35kw vraag

Retrocruiser

MF'er
29 feb 2016
47
0
Neerijnen
Voor m'n neefje een ntv650 gevonden. Leuke motor mat met z'n A2 net te zwaar. Heb daarom bij motorcorner een een 35kw kit besteld.

Nu zegt m'n neefje dat hij met alleen het certificaat dat bij de kit komt en evt een rollenbank uitdraai voldoende heeft. Maar moet hij niet langs de rdw om alles te laten zien en op kenteken aan te passen?
 
Leuke motor! :)

Motor heeft er geen typegoedkeuring voor dus het vermogen op kenteken word niet aangepast, een agent kan hem dus op de bon slingeren en de verzekeraar moet uiteraard de rollenbank uitdraai goedkeuren (dus zwart op wit dat ze hem verzekeren met de 35kW kit).

Bij de RDW langs gaan kan ook maar heb geen idee hoe dat in z´n werk gaat en kost uiteraard ook de nodige centen (mja, een boete ook :9).
 
je moet op kenteken 35 kw hebben. Met een uitdraai rond gaan rijden roepen wel veel mensen dat het kan, maar het mag niet.

Je krijgt gezeik met:
  • Politie, en dan voornamelijk boetes en naar huis toe lopen.
  • Verzekering, op het gebied van niet uitkeren bij schade.

Kortom: niet zo moeilijk doen en gewoon een minder dan 35kw brik kopen. GS500tjes zijn prima, net als een BMW F650, Suzuki Freewind, potentieel is een Yamaha XT600 ook leuk of anders een XT550 of XT500.

Het is MAXIMAAL 35 kw, en met wat minder vermogen kom je ook prima vooruit. En dan zijn er ineens veel leuke motoren waar je uit kan kiezen. Ik ben juist op dit moment aan het kijken voor een minderdan35kw motor voor erbij. Leuk speelgoed.
 
Neem aan dat hij de NTV al gekocht heeft gezien hij al zo'n kit heeft besteld?
 
Yep ntv en kit al gekocht. Dus rdw is volgende stap
Ik dacht dat al. Maar hij is er heilig van overtuigd dat een uitdraai en certificaat voldoende is

Overigens vind de verzekering het geen probleem met de kit en het certificaat. Die zetten het dan zelfs op de polis
 
Laatst bewerkt:
Als het een motor is van voor 1997 staat er geen vermogen op het kenteken vermeld!!!
 
Op het pasje ook gewoon hoor. Staat 44kw op het pasje
Bij mijn supermagna uit 87 staat er 58kw op pasje. Dus dat voor 97 klopt niet denk ik
 
op het pasje/papiertje niet, maar bij de RDW is deze wel bekend.

Bij mij staat toch echt het vermogen vermeld (hoewel wel het verkeerde vermogen :9), motor is uit 1989 en sinds 1993 in Nederland. Bij mijn NTV uit 1993 en sinds 2001 in Nederland stond ook het vermogen vermeld op het pasje.

ZIkYxUw.jpg
 
82pk uit die twin? Typefoutje of een aanname van het RDW. We weten het niet dus doen we maar 60
 
Laatst bewerkt:
82pk uit die twin? Typefoutje of een aanname van het RDW. We weten het niet dus doen we maar 60
Waarschijnlijk HP en kW omgewisseld, volgens de fabriekopgave heeft de Hawk 60HP. In werkelijkheid heeft hij standaard nog minder. :)
 
Met een recent pasje?
Anders heeft een beetje politiemijnheer Google op zijn telefoon.
Yep, sinds eind vorig jaar. Heb wel een 35kw uitdraai bij van de vorige eigenaar, die heeft er een tijdje 35kw mee gereden en daarna de kit eraf gehaald om legaal vol vermogen mee te rijden.
 
Maar kort en goed, het neefje gaat rijden op een voertuig waar hij geen rijbewijs voor heeft. Tenzij de NTV door de RDW met een IK naar 35kW gezet wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan