Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic deel VIII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om het topic wat inhoud te geven post ik het hier nog een keer:

Zo, dit was de eerste keer dat ik me echt niet veilig voelde op mijn motor.

Ik rijdt, zoals elke dag terug van werk en deze keer tussen de file richting het nieuwe kruispunt bij station Lent bij Nijmegen. Bijna vooraan wordt het groen en voeg ik rustig in. Dan zie ik in een flits een klein autootje vanaf de rechstafbaan zich tussen de linksafslaande auto's wurmen. Al erg bijzonder, want het ging met een enorme vaart.

Ik besteed er weinig aandacht aan en rijdt verder tussen de auto's en richting de Waalbrug. Op de Waalbrug rijdt in rechts en geef richting aan naar links om naar de linkerbaan te gaan. In mijn spiegel zie ik datzelfde autootje met een rotvaart (je mag er 50, ik reed 60, hij 80?) zich in mijn achterwiel kruipen. Dus ik gebaar, zoals altijd bij auto's die wat dicht op me zitten, met een rustige op en neer gaande hand dat hij rustig aan moet doen. Dat had ik niet moeten doen, want dat raakte een gevoelige snaar ofzo. Hij drukt wat harder, dus ik geef gas en ga weer naar rechts. Hij komt naast me rijden en gebaart allerlei zaken en roept van alles. Eerste wat ik denk is dus nummerbord onthouden. Dat heb ik ook duidelijk laten weten.

Het einde van de brug naderend zie ik op de linkerbaan flink wat auto's staan. Het autootje rijdt nog naast me dus ik geef gas om voor hem te komen zodat hij me niet af kan snijden. Maar goed ook, want hij komt met een hoekactie direct weer achter me te rijden. Om daarna gas te geven en rechts (is stukje vluchtstrook) van me te gaan rijden. Ik geef dus weer gas, want de vluchtstrook houdt na het stoplicht op. En weer komt hij vlak achter me rijden. Ik zoek me toevlucht tussen de auto's en uiteindelijk voor een busje. Even rust.

Maar niet lang, want hij komt weer links naast me rijden en rare dingen doen. Bij een volgend stoplicht staat hij stil tussen de auto's en lokt me uit om naast hem te komen staan en te verbaal te worden. Ik weiger en rijd naar voren. Dat helpt niet, want hij wurmt zich tussen de auto's door (klein autootje hè) en komt naast me staan. Hij maakt allerlei gebaren, roept van alles en vraagt me wat ik doe. Dus ik geef aan dat hij mij en het overige verkeer in gevaar brengt. En dat ik zijn nummerbord heb onthouden. Inmiddels is het groen en geef ik gas.

Het autootje geeft ook gas en haalt me in. Om daarna voor me te gaan rijden. Ik bereid me voor op een remtest en houd ruim afstand. Gelukkig doet hij dat niet. Vlak voor het Keizer Karelplein wil hij naar links, maar daar rijdt de gele Volkswagen Passat die hij net heeft ingehaald. Die raakt hij bijna aan de achterzijde, maar het gaat net goed. Hij wurmt zich weer naar voren. En dan doe ik iets wat ik niet had hoeven doen. Ik zet hem naast het autootje en ga weer met hem in discussie. Hij zegt uiteindelijk dat hij mijn leven niets waard vind. De Passat in de linkerbaan rijdt iets naar voren en vraagt wat er aan de hand is. In de auto zitten twee negers en ik vertel het heel kort aan ze. Het wordt alweer groen en we rijden verder.

Het autootje hoekt hem over het Keizer Karelplein langs een boel auto's. En uiteindelijk de Graafseweg op, waar ik helaas ook heen moet. En dan doet hij iets wat ik niet had verwacht. Hij doet zijn knipper aan naar links om de Stijn Buystraat in te slaan, wat daar niet mag. Ook gaat hij stil staan en ik ga er dan dus maar rechts langs. Dat is allemaal niet zo vreemd, wel die berg water (ik hoop tenminste dat het water was) die de bijrijder in mijn gezicht smeet. Ik had helaas mijn vizier open.

Thuis aangekomen, gelijk maar 0900-8844 gebeld en een melding laten doen. Wat een dwazen.

ja het waren vermoedelijk Marokkanen.
 
Kanonne.. niet gezond zeg! :N
Ik hoop dat de politie deze keer daadwerkelijk eens actie gaat ondernemen! :')
Hou ons op de hoogte..
 
Ik vermoed dat er niets mee gebeurt. Of er moeten meer mensen gaan klagen over deze auto. Maar als ik wat hoor, horen jullie het.
 
Wat een domme idioot zeg.

Ik hoop dan ook dat zeer binnenkort zijn rijbewijs van wordt afgenomen.
 
verhaal, ~[/size]


het enige wat ik meteen denk,

je rijdt 5 km te hard en daar zijn ze, de blauwjassen.
maar bij dit soort levensgevaarlijke en intimiderende capriolen zie je ze nergens, :')


je hebt een hoop mafkezen op de weg, >> zo heb ik er een keer 1 gehad die mij in de vangrail wilde drukken :z |( :r maar het lukte hem niet, ik gaf hem geen ruimte.

hoe ontstond dat? ik reed gewoon toegestane snelheid op de meest linkerbaan[ tijdens inhalen] en meneer komt aanzeilen met dik 200kp/h en gaat vol in de remmen en daarna bumperkleven,

dus zeg ik ff tegen hem; |( |( symbool, mongool.

daarna werd ie helemaal gek. :') :')



conclusie; vooral als mensen in de auto zitten zien ze dat als een soort veilige haven/ privé domein,
en moet je vooral niets gaan zeggen, want dat is hetzelfde gevoel alsof er zomaar iemand je huiskamer instapt.

hier is onderzoek naar geweest. ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag viel me weer eens op hoe weinig verkeersinzicht de meeste mensen hebben... "He, het verkeerslicht staat op groen, ik moet dus door rijden ongeachte wat er zich voor me op het kruispunt afspeelt". Zo staat het hele kruispunt weer vol met mensen die niet kijken of ze überhaupt de overkant kunnen halen zonder de het verkeer uit de andere richtingen te blokkeren. En uiteraard zijn er dan weer mensen die het kruispunt van een andere kant over moeten, groen licht zien en er vrolijk tussenin gaan staan waardoor het complete kruispunt een grote chaos wordt.. '(

Zo zag ik het vandaag op 2 verschillende kruispunten gebeuren. En die paar mensen die dan wel inzicht tonen en het kruispunt niet op rijden, daar wordt door de lemmingen er achter agressief naar getoeterd met het idee "Wij willen ook het kruispunt blokkeren en door jou missen we dat nu" :')

Blijft apart om te zien :Y
 
vooral als mensen in de auto zitten zien ze dat als een soort veilige haven/ privé domein,
en moet je vooral niets gaan zeggen, want dat is hetzelfde gevoel alsof er zomaar iemand je huiskamer instapt.
Ohhh...vandaar dat sommige hun koekblik als rijdende huiskamer hebben ingericht en rijden, alsof ze half slaperig, in hun luie stoel zitten met pantoffeltjes aan _O-
 
Vandaag viel me weer eens op hoe weinig verkeersinzicht de meeste mensen hebben... "He, het verkeerslicht staat op groen, ik moet dus door rijden ongeachte wat er zich voor me op het kruispunt afspeelt". Zo staat het hele kruispunt weer vol met mensen die niet kijken of ze überhaupt de overkant kunnen halen zonder de het verkeer uit de andere richtingen te blokkeren. En uiteraard zijn er dan weer mensen die het kruispunt van een andere kant over moeten, groen licht zien en er vrolijk tussenin gaan staan waardoor het complete kruispunt een grote chaos wordt.. '(

Zo zag ik het vandaag op 2 verschillende kruispunten gebeuren. En die paar mensen die dan wel inzicht tonen en het kruispunt niet op rijden, daar wordt door de lemmingen er achter agressief naar getoeterd met het idee "Wij willen ook het kruispunt blokkeren en door jou missen we dat nu" :')

Blijft apart om te zien :Y

Ook eens gehad. Netjes kruising vrijgelaten, begint de bestuurder van de leswagen achter me (de enige inzittende, ik vermoed de instructeur) te toeteren |(
 
Ook eens gehad. Netjes kruising vrijgelaten, begint de bestuurder van de leswagen achter me (de enige inzittende, ik vermoed de instructeur) te toeteren |(


ik ben wel vaker voorbij gesjeesd door een "coureur" die een L op 't dak/kenteken had staan,


:') :')


en die moeten dan iemand gaan leren hoe te rijden, |( |(
 
Net voor het eerst 'de slechtste chauffeur van Nederland' gezien.. Waar halen ze de mensen vandaan zeg.. En dan te bedenken dat deze figuren ooit gewoon hun rijbewijs hebben gehaald! :/ Met name bij het zien van de jongere deelnemers moeten hun voormalige instructeurs en examinatoren toch het schaamrood op de kaken hebben staan :$

(Beetje off-topic, tenzij ik een Gold Wing zou hebben... daar had ik het onderweg op kunnen kijken :P)
 
Laatst bewerkt:
En zelfs dat kleine beetje verkeersinzicht wordt steeds minder, en door sommige, helemaal niet meer gebruikt ;)

net afgekopen maar kijk is een keer naar de allerslechte chauffeur van en NL en zie wat een
(gebrek aan) inzicht die hebben.
Gelijk allemaal rijbewijs inleveren.
 
Vandaag viel me weer eens op hoe weinig verkeersinzicht de meeste mensen hebben... "He, het verkeerslicht staat op groen, ik moet dus door rijden ongeachte wat er zich voor me op het kruispunt afspeelt". Zo staat het hele kruispunt weer vol met mensen die niet kijken of ze überhaupt de overkant kunnen halen zonder de het verkeer uit de andere richtingen te blokkeren. En uiteraard zijn er dan weer mensen die het kruispunt van een andere kant over moeten, groen licht zien en er vrolijk tussenin gaan staan waardoor het complete kruispunt een grote chaos wordt.. '(

Zo zag ik het vandaag op 2 verschillende kruispunten gebeuren. En die paar mensen die dan wel inzicht tonen en het kruispunt niet op rijden, daar wordt door de lemmingen er achter agressief naar getoeterd met het idee "Wij willen ook het kruispunt blokkeren en door jou missen we dat nu" :')

Blijft apart om te zien :Y
Maar dan krijg ik een boete omdat ik niet ga rijden bij groen licht...
 
Maar dan krijg ik een boete omdat ik niet ga rijden bij groen licht...
Ze moeten eigenlijk bonussen gaan uitdelen aan mensen die laten blijken het duidelijk wel te snappen en gevaar voor anderen weten te voorkomen ;)
 
Niet lachen...

lekker weertje, dus ik ga ff fietsen met mn uber energieke zoontje...

en ik moest hem vasthouden want die doet soms wilde dingen nog.

Rijdt er een brommobiel achter me met een opa erin van zeker 70+

En maar claxonneren en ik kon geen kant uit en stoppen ging daar ook niet met die dighead achter me en moest 10 meter verderop naar links.

Ik naar links met mn zoon vast (die kan ik echt niet loslaten rijden)

zie ik een tandenloos monster (hij zag er echt zo uit) druk met zn kop heen en weer zwaaien en boos doen terwijl die me passeert...


tjezus...het moet niet gekker worden.


asociale oudjes in brommobieltjes

Ik ga die ouwe zwaar te grazen nemen als ik hem zie rijden op mn motor....ga ik dr volgas langs...ff dodemansknop paar vette knallen en dan stoppie voor zn neus en dan mn achterwiel op zn motorkapje... dat soort fantasietjes kwamen op


tjezus ik had die brommobiel met die ouwe erin zo kunnen gebruiken voor bowlen..


Misverstanden..soms...


maar ik ben het weer kwijt in dit psychologisch schrijf jhet van je af topicje
 
Laatst bewerkt:
ik ben wel vaker voorbij gesjeesd door een "coureur" die een L op 't dak/kenteken had staan,


:') :')


en die moeten dan iemand gaan leren hoe te rijden, |( |(


Sterker nog ik ben dr bijna door aan gereden hahaha en die zit ook op het forum hier en rijdt ook motor hahaha _O-

ik zeg niks..
 
hoe zat dat nou met instructeurs die tijdens de les op hun telefoon zitten? Persoonlijk vind ik t raar want A) ze letten dus niet op en B) is ook een boodschap dat het telefoontje dus blijkbaar "gedoogd" word naar de lesser toe. Ik weet t niet maar 1 op de 2 lesauto's zie ik het gebeuren.

Vandaag zat ik met ruime afstand achter een Audi, niks aan de hand ritje, tot ik ineens een vizier vol ruitenwisservloeistof had, zucht... Ik groot, gelukkig ging het handje omhoog en kon ik de dooie vliegen van mn vizier afhalen. Anders had ik toch minimaal een burnout voor m moeten doen en zn achteruikijkspiegel moeten demonteren
 
Ik vermoed dat er niets mee gebeurt. Of er moeten meer mensen gaan klagen over deze auto. Maar als ik wat hoor, horen jullie het.
Wat is het kenteken van die maloten dan??
Gaat er morgen een van ons ook een melding maken ;)
En volgende week weer iemand :P

Maar ik zou zoiets echt niet willen pikken! Aanpakken dat tuig en hun kop tegen de stoeprand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan