510 vs 511 vs 570

Geldermalsen

Die hard MF'er
1 apr 2008
300
26
Ik ben al een tijdje opzoek naar een supermotard. Ik heb de keuze beperkt tot de volgende drie motors.
De motor zal op straat en op het circuit bereden worden.
Husq 510
Husq 511
Husa 570

Waarbij mijn voorkeur sterk uitgaat naar een FS 570, echter nu staat me iets bij dat omdat Husaberg geen fs 570 meer maken de onderdelen nog wel eens schaars kunnen worden. Klopt dit?

Welke motor zou jullie voorkeur hebben?
 
Had de 570 geen warmstartprobleem?
Of zijn daar tegenwoordig remedies voor?
 
Op AOMC.mx kun je nog wel alle onderdelen vinden van de 570. Alleen dit zijn van de Enduro versie FE570. Maar ik neem aan dat dit geen problemen geeft aangezien 99% hetzelfde is als de enduro versie. Misschien iets anders in schakelbak?

Maar het probleem begint echter met.. waar vind je nog een verse FS570. Ik zie er hééél weinig van, en de meeste die ik vind zijn omgebouwd van de enduro versie. Nja veel succes en wens mij ook succes. Eerst mijn ktm 625 verkopen, daarna op zoek naar een FS570. Als ikzelf geen Husa570 kan vinden, ga ik denk ik voor een ktm 525/530 en in de toekomst een 570 kit erop. Keuzes keuzes.. :X

Husq 510 is ook leuk speelgoed en zal wel fantastisch rijden, alleen het design spreekt mij niet zo aan. Husaberg en ktm maken toch wat mooiere motoren. :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik weet een hele nette fs570 in belgie. Motor is van een bekende en altijd echt goed onderhouden. Kan vast nog wel 1 en ander aan de prijs gedaan worden. Moet je hem wel even op NL kenteken zetten, maar alle documenten daarvoor zijn bij de motor.

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ktm/husaberg-fs-570-2010-315105622.html

Daarnaast staan er in nederland ook nog te koop.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=5
Dat bedoel ik die van de marktplaats advertentie is een FE. Omgebouwd naar SM. Zijn er zo weinig FS570's verkocht? Over het algemeen is het best een betrouwbare fiets toch? :?
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je zien dat dit een omgebouwde is? Had de fs570 ook in belgie gezien is dit een bekende van je?

Weet iemand nog meer hoe het zit met onderdelen voor een fs570?
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je zien dat dit een omgebouwde is? Had de fs570 ook in belgie gezien is dit een bekende van je?

Weet iemand nog meer hoe het zit met onderdelen voor een fs570?
Moeilijk te zien of een 570 omgebouwd is. Maar gelukkig kunnen we kenteken check doen. :Y Op de site van rdw natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Tony, waarom geen omgebouwde fe? Volgens mij is een KTM 530 supermotard altijd omgebouwd?
 
Tony, waarom geen omgebouwde fe? Volgens mij is een KTM 530 supermotard altijd omgebouwd?
Ten eerste en belangrijkste, waarde. Een FS blijft gewoon meer waardevast.
Ten tweede, een omgebouwde FE heeft meestal ook een enduro verleden, word de motor meer mishandeld dan een SM.
Ten derde. De FE heeft andere veringafstelling, veert meer. Wel zelfde vering dus makkelijk weer supermoto af te stellen, zou kunnen denk ik.
Dan de velgen, als de omgebouwde kwaliteit velgen heeft is het geen probleem, maar er zijn rijders met china velgjes.

Kortom vind een FS. Of koop een FE standaard of omgebouwd,uiteraard lage kmstand en kwaliteit spul.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft een FE ook andere remmen, keuzes keuzes het word er niet makkelijker op.
 
Volgens mij heeft een FE ook andere remmen, keuzes keuzes het word er niet makkelijker op.
Maat van mij verkoopt momenteel zijn ktm 530 excr 2011 supermoto. Alleen kwaliteit spul, denk aan akrapovic uitlaat, excel velgen met haan naven. Dikke 320mm voorremschijf van motomaster. 57pk op dyno trekt als een beest. En mooiste van alles, 80uur en 3000km op teller.

Pm mij als je interesse hebt.
 
Het verschil tussen de FS en FE 570 zit hem in de vering, wielen en remmen. De vering van de FS is 20mm lager, heeft stijvere veren en een closed-cartridge voorvork. Daarnaast heeft de voorvork een radiale klauwophanging, tegenover axiale ophanging van de FE. Uiteraard 17 inch wielen, met cush hub. Kwa remmen zit je bij de FS op een 4 zuiger radiale Magura klauw, tegenover een klein enduro Brembo remmetje. Ook heeft de FS een kortere standaard en kroonplaten met een kleinere offset.

Echter denk ik dat vrijwel alle omgebouwde FE's net zo goed zijn als de FS, alleen vaak geen radiale remmerij hebben. Het verschil tussen radiaal en axiaal is echter zo klein dat je dit toch niet merkt. Voordeel van axiaal is dat je hem snel kan ombouwen als je nog even een enduro rit wilt meepakken ;) De FS heeft standaard trouwens wel een 4,5" achterwiel, wat velen te smal vinden, dus let daar op!
 
Hoe kan je zien dat dit een omgebouwde is? Had de fs570 ook in belgie gezien is dit een bekende van je?

Weet iemand nog meer hoe het zit met onderdelen voor een fs570?

Ja is van een bekende van me. Hij zit hier ook wel eens op het forum. Yovan-yzf ofzoiets. Weet zijn forum naam niet precies.
 
Dat is misschien wel een goede optie. Hoelang zullen de onderdelen nog te leveren zijn, ik weet dat dit glazenbol voorspelling zijn maar kan ik ervan uitgaan dat er nog 2 jaar lang onderdelen zullen zijn?
 
Ik meen me te herinneren dat de onderdelen van de 449 en 511 in de toekomst minder goed leverbaar zijn?
Dit is al eens besproken hier op het forum.
 
ik denk dat madmenno67 die actief is in het supermoto zuid holland topic je hier behoorlijk veel over kan vertellen.
als ik mij het goed herinner heb ik hier al eens gelezen dat de husaberg onderdelen die snel kapot gaan nu al schrikbarend duur zijn en bijna niet meer te krijgen. volgens mij ging dat over t vliegwiel... maar hang me er niet aan op.
 
Madmenno is helaas niet meer zoveel online. Dat verhaal staat me dus ook bij daarom twijfel ik nog.

Bij KTM is dit beter geregeld en husq tot de BMW modellen?
 
Laatst bewerkt:
ik heb een 640 lc4 uit 2006, die heeft standaard een mikuni bst 40 carburateur. ik heb hier een keihin fcr 41 vlakschuif pomp carburateur op gezet. je merkt dat de gasreactie een stuk beter word en nog meer power.

ik heb nu sinds 4 maandjes ook een 690 smc-r. met injectie dus. begrijp mij niet verkeerd hij bevalt mij super goed hoor. maar de gasreactie vind ik om te janken. en ik heb er een akrapovic onder met de bij behorende mapping.

injectie is misschien zuiniger. maarja daar rijd ik geen motor voor :P.
 
Het gaat me niet om de zuinigheid :) ik vind het gewoon een fijner systeem/ heb er meer vertrouwen in. Dat zit 100% tussen de oren dat weet ik :)
 
Het gaat me niet om de zuinigheid :) ik vind het gewoon een fijner systeem/ heb er meer vertrouwen in. Dat zit 100% tussen de oren dat weet ik :)
Meer vertrouwen? Het is niet voor niets dat er tientallen jaren gebruik is gemaakt van een carb. Eenmaal goed afgesteld heb je nergens om over te klagen. Minder elektronica, minder hoofdpijn.
Als ik het budget had voor een 530 had ik er allang eentje gekocht. 530 is gewoon op de top met supermoto of enduro. Okee 2e dan de eerste is een 5002takt natuurlijk. :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan