Richtingaanwijzers...Gebruiken:?

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum

Hoe is jullie knippergedrag?

  • Ik knipper nooit

    Stemmen: 3 2,0%
  • Ik knipper zelden

    Stemmen: 5 3,3%
  • Ik knipper (bijna) altijd

    Stemmen: 142 94,7%

  • Totaal aantal stemmers
    150
A

Anoniempje551

Guest
Ik rij 1000 km in de week. Nu valt het mij meer en meer op dat men, ongeacht voertuig, die krengen van knippers gewoon niet gebruikt |(

Ik heb daardoor al best wat situaties gezien die niet hadden gehoeven als maar effe aan die schakelaar was gezeten.

Zelf knipper ik wat af. Ken ik daar iig niet op afgerekent worden...maar mensen...waarom hebben we die krengen op ons voertuig zitten :?

Persoonlijk vind ik het wel irri als er weer zo'n dibiel naar de andere baan hoekt zonder ff die knippers te gebruiken.

Wat vinden jullie:
Knipperen nergens voor nodig...de rest anticipeert en kijkt maar goed.

Hoe is jullie knippergedrag?

En waarom knipper je nu wel of juist niet.

Ik zal effe een polletje maken.
 
Ik vindt die niet knipperaars ook zwaar irritant. Vooral rontondes maar ook als ze van baan vak wisselen. Dat kleine gaatje wat je hebt, ga je benutten en dan besluit zo'n koekblik hufter toch nog ff naar links te gaan. Dan moet je weer in de ankers. Als ze al knippers gebruiken doen ze dat als ze er bijna zijn. Die mensen snappen niet dat RICHTING aangevers zijn :(
 
Ik knipper altijd ( en niet alleen met de ogen voor de lolbroeken onder ons )
Gaat mij om mijn veiligheid ook al weet ik donders goed dat sommige automobilisten je niet willen zien.
Laat ik dan maar de moraalridder zijn.... O-)
 
Volgens mij zijn bij een hele hoop koekblikken de stengeltjes aan de linker kant van het stuur afgebroken :X Of zouden ze de gebruiksaanwijzing kwijt zijn :?

het is inderdaad uitermate irri B|

[me]Snarfman gebruikt zijn knippers op motor en in koekblik[/me]
 
op een motor vind ik het nog belangrijker om altijd te laten zien wat je gaat doen/van plan bent.

In de auto knipper ik ook bijna altijd.
Het kan ooit eens een hachelijke situatie voorkomen!!
 
En ik maar denken dat alle knipperlichten kapot zijn/waren :P

Ik knipper altijd want ik vindt het ook super irritant |( als het niet gebeurd en dan moet je het natuurlijk zelf wel doen.
 
Ik probeer het zoveel mogelijk te doen, behalve in situaties waarin het verwarring oplevert. Het schijnt zelfs zo te zijn (wist ik eerst niet) dat je geen richting naar links aan moet geven als je op een rotonde driekwart rond gaat. Dat is verwarrend voor andere weggebruikers.

Verder ALTIJD bij inhalen op de snelweg (en natuurlijk overal, maar op de snelweg vind ik het hoogstirritant als mensen het vergeten/te lui zijn). Ook ben ik ZEKER op rotondes en ook op de snelweg héél erg bedacht op mensen die onverhoopt naar links komen zetten (vooral het moment dat je in de dode hoek zit vind ik telkens weer een tikje eng).

Heb mijn knippers ook een keer gebruikt toen ik stilgevallen was onderweg en er een hele meute koekblikken achter me moest blijven. Sta je daar te zweten om je bike weer aan de praat te krijgen, zij maar wachten, ik dacht: laat ik aardig zijn en ze iig laten weten dat ik stop.

Kortom: eigenlijk bij vrijwel alle belangrijke zijdelingse verplaatsingen en bij afslaan/van richting veranderen. Een enkele keer verzuim ik ook wel eens richting aan te geven, maar dat gebeurt zelden :]
 
Knipperen is idd belangrijk voor ieders veiligheid. Ik knipper duzz meestal ook wel. Er zit tuurlijk wel eens tussen dat ik het vergeet, sorry!
en kan me er ook vreselijk aan irriteren als mensen dat niet doen.
 
En ik maar denken dat alle knipperlichten kapot zijn/waren :P

Of de mensen hebben stompie links en de wagen niet aangepast...en dan nog die zottekoppen die een telefoon tussen oor en hand hebben.

Tsja, das moeilijk knipperen dan |(
 
knipperen is a way of life.....

tenzij je achter knipper het niet meer doet.. :(
knippert die aan de voorkant wel 2x zo hard.. *D

snel laten maken.. O-)
 
wat mij betreft mogen die dingen wel afgeschaft worden.

het gros gebruikt ze niet en wie ze wel gebruikt doet dat om zelf niet te hoeven kijken en voorrang te claimen. maak die dingen dan blauw en doe er een muziekje bij.
 
ik gebruik mn knipperlichten ALTIJD.
ik vind het ook zwaar irritant als ik moet wachten op iemand terwijl ie zonder te knipperen afslaat. vooral op een rotonde :(
 
Da's dus duidelijk: altijd knipperen!

Dat de koekblikkers (en al het overige verkeer) je nog beter opmerken en zien wat je gaat doen.
Maar d'r zijn nog genoeg aso lullo's over die idd niet knipperen, zowel op de snelweg of op de rotonde. Sta je weer voor niks te wachten bij de rotonde.
Mega asociaal vind ik dat, in principe staat daar een boete op.... in principe wel ja, maar dan moet er al toevallig een agent langsrijden... en dan nog.

Overigens, zelfs *als* ze hun knipperlichten gebruiken dan nog wil ik aan hun rijgedrag zien dat ze ook gaan doen wat hun knipperlichten zeggen dat ze gaan doen.... soms staan ze nog gewoon aan...
 
Laat ze daar maar eens bekeuringen voor uitschrijven, niet knipperen.... Maar dat gaat weer zo lastig, dus zal het bij dat laffe flisten blijven.

Ik knipper dus vollop, in blik en op de brommer.

Maar die dingen lijken tegenwoordig alleen maar als optie op auto's geleverd te worden... en de optie wordt niet gekozen, laat staan gebruikt.

Knipperen hoog!
 
Misschien overbodig, maar OP TIJD knipperen is ook prettig. Ik stond vanmiddag langs een provinciale weg te wachten om linksaf te slaan. Komt een tegenligger aan. Ik denk nog "Rij door... ik sta hier niet voor J.L." en ja hoor, net voor de kruising, effe 1 knippertje en afslaan. :(
 
Die dingen zijn tegenwoordig toch een dure extra optie op 4 wielers?

Niet alleen de 4-wielers...ook de 6-wielers en 2-wielers hebben er (g)een handje van.

Hoe vaak komt er niet een vrachtwagen zonder seintje naar links hoeken omdat ie anders moet afremmen |(

Kleine moeite, groot plezier om effe te knipperen.

En dan idd wel uitzetten ja...vooral die **we l**ken in een klein blikje vergeten hem weleens uit te doen. Maak je netjes ruimte, komen ze niet :?
Ga je seinen dat ze dat ding uitdoen, snappen ze ook na 2 km wat je bedoelde |(
 
Sinds ik de kunst versta om mijn telefoon goed te klemmen tussen mijn schouder en oor, gebruik ik de richting aanwijzer weer af en toe in de auto.

Op de motor gaat er altijd een aan tijdens het remmen, dat is dus makkelijk.


:?

ok jou tip was nodig voor de router ;)
 
Sinds ik de kunst versta om mijn telefoon goed te klemmen tussen mijn schouder en oor, gebruik ik de richting aanwijzer weer af en toe in de auto.

Op de motor gaat er altijd een aan tijdens het remmen, dat is dus makkelijk.


:?

ok jou tip was nodig voor de router ;)
D'r komt ook weer geen zinnig woord uit hè :+ :+
Op het moment dat jij serieus wordt, word ik achterdochtig :+
 
Ik kippper met alles :P ze zitten er niet voor niks op.
Ook als ik een rotonde 3/4 rond ga geef ik voor het er op gaan al links aan, na laatste mogelijkheid van rechts geef ik rechts aan.
Misschien overdreven, maar het bevorderd wel de doorstroom.

Vandaag bijna 2x een aanvaring gehad omdat diverse mensen geen knippers voerde en zo zwalkte dat ik geen idee hadden waar ze naar toe wilde.
Tis dat ik zo goed anticipeerde O-)
 
Ik knipper alleen als het nodig is. Als ik op de snelweg rijd en er zit 50m voor/achter me geen auto dan wissel ik van rijbaan zonder knipperen. Dito met rotondes, geen auto's dan word er niet geknipperd, anders altijd.

shoot me
 
Terug
Bovenaan Onderaan