400cc supersports?

ViDector

MF veteraan
13 mei 2007
1.390
0
Worden er tegenwoordig(in de toekomst misschien) nog nieuwe 400cc supersports gemaakt
(:} bv. de cbr 400 rr, vfr 400, zxr 400, gsxr 400 enz. :} )
Dat zijn prachtige bikes om mee te beginnen, maar ze beginnen al heel aardig oud te worden.
Daarom mijn vraag, worden er nog nieuwe 400 cc supersports gemaakt?
'T lijkt mij namelijk een mooie bike om op te beginnen, al ben ik nog geen 18 :X
 
Op het moment worden er geen 400cc supersport motoren meer gemaakt, wat idd zeer jammer is, prachtige klasse.
Ben zelf begonnen op een VFR400R en daar leer je echt op rijden! Stuurt als een scheermes en hebben zat vermogen om met de meeste motoren mee te komen (60-70pk) maar zullen je nooit verrassen.
Ik snap die hele 25KW regeling ook niet, een 400cc is een prima beginnersmotor zonder begrenzingen, zo leer je tenminste MOTORrijden en geen brommerrijden.

BTW volgens mij had Aprilia plannen om een 450cc V twin op de markt te brengen met zo'n 75pk, alleen schijnt dat plan ook alweer in water te zijn gevallen (jammer!).

Begin gewoon lekker op 1 van die motoren die je noemt! Mijn broertje van 19 heeft nu ook een VFR en heeft de tijd van zn leven!

Mvg,
een 400cc fan.
 
Worden er tegenwoordig(in de toekomst misschien) nog nieuwe 400cc supersports gemaakt
(:} bv. de cbr 400 rr, vfr 400, zxr 400, gsxr 400 enz. :} )
Dat zijn prachtige bikes om mee te beginnen, maar ze beginnen al heel aardig oud te worden.
Daarom mijn vraag, worden er nog nieuwe 400 cc supersports gemaakt?
'T lijkt mij namelijk een mooie bike om op te beginnen, al ben ik nog geen 18 :X

Tegen die tijd kan je die van mij wel kopen denk :+ , die is ook nog s flink geupdated :P
 
aww.. dat is jammer dat ze ze niet meer maken ;( .
ik hoop dat ze nog van gedachtes veranderen die aprilia gasten.
En anders maar een oudere, die van iceking:9 :9 :9 .(btw. ziet er goed uit die cbr van je)

Ik hoop echt dat er nog plannen komen om een 400 cc supersport te produceren, want waarom zijn ze er mee gestopt? :?

btw. ik wist al dat dit goed forum was, maar dat er zo snel werd gereageerd :} :} :} :}, echt TOP!
 
Laatst bewerkt:
Nieuw worden ze niet meer gemaakt maar als je goed zoekt kan je nog wel een mooie vinden ;)
Als je gaat zoeken...ga voor de Honda RVF 400 R. Dit is de allerbeste 400cc superpsort ooit gemaakt. Dit is de uitslag van alle 400cc test :}
Een 400 is trouwens niet alleen een beginnersmotor, ik heb er nog steeds meer lol mee dan met mijn zx6r. *D

Even een plaatje van de mijne :

p6021782ajz5.jpg


En hier een test :

1181055897.jpg


1181043295.jpg


En het orginele japanse foldertje :

1181019207.jpg


1181048563.jpg


1181056962.jpg


1181045218.jpg


1181047602.jpg


1181019334.jpg


1181039441.jpg


1181060661.jpg
 
ik heb net een nieuwe vfr400r gebouwd :P





als het niet gemaakt word moet je het zelf maar bouwen he
 
Ende waarom telt de FZR400rr/sp niet meer mee ? B|

Maar idd 400cc's ruleren :}
 
Ik rij ook met een 400cc en het bevalt ook erg goed.
het stuurt super.
En ik vind er erg jammer dat er geen 400cc sport motoren meer worden gemaakt.
 
Wat zijn de voor en nadelen van een 400 cc tegenover een 600 cc?(voor een beginner :9 )
(want de 600 cc heeft alleen meer vermogen, maar zijn meestal ook licht toch?)
 
Te kleine markt |( En ze zijn aardig aan de prijs tov andere supersports.
Een goede RVF is véél duurder dan een CBR uit het zelfde jaar.

de 400's waren destijds bedoeld voor de Japanse markt. Daar hadden ze toen een gefaseerd rijbewijs. Als ze meer dan 400cc wou rijden moesten ze een nieuw rijbewijs halen, wat veel geld kostte. Vandaar dat de jappen op 400's reden. Nu is dat niet meer zou, en is er dus geen markt meer voor.
Omdat ze voor de Japanse markt zijn ontwikkeld, zijn de 400's ook zo klein tov bijvoorbeeld 600's.

Ik ben begonnen op een CBR400RR (nc23), man wat reed dat lekker. Mijn vriendin heeft een VFR400R (nc30) en soms rijd ik daar op, rijdt ook erg goed!
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de voor en nadelen van een 400 cc tegenover een 600 cc?(voor een beginner :9 )
(want de 600 cc heeft alleen meer vermogen, maar zijn meestal ook licht toch?)

een 400 is meestal wat kleiner gebouwd en sturen daarom heel erg makkelijk en goed. Ze sturen veel vlotter dan een moderne 600. Mijn zx6 is van 2003, maar mijn oudere RVF stuurt scherper. De RVF is met optrekken bijna net zo snel, alleen de topsnelheid is ongeveer 40 km/u minder dan de zx6. Topsnelheid maakt weinig uit, bochten zijn het leukste...en dan kan er echt niks tegen een 400 op.
 
een 400 is meestal wat kleiner gebouwd en sturen daarom heel erg makkelijk en goed. Ze sturen veel vlotter dan een moderne 600. Mijn zx6 is van 2003, maar mijn oudere RVF stuurt scherper. De RVF is met optrekken bijna net zo snel, alleen de topsnelheid is ongeveer 40 km/u minder dan de zx6. Topsnelheid maakt weinig uit, bochten zijn het leukste...en dan kan er echt niks tegen een 400 op.

een 250 2-takt :+
 
Vind de VFR trouwens ook het mooist van de 400cc's.




Oh ja, ik weet er ook nog één hoor.

Dikke 1080 cc! Maar weegt 125kg schoon aan de haak. :Y

ncr_back.jpg

ncr_right.jpg
 
Laatst bewerkt:
Idd jammer dat er geen 400 meer gemaakt worden. Heb regelmatig op die van mijn liefie gereden....en motorrijden is eigenlijk nooit meer leuker geweest.

Met enorm hoge toeren en hoge bochtensnelheden 600cc's en meer bij houden, geweldig!
 
Ik rij nu een ZX9r en in vergelijking is de power natuurlijk magistraal, alleen mis ik vaak dat flik-flak gevoel en het kindse speelgevoel waar de 400 je zo in uitdaagd!!! :] GEWELDIG!
Heb er echt op LEREN motorrijden, heb er 50.000km mee gereden, 2 vakanties door Europa gedaan (jaja ik met 1.86m en 94kg....en bagage :X ) en is de tijd van mn leven geweest!
Ze is mn liefde en gaat nooit meer weg. *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan