Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welke tip precies? Ik word spontaan blij
Enne, ben ik nu nerdinnetje
Ik knipper alleen als het nodig is. Als ik op de snelweg rijd en er zit 50m voor/achter me geen auto dan wissel ik van rijbaan zonder knipperen. Dito met rotondes, geen auto's dan word er niet geknipperd, anders altijd.
shoot me
Da's dus duidelijk: altijd knipperen!
Laat ze daar maar eens bekeuringen voor uitschrijven, niet knipperen.... Maar dat gaat weer zo lastig, dus zal het bij dat laffe flisten blijven.
Ik knipper dus vollop, in blik en op de brommer.
Maar die dingen lijken tegenwoordig alleen maar als optie op auto's geleverd te worden... en de optie wordt niet gekozen, laat staan gebruikt.
Knipperen hoog!
Op woensdag 04 februari 2004 21:47 schreef bierelier het volgende:
[me]een echt LCB topic
[/me]
Op woensdag 04 februari 2004 21:52 schreef **Lara** het volgende:
Ik kippper met alles ze zitten er niet voor niks op.
Ook als ik een rotonde 3/4 rond ga geef ik voor het er op gaan al links aan, na laatste mogelijkheid van rechts geef ik rechts aan.
Misschien overdreven, maar het bevorderd wel de doorstroom.
Vandaag bijna 2x een aanvaring gehad omdat diverse mensen geen knippers voerde en zo zwalkte dat ik geen idee hadden waar ze naar toe wilde.
Tis dat ik zo goed anticipeerde
Het lijkt erop dat het gebruik van het knippperlicht omgekeerd evenredig is met de prijsklasse van het voertuig.
(Simpel gezegd: hoe duurder des te minder knipperen)
Bij een mini rotonde ja, bij en grote rotonde doe ik dat ook of volg ik de juiste rijbaan.Bedoel je nu dat je met links knippert op een rotonde, dus zolang je er niet af gaat knipper je met links , dan kan en mag ik je nooit binnendoor voorbijsteken , is niet zo bevorderend voor het verkeer, zelf ben ik een knipperaar
Zo doe ik het ook: rotonde 3/4 is knipper naar links en pas na de 2e uitgang knipper naar rechts. Hoewel het links knipperen wettelijk niet hoeft, werd me dit door mijn instructeur aangeraden (ik knipperde altijd alleen rechts, bij het verlaten van de rotonde, zoals dit wettelijk verplicht is) en het is inderdaad heel veel duidelijker.Ik kippper met alles ze zitten er niet voor niks op.
Ook als ik een rotonde 3/4 rond ga geef ik voor het er op gaan al links aan, na laatste mogelijkheid van rechts geef ik rechts aan.
Misschien overdreven, maar het bevorderd wel de doorstroom.
Moet je eens met een auto proberen: je geeft links aan voor je de rotonde opdraait, stuur naar rechts, stuur naar links en 'klik' richtingaanwijzer springt uit. Opnieuw links aangeven. je komt bij je afslag, kun je em weer naar rechts overzetten. Zo kost richting aangeven wel erg veel werk en aandacht die je beter op de weg kunt richten.Ik kippper met alles ze zitten er niet voor niks op.
Ook als ik een rotonde 3/4 rond ga geef ik voor het er op gaan al links aan, na laatste mogelijkheid van rechts geef ik rechts aan.
Misschien overdreven, maar het bevorderd wel de doorstroom.
knip
Moet je eens met een auto proberen: je geeft links aan voor je de rotonde opdraait, stuur naar rechts, stuur naar links en 'klik' richtingaanwijzer springt uit. Opnieuw links aangeven. je komt bij je afslag, kun je em weer naar rechts overzetten. Zo kost richting aangeven wel erg veel werk en aandacht die je beter op de weg kunt richten.
Ik hoorde pas trouwens dat je op een rotonde geen richting meer hoeft aan te geven, alleen naar rechts als je hem gaat verlaten?