#34 Kevin Schwantz

zo gaat dat altijd. Dat heet het "Vroeger was alles beter"-syndroom, toch?
De dominantie van Doohan, ook zoiets. Erg indrukwekkend hoor, maar soms/meestal/vaak wel saai om naar te kijken.


Nou, ik rij zelf met een suzuki 3-cilinder, en ik kan je wel vertellen, vroeger was niet alles beter! ;)

Maar je hebt gelijk denk ik, als je nu een heel seizoen '89 of '91 of iets van die tijd zou moeten terugzien, zou je het ook saai vinden. Maar door docu's en de youtube filmpjes die de mooiste momenten laten zien lijkt het mooier dan het was.
 
Als vroeger alles beter was, dan ben ik er bang voor wat ons te wachten staat in de toekomst van de racerij. Startvelden van 10 man op elektrische brommers. En direct een zwarte vlag als ze elkaar inhalen :') _O-
 
Laatst bewerkt:
Ze moeten als eerste honda minder macht geven, dan kan het nog wat worden.

Binnenkort voor de 1e keer een oostenrijkse machine aan de start van een gp in de koningsklasse!!
Dat vind ik een interessante ontwikkeling!
 
Ze moeten als eerste honda minder macht geven, dan kan het nog wat worden.

Binnenkort voor de 1e keer een oostenrijkse machine aan de start van een gp in de koningsklasse!!
Dat vind ik een interessante ontwikkeling!
Idd! Met oud IDM kampioen Martin Bauer! EDIT: Was ook wel te verwachten gezien zijn relatie met het team wat erin stapt. Tenminste ik vond het een logische keuze.

Echter... niet met een Oostenrijks motorblok. ;) Motorblok is van Duitse kom af.... BMW S1000RR motorblok.
 
Laatst bewerkt:
Jaja, dat het met BMW is is wel iets minder, maar wel een logische keuze. Ik vind het een goede ontwikkeling dat dit soort teams toch in durft te stappen in de motogp. Dit was enkele jaren geleden ondenkbaar geweest.
 
Als vroeger alles beter was, dan ben ik er bang voor wat ons te wachten staat in de toekomst van de racerij. Startvelden van 10 man op elektrische brommers. En direct een zwarte vlag als ze elkaar inhalen :') _O-

Waarschijnlijk komt het nog een keer zo ver inderdaad, ik heb al een paar races met elektrische motoren gezien ik word er niet heet of koud van :r
 
Daar werd toendertijd toch duidelijk anders over gedacht met startvelden van 12 man en de veel langzamere honda 3-cilinders.

Maar dat schijnt iedereen alweer vergeten te zijn. ;)

Toen zat er tenminste nog een fatsoenlijk geluid in, als ik nu die moto3 klasse hoor, ik vind het een straf voor mijn oren.....
 
Waarschijnlijk komt het nog een keer zo ver inderdaad, ik heb al een paar races met elektrische motoren gezien ik word er niet heet of koud van :r

:Y Op Francorchamps tijdens de Bikers' Classics ook een keer een elektrische race gezien. Je oren en neus kun je thuis laten voor zo'n race _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toch wel benieuwd naar elektrisch racen, laatst op een circuitdag had ik zelf even pauze en ging in de Strubben kijken naar andere rijders. De herrie werd me teveel. ;) :$ _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toch wel benieuwd naar elektrisch racen, laatst op een circuitdag had ik zelf even pauze en ging in de Strubben kijken naar andere rijders. De herrie werd me teveel. ;) :$ _O-

De acceleratie en snelheid is beiden niks mis mee. Maar de beleving van het naar een race gaan om te kijken, horen en genieten, valt echt helemaal weg.
 
De acceleratie en snelheid is beiden niks mis mee. Maar de beleving van het naar een race gaan om te kijken, horen en genieten, valt echt helemaal weg.

Op dit moment is het nog veel te pril. Elektrisch racen is nog helemaal niet spannend, omdat de techniek piepjong is. Maar als je ziet wat er in de afgelopen vijf, tien jaar ineens gebeurd is, dan ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als je dat vijf à tien jaar verder trekt.

Kleine teams die wat aanprutsen, met onderling gigantische verschillen, in een veld waar er maar een paar spelers zijn? Ja, natuurlijk is dat niks. Maar dat zou het met iedere andere techniek ook zijn. Zodra je grotere bedrijven hebt die er veel harder aan trekken, die competitief worden met elkaar - zodra er werkelijk iets te racen valt - dan kan het best nog wel eens interessant worden, denk ik.

Maar, dat is heel, heel verre toekomstmuziek op z'n best. Voorlopig fossiele brandstof genoeg om motoren te laten racen.
 
Waarschijnlijk komt het nog een keer zo ver inderdaad, ik heb al een paar races met elektrische motoren gezien ik word er niet heet of koud van :r
Ik ben een heel groot voorstander van elektrisch racen en kan ook eigenlijk niet wachten tot dit groter gaat worden. Het geluid en de geur is jammer maar je stoort er een hoop minder mensen mee. Het staat nog altijd in de kinderschoenen maar is nu eindelijk sinds dit jaar ook door de FIM geaccepteerd als volwaardig wereldkampioenschap.
 
Ik ben een heel groot voorstander van elektrisch racen en kan ook eigenlijk niet wachten tot dit groter gaat worden. Het geluid en de geur is jammer maar je stoort er een hoop minder mensen mee. Het staat nog altijd in de kinderschoenen maar is nu eindelijk sinds dit jaar ook door de FIM geaccepteerd als volwaardig wereldkampioenschap.

Mij zien ze niet weer als de TT elektrisch wordt :N
 
Mij zien ze niet weer als de TT elektrisch wordt :N

:^

Ben dit jaar al thuis gebleven. Laat staan als het elektrisch wordt.
En zeg nooit nooit. Nu en dan nog eens naar een circuit verder weg is altijd leuk. Maar als het elektrisch wordt, dan geef mijn portie maar aan fikkie of iemand anders :)
 
:^

Ben dit jaar al thuis gebleven. Laat staan als het elektrisch wordt.
En zeg nooit nooit. Nu en dan nog eens naar een circuit verder weg is altijd leuk. Maar als het elektrisch wordt, dan geef mijn portie maar aan fikkie of iemand anders :)
Jij blijft sowieso wel weg zolang Dorna de scepter zwaait. :+

Elektrisch racen is vooralsnog op het niveau van de vorige eeuw: kleine startvelden, langzamere motoren, onderlinge grote verschillen. Maar met de ontwikkeling van deze klasse zullen de startvelden groter worden, de motoren sneller en de onderlinge verschillen kleiner. Zeker als het kampioenschap in aanzien stijgt en er grotere bedragen mee gemoeid gaan, zal het startveld sneller vol raken en de technologie ook met rasse schreden verbeteren.

Maar goed, dit is wel erg off-topic.
 
Laatst bewerkt:
Jij blijft sowieso wel weg zolang Dorna de scepter zwaait. :+

Elektrisch racen is vooralsnog op het niveau van de vorige eeuw: kleine startvelden, langzamere motoren, onderlinge grote verschillen. Maar met de ontwikkeling van deze klasse zullen de startvelden groter worden, de motoren sneller en de onderlinge verschillen kleiner. Zeker als het kampioenschap in aanzien stijgt en er grotere bedragen mee gemoeid gaan, zal het startveld sneller vol raken en de technologie ook met rasse schreden verbeteren.

Maar goed, dit is wel erg off-topic.

_O-

Alleen de 1ste regel gelezen: Je hebt me door! _O-
 
Ik ben een heel groot voorstander van elektrisch racen en kan ook eigenlijk niet wachten tot dit groter gaat worden. Het geluid en de geur is jammer maar je stoort er een hoop minder mensen mee. Het staat nog altijd in de kinderschoenen maar is nu eindelijk sinds dit jaar ook door de FIM geaccepteerd als volwaardig wereldkampioenschap.

Jij rijdt duidelijk,zelf geen motor :') :+

elektrisch :r

Ben zelf wel benieuwd hoe dat gaat : eerste ronde 1 minuut 40,laatste ronde,(prik ver op),8 minuut 50 :+
 
Laatst bewerkt:
.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan