500 Euro challenge GSX600F (universele Japanse motor 4 in lijn)

Nee, tweedehands veerunit (en het is geen Hyperpro, maar YSS). Had geen keuze 😇

Anders….
 
Laatst bewerkt:
Even een update. De aansluitingen tussen de carburateurs zijn dicht. Maar ergens zit nog iets niet goed. 1 cylinder wenst niet goed mee te lopen. Mbv een infraroodthermometer vastgesteld dat de cylinder maar 125 graden Celsius werd terwijl de rest iets van 250/260 graden werd.

Morgenavond hopelijk weer wat tijd (en betere temperaturen) om wat te prutsen.

Wel al vastgesteld dat de YSS achterveerunit goed werk levert (je merkt veel minder "beweging"). Geen foto's, zou ook niet weten hoe je dit in beeld zou moeten vangen ;)
 
Zoals toegezegd.

Hij is weer opgebouwd. Liep op 4 pitten en mooi rustig. Nu een tijdje gebruiken/rijden en dan afstellen. En als ik zin heb kleppen stellen. image.jpg

En ja, hij blijft “leluk” 🙈
 
Zo er is weer wat te melden. Het laatste stukje paarse leiding ook gemonteerd. Daarbij is vorige week de motor langsgeweest bij een motorzaak (voor de kenners KMS te Poeldijk).
Aldaar is de motor afgesteld. Nu loopt hij echt goed. Bleek dat in de revisiesets een iets te dikke O-ring zat voor een luchttoevoer in de vlotterbak.

En daarbij was er ook sprake van valse lucht (laatste keer de carbs iets te onnauwkeurig gemonteerd) :$

Motor is dus nu gewoon te gebruiken als dagelijkse gebruiksexemplaar.

En omdat dit forum hangt aan bewijzen......
Denk wel dat dit de eerste en
IMG_1766[1].JPG
laatste motor is waar ik paars/roze remleidingen uit eigen beweging op gemonteerd heb :+
 
Zo er is weer wat te melden. Het laatste stukje paarse leiding ook gemonteerd. Daarbij is vorige week de motor langsgeweest bij een motorzaak (voor de kenners KMS te Poeldijk).
Aldaar is de motor afgesteld. Nu loopt hij echt goed. Bleek dat in de revisiesets een iets te dikke O-ring zat voor een luchttoevoer in de vlotterbak.

En daarbij was er ook sprake van valse lucht (laatste keer de carbs iets te onnauwkeurig gemonteerd) :$

Motor is dus nu gewoon te gebruiken als dagelijkse gebruiksexemplaar.

En omdat dit forum hangt aan bewijzen......
Denk wel dat dit de eerste en Bekijk bijlage 1813510laatste motor is waar ik paars/roze remleidingen uit eigen beweging op gemonteerd heb :+
Knap dat ze dat gevonden hebben
 
Toffe zaak KMS, hier ook alleen maar goede ervaringen met Marco.
Als je er voor het eerst komt dan lijkt het misschien een beetje een vreemde, maar sleutelen kan die!
 
Kreeg ook de tip om even originele bevestigingsmiddelen voor de tank aan te schaffen (zitten ondertussen op) en een verse koppelingskabel. Want volgens Marco kan het beter. Nog niet gemonteerd (ligt al wel klaar), de reden daarvan is dat de 20 liter tank vol zit.

Vandaag trouwens een mooi rondje rond het Westland gereden. Dus de verse koppelingskabel komt dichterbij ;) (foto volgt bij het monteren ervan).
 
Het blijft toch een beetje een zwangere goudvis qua vorm..
Ik ontken zeker niet dat dit type motor echt LELIJK is :+

Vandaar dat hij zeer geschikt was/is voor de 500 Euro challenge })

Maar ondanks dat de motor gewoon lelijk is,, rijdt het (na het monteren van een superbike stuur) niet slecht.
 
Ze misten nog steeds, maar nu toch gemonteerd (waren niet te duur bij Louis).

Maar 1 ding begrijp ik niet.
Ze wegen 177 per stuk en je plaats als trillingsdemper (dus moeten ze zwaar zijn). Waarom dan carbon gebruikt, wie het weet mag het zeggen 😜12C84C34-0D29-4C02-9C22-613C673A56F8.jpeg
B53B9355-C028-40E6-A154-434B2B43BA95.jpeg
 
Daar heb ik me ook over verbaast _O- . Enige wat ik kan bedenken is dat een lichter gewicht andere trillingen opvangt dan een zwaarder gewicht(?). Maar aangezien het geen originele zijn, zal het wel licht zijn vanwege commercieel oogpunt.

Ben wel benieuwd of je er iets van merkt.
 
@Eelco36
Als ik een tijdje gereden heb met de trillingsdempers zal ik terugmelden of het merkbaar is.

En dat carbon, denk dat het visuele "opsmuk" is. Want carbon staat "stoer" (tenminste het is een duur en zeer licht materiaal en daarmee kan je "pronken"). Maar of dat nu op een trillingsdemper tot zijn recht komt, denk van niet :+
 
@Eelco36
Als ik een tijdje gereden heb met de trillingsdempers zal ik terugmelden of het merkbaar is.

En dat carbon, denk dat het visuele "opsmuk" is. Want carbon staat "stoer" (tenminste het is een duur en zeer licht materiaal en daarmee kan je "pronken"). Maar of dat nu op een trillingsdemper tot zijn recht komt, denk van niet :+
Staat goed bij stoere paarse motor
 
Even een update. De aansluitingen tussen de carburateurs zijn dicht. Maar ergens zit nog iets niet goed. 1 cylinder wenst niet goed mee te lopen. Mbv een infraroodthermometer vastgesteld dat de cylinder maar 125 graden Celsius werd terwijl de rest iets van 250/260 graden werd.

Morgenavond hopelijk weer wat tijd (en betere temperaturen) om wat te prutsen.

Wel al vastgesteld dat de YSS achterveerunit goed werk levert (je merkt veel minder "beweging"). Geen foto's, zou ook niet weten hoe je dit in beeld zou moeten vangen ;)
Lees ook even mee, ik heb ook zo n gsx f. Gekocht voor 250 euro. Daar zat een RF 600 achterschokbreker op. Staat iets voorover. Stuurt wel scherp. En dat hoge stuur :9~
 
@truusjetrap
Het hogere stuur is gewoon gedaan met Suzuki onderdelen (risers van GSR600 of GSR750). Wel moet de bout waarmee deze vastgezet worden opgesneden worden (draad verlengen en daarbij het is fijn schroefdraad). Verder is het zaak om de onderkant van de risers pas te maken (ze komen namelijk tegen de voorvorkpoot aan). Wil je detailfoto's, PB staat aan.

Wil het je een originele achterveer, ik heb er 1 liggen komt uit dit project (motor had iets van 34/35 dkm gelopen toen ik hem verving).
Heb je alvast iets met de originele lengte. En de veerunit is niet overleden, dat een andere in zit bij mij is meer omdat een YSS-unit toevallig voorbij kwam en dat deze beter is, is gezien de prijs en de technische uitvoering (duidelijk zwaarder uitgevoerd) niet vreemd.

En als ik de (in mijn ogen echt wel lelijke) GSX) beschouw rijdt dan ding gewoon hartstikke goed. Enige detail is bij mij dat hij niet echt zuinig is (ergens rond de 1 op 17/18, terwijl mijn Fazert standaard 1 op 20 rijdt of zelfs nog wat zuiniger), had gehoopt dat de fiets ook ergens rond de 1 op 20 zou lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan