Richtingaanwijzers...Gebruiken:?

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum

Hoe is jullie knippergedrag?

  • Ik knipper nooit

    Stemmen: 3 2,0%
  • Ik knipper zelden

    Stemmen: 5 3,3%
  • Ik knipper (bijna) altijd

    Stemmen: 142 94,7%

  • Totaal aantal stemmers
    150
Toen mijn motor een keer 'gerepareerd' was door mijn dealer hadden ze de richtingaanwijzers kruislings aangesloten: linksvoor+rechtsachter en vice versa. Ik kon die dingen dus niet gebruiken, maar ik moest wel tussen de file door over de A2 naar A'dam. Ik voelde me doodongelukkig en niet erg safe zonder knippers.
Verder irriteeer ik me ook mateloos aan het niet of verkeerd gebruiken van de richtingaanwijzers. Ook een 'leuke' is zonder richting aan te geven voorsorteren en als je voorgesorteerd staat richting aan geven. Dan heeft het dus geen zin meer #@%$@#$%#$!!
 
Ik knipper alleen als het nodig is. Als ik op de snelweg rijd en er zit 50m voor/achter me geen auto dan wissel ik van rijbaan zonder knipperen. Dito met rotondes, geen auto's dan word er niet geknipperd, anders altijd.

shoot me

Knal.

Het is altijd nodig. Je kan iemand over het hoofd gezien hebben. Een motorrijder bijvoorbeeld.
Sta ik vanochtend met mijn honden op de stoep om over te steken. Komt blik aan. Ik netjes wachten. Honden ook. Netjes opgevoed. Rijdt het blik zonder knipper een parkeerplaats op. Sta ik voor l*l te wachten. En mijn pistool lag binnen. De bofkont.

Knal.
 
Irritant als mensen die knipperlichten niet gebruiken en (inderdaad) vooral op rotondes! Daarom gebruik ik ze zelf zoveel mogelijk. Veiligheid gaat voor alles... :]
 
knipper eigenlijk altijd, soms op de snelweg niet als er geen volk om me heen zit, dan zie ik er het nut niet echt van in, omdat er dan niemand is om naar te knipperen vergeet ik dat ding dan weer uit te zetten, wat veel gevaarlijker is, binnen bbk altijd
 
pinkerdoos was kapot dus heb men pinkers er maar afgehaald , weet je wel wat zon kreng kost , zeker 2 euro :+
 
Ik knipper altijd. Je kent het wel. Zo'n lul of trut die ineens op de rem gaat staan en dan een parkeervak in dendert. Kan ik me echt helemaal aan kapot ergeren. Er zitten toch niet voor niets knippers op! :(
 
Ik knipper ook altijd, zowel in blik als op de motor. Valt me wel op: hoe duurder de auto, hoe minder vaak er richtingaanwijzers 'opzitten'... :X
 
Laat ze daar maar eens bekeuringen voor uitschrijven, niet knipperen.... Maar dat gaat weer zo lastig, dus zal het bij dat laffe flisten blijven.

Ik knipper dus vollop, in blik en op de brommer.

Maar die dingen lijken tegenwoordig alleen maar als optie op auto's geleverd te worden... en de optie wordt niet gekozen, laat staan gebruikt.

Knipperen hoog!

Altijd !
Enne ik zal eens kijken wat ik kan doen met die bekeuringen...
 
Op woensdag 04 februari 2004 21:47 schreef bierelier het volgende::^

[me]een echt LCB topic :)
[/me]

:^ ;)



Op woensdag 04 februari 2004 21:52 schreef **Lara** het volgende:
Ik kippper met alles :P ze zitten er niet voor niks op.
Ook als ik een rotonde 3/4 rond ga geef ik voor het er op gaan al links aan, na laatste mogelijkheid van rechts geef ik rechts aan.
Misschien overdreven, maar het bevorderd wel de doorstroom.

Vandaag bijna 2x een aanvaring gehad omdat diverse mensen geen knippers voerde en zo zwalkte dat ik geen idee hadden waar ze naar toe wilde.
Tis dat ik zo goed anticipeerde O-)

Bedoel je nu dat je met links knippert op een rotonde, dus zolang je er niet af gaat knipper je met links :? , dan kan en mag ik je nooit binnendoor voorbijsteken '( , is niet zo bevorderend voor het verkeer, zelf ben ik een knipperaar ;)
 
ik wil op een verlaten snelweg nog wel eens zonder te knipperen van baan veranderen, maar verder gaat altijd ff eerst het schakelaartje om...
 
Bedoel je nu dat je met links knippert op een rotonde, dus zolang je er niet af gaat knipper je met links :? , dan kan en mag ik je nooit binnendoor voorbijsteken '( , is niet zo bevorderend voor het verkeer, zelf ben ik een knipperaar ;)
Bij een mini rotonde ja, bij en grote rotonde doe ik dat ook of volg ik de juiste rijbaan.
 
En ook ik knipper altijd. Tot in het extreme toe. Er gaat geen richtingsverandering voorbij zonder dat die knippers aangaan.

Kleine moeite groot plezier toch. Kunnen we allemaal weer wat sneller doorrijden.

Vorige week nog op mijn terugreis naar huus. Bijna 3 keer voor mijn sokken gereden omdat die koekblikkers het vertikken de knipper aan te zetten en ff over hun schouder heen te kijken.

Of helemaal mooi, sommige denken echt dat, zodra ze die knipper aanzetten zij het volste recht hebben om opzij te komen, ongeacht of daar iemand rijd of niet.Wordt ik ook zo moedeloos van. |(
 
[me]Loeder knippert altijd en vind het ook irritant als anderen dit niet doen.[/me]
 
Ofwel antwoord een bepaalde groep mensen op dit topic ofwel zeggen sommige mensen dat ze altijd hun richtingaanwijzers gebruiken terwijl ze ze bijna nooit gebruiken of nederlanders rijden anders als belgen , maar als ik hier motorrijders zie rijden gebruikt toch zeker 20 procent hun richtingaanwijzers niet ...
 
Ik kippper met alles :P ze zitten er niet voor niks op.
Ook als ik een rotonde 3/4 rond ga geef ik voor het er op gaan al links aan, na laatste mogelijkheid van rechts geef ik rechts aan.
Misschien overdreven, maar het bevorderd wel de doorstroom.
Zo doe ik het ook: rotonde 3/4 is knipper naar links en pas na de 2e uitgang knipper naar rechts. Hoewel het links knipperen wettelijk niet hoeft, werd me dit door mijn instructeur aangeraden (ik knipperde altijd alleen rechts, bij het verlaten van de rotonde, zoals dit wettelijk verplicht is) en het is inderdaad heel veel duidelijker.
Verder gebruik ik altijd mijn knippertjes, ook bij het teruggaan naar de rechterbaan na inhalen.
Bij sommige auto's is de richtingaanwijzer een extra die pas geïnstalleerd wordt als men de auto afbetaald heeft.....

Dat geldt overigens ook voor 2 werkende koplampen/stadslichten/achterlichten. Het lijkt erop dat er maar erg weinig mensen zijn die hun verlichting belangrijk vinden. Ik kijk thuis altijd of mijn beide lampen het doen (ik schijn tegen het huis aan), onderweg controleer ik het nog bij verkeerslichten. Dan ook achter, het schijnsel op iemand achter je. Kom ik er onderweg achter dat het kapot is, vervang ik het lampje onderweg (klote klus, je kan er haast niet bij) inplaats als zovelen pas bij de eerstvolgende beurt en blijf vervolgens maanden lang met 1 lamp rijden....
 
Ik kippper met alles :P ze zitten er niet voor niks op.
Ook als ik een rotonde 3/4 rond ga geef ik voor het er op gaan al links aan, na laatste mogelijkheid van rechts geef ik rechts aan.
Misschien overdreven, maar het bevorderd wel de doorstroom.

knip
Moet je eens met een auto proberen: je geeft links aan voor je de rotonde opdraait, stuur naar rechts, stuur naar links en 'klik' richtingaanwijzer springt uit. Opnieuw links aangeven. je komt bij je afslag, kun je em weer naar rechts overzetten. Zo kost richting aangeven wel erg veel werk en aandacht die je beter op de weg kunt richten.

Ik hoorde pas trouwens dat je op een rotonde geen richting meer hoeft aan te geven, alleen naar rechts als je hem gaat verlaten?
 
Moet je eens met een auto proberen: je geeft links aan voor je de rotonde opdraait, stuur naar rechts, stuur naar links en 'klik' richtingaanwijzer springt uit. Opnieuw links aangeven. je komt bij je afslag, kun je em weer naar rechts overzetten. Zo kost richting aangeven wel erg veel werk en aandacht die je beter op de weg kunt richten.

Ik hoorde pas trouwens dat je op een rotonde geen richting meer hoeft aan te geven, alleen naar rechts als je hem gaat verlaten?

Op een rotonde met 2 vakken, mag je toch enkel je richtingaanwijzer gebruiken om van vak te veranderen, of de rotonde te verlaten :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan