwen in Duitsland, daar door de keuring te doen, zodat het kenteken word aangepast, en vervolgens weer te importeren (wat weer onnodig geld gaat kosten B| ).



Heeft iemand hier ervaringen mee en wat heb je in die situatie gedaan? Wat ik ook kan doen is de motor aanschaffen (aangezien hij gewoon supermooi is) en hem schorsen en een half jaar niet kunnen rijden :( . Maar daar zit ik ook nie echt op te wachten..

Any ideas? Laat maar komen dan ;) .



Groeten, ksborg

ps. Piccie van het FZR'tje :+

(Afbeelding)

Je moet gewoon bij de dealer een COC (Cerificate Of Confirmety)aanvragen via Yamaha Duitsland, dan moeten hun hem met die gegevens gewoon toelaten en heb je niets te doen met in uit en weer invoeren dat kan gewoon in nederland (RDW)
succes!!!!!!!

:W
 
Laatst bewerkt:
lees mijn topic maar.

als deze in nederland met dezelfde typegoedkeuring is geleverd, kan het gewoon. Moet alleen yamaha een verklaring afgeven, en als die s*&t dat aan de telefoon niet wil doen, gewoon hogeropzoeken.

maar waarom zou je hem van 25kw afhalen op papier?

gewoon ringen eruit en vol vermogen rijden, dit is in tegenstelling tot deze aktie andersom niet illegaal.

zolang je dan maar geen 25kw rbw hebt!

Is dit echt zo ja? Dan zou het dus eigenlijk geen probleem zijn om hem gewoon te berijden als vol vermogen? Als dit namelijk zo is, dan zijn mijn problemen opgelost. Dan laat ik hem gewoon op 25kw zetten en dan kan ik ermee rijden...

Ik hoor graag van je :) . Weet je ook verhalen van mensen die zo rondrijden??
 
Je moet gewoon bij de dealer een COC (Cerificate Of Confirmaty)aanvragen via Yamaha Duitsland, dan moeten hun hem met die gegevens gewoon toelaten en heb je niets te doen met in uit en weer invoeren dat kan gewoon in nederland (RDW)
succes!!!!!!!

:W

Yamaha Nederland wil die verklaring niet geven... Maar als ik met die Duitse verklaring in Nederland bij de RDW kom, keuren zij het dan wel goed???
 
Yamaha Nederland wil die verklaring niet geven... Maar als ik met die Duitse verklaring in Nederland bij de RDW kom, keuren zij het dan wel goed???

Yamaha Nederland kan deze ook niet geven omdat de Yamaha van Duitse oorsprong is
Yamaha Duitsland kan dit wel omdat alle gegevens bekent zijn.
alleen heet COC in Duistsland iets anders ik weet zo even niet meer hoe mocht het me binnenkort te binnen schieten hoor je dat zo snel mogelijk
nogmaals veel succes
Trouwens heb je dat COC nodig voor het RDW anders moet die Yamaha een eigen type goekeuring krijgen en dat is veel duurder !


:W
 
Laatst bewerkt:
maar waarom zou je hem van 25kw afhalen op papier?

gewoon ringen eruit en vol vermogen rijden, dit is in tegenstelling tot deze aktie andersom niet illegaal.

zolang je dan maar geen 25kw rbw hebt!

Dat klopt volgens mij niet. Ik heb eens eerder iemand gezien die er een heuse boete aan overhield omdat er 25kw op papier stond terwijl de motor vol vermogen was.




Trouwens, waarom niet vol vermogen importeren. Hiero terugvoeren via een testbank + uitdraai. Dan een half jaartje rijden en dan de boel er weer uit halen.

Je hebt geen 25kw op je kenteken staan, maar met uitdraai wordt het in het algemeen ook geaccepteerd. Iig wel door de verzekering en de meeste agenten ook wel. Helemaal als het een 400 is.

Daarnaast is de kans dat je, binnen een half jaar, staande wordt gehouden door een politieagent vrij klein.

TT motoren heeft het zo bij mijn ex motor gedaan (en ook bij wat vrienden) en die zeiden dat het hun standaard procedure is bij het terug tunen. Maar ik weet dat er wel een klein risico van een boete in zit. Kheb het iig wel 1 keertje gelezen op mf dat iemand een prent heeft ontvangen.

succes met het hele gebeuren iig :)
 
lekker 25kw laten, is nog gunstig bij verkoop ook. :Y


Nee, juist niet meer, want de regels worden aangepast (25kw word 35kw)... Dus vandaar dat ik eigenlijk zo snel mogelijk van mijn eigen af wil :P .

Net de RDW gebeld, volgende antwoord gekregen (wederom van een zeer onvriendelijke medewerkster B| :

"Nee meneer.. Het klopt dat Yamaha deze verklaring niet afgeeft"...

Ik denk, WAT KRIJGEN WE NOU :? . Gisteren durven ze nog te beweren dat het geen enkel probleem is, een dag later is het ineens onmogelijk :X . Stel idioten weet zelf niet eens waar ze het over hebben gelof ik :Z .

Afijn, we gaan verder...

"Het is daarom ook niet mogelijk om uw motor terug te laten zetten zonder hem eerst weer uit te voeren en vervolgens weer in te voeren."

Dus ik vraag of het dan misschien wel mogelijk is om die shit d'r uit te trekken en vol vermogen te gaan rijden.

"Nee, dat is absuluut niet mogelijk, er zitten zelfs al mensen voor vast die dit hebben gedaan. Dat accepteerd de politie absoluut niet!!"

Vervolgens probeerde deze mevrouw zo snel mogelijk van me af te komen, met waarschijnlijk in d'r achterhoofd dat er alweer iemand met zo'n vermoeiende vraag komt... Sja, je doet je werk goed of je doet het niet, maar ik weet iig zeker dat de RDW nog wel wat verschilletjes heeft zitten in de medewerkers onderling.

Afijn, wat nu? :?
 
Ik denk dat het onderstaande linkje veel verheldering zal opleveren !

Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg

succes ermee !

:W

Thanx, m'n huidge is ook een import, dus weet wel een beetje hoe het in z'n werk gaat. Zit alleen nu met dit probleem en da's erg jammer... Maar zoals ik hier lees is dus misschien toch het invoeren op vol vermogen en later op 25kw laten zetten met uitdraai de beste methode... Of misschien wel de enige mogelijke methode dankzij de EU met z'n Europese Wetgeving

Kan aan mij liggen, maar dan kunnen ze de regels best wel wat versoepelen :+
 
Thanx, m'n huidge is ook een import, dus weet wel een beetje hoe het in z'n werk gaat. Zit alleen nu met dit probleem en da's erg jammer... Maar zoals ik hier lees is dus misschien toch het invoeren op vol vermogen en later op 25kw laten zetten met uitdraai de beste methode... Of misschien wel de enige mogelijke methode dankzij de EU met z'n Europese Wetgeving

Kan aan mij liggen, maar dan kunnen ze de regels best wel wat versoepelen :+

Ik denk ook dat je hem het beste op volvermogen kan invoeren en later pas terug naar 25 of 35 Kw en EU wat moet je er mee :+

:W
 
Ik denk ook dat je hem het beste op volvermogen kan invoeren en later pas terug naar 25 of 35 Kw en EU wat moet je er mee :+

:W

Dealer in Duitsland kan het ook doen, als hij hem dan gewoon niet laat keuren, maar direct exporteert naar Nederland is er ook niks aan de hand. Moet ik alleen ff hier een vermogensmeting laten doen toch?

Probleem opgelost (voor zover...).
 
Terug
Bovenaan Onderaan