510 vs 511 vs 570

Ja en natuurlijk algemene staat van de motor. Met andere woorden als je gewoon netjes onderhoud pleegt valt zon ding niet bij de boven de 10k km uitelkaar?
 
Bepaald niet! Mijn frame is aan de onderkant wel wat kaal (trapbokjes, zandstralen van rommel op de weg, etc.) maar verder is er niks op aan te merken. En dan zit het originele plastic er nog op ook.

Het enige puntje van aandacht voor deze motoren is de kabelboom. De zekeringen willen nog wel eens "stuk" trillen wat voor vage storingen kan zorgen (maar die zijn dus zo verholpen als je weet waar je naar zoekt) en de kabelboom kan hier en daar wat beschadigen door schuren tegen het frame. Als je dit regelmatig checkt, en indien nodig repareert, is er niks aan de hand. Voor de rest is alles te vervangen en onderdelen zijn goed verkrijgbaar.
 
Bepaald niet! Mijn frame is aan de onderkant wel wat kaal (trapbokjes, zandstralen van rommel op de weg, etc.) maar verder is er niks op aan te merken. En dan zit het originele plastic er nog op ook.

Het enige puntje van aandacht voor deze motoren is de kabelboom. De zekeringen willen nog wel eens "stuk" trillen wat voor vage storingen kan zorgen (maar die zijn dus zo verholpen als je weet waar je naar zoekt) en de kabelboom kan hier en daar wat beschadigen door schuren tegen het frame. Als je dit regelmatig checkt, en indien nodig repareert, is er niks aan de hand. Voor de rest is alles te vervangen en onderdelen zijn goed verkrijgbaar.
Valt mee de nieuwere exc's trillen bijna niet. Meer belangrijk dat je de kabels omleid zodat ze niet schuren. Desnoods even isolatietape bijna de plekken die wel schuren.

Mijn 625 LC4 trilt pas hard. Net een wasmachine haha :P mja je went eraan.
 
Valt mee de nieuwere exc's trillen bijna niet. Meer belangrijk dat je de kabels omleid zodat ze niet schuren. Desnoods even isolatietape bijna de plekken die wel schuren.

Mijn 625 LC4 trilt pas hard. Net een wasmachine haha :P mja je went eraan.

Ik benoem een specifiek Husqvarna kwaaltje.
Hoeveel zo'n fiets trilt is imho totaal irrelevant. Stuur monteren in rubbers zodat je geen dode handen krijgt en verder niet aanstellen. :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens in België.. Ik heb in 2010 m'n 2008 HM gekocht voor €4000, met fatbar stuur, geanodiseerde kronen, volledige uitlaatlijn etc, echt nieuw, met niet eens een krasje en wat accessoires bij (vorige eigenaar had schrik van het ding en heeft er amper mee durven rijden).
 
ho ho ho prettige feestdagen, nog steeds niks o,o.

mijn geduld begint op te raken zijn er nog hardcore machines nieuw te koop met kenteken?

husq 450 heeft volgens mij geen kenteken?
 
ho ho ho prettige feestdagen, nog steeds niks o,o.

mijn geduld begint op te raken zijn er nog hardcore machines nieuw te koop met kenteken?

husq 450 heeft volgens mij geen kenteken?

Nee. De FS450 is een competitiemachine. Het enige wat je kan doen is iets ombouwen (reken op 15k om het goed te doen). Of een kant en klare TM450/530 SMR/SMM (niet SMX) kopen.

2016-TM-Racing-530Fi-SMR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geen markt voor. Mensen bouwen zelf wel een enduro om als ze een SM willen, net als vroeger.

De TM SMR en SMM hebben een kenteken ja, deze zijn op basis van de enduro modellen, de SMX is flink anders.

Overigens, bij SWM kan je tegenwoordig nog aankloppen voor een nieuwe Husky...
 
je kan eventueel ook kijken voor een honda red moto, deze verkopen ook kant en klare crf supermoto's met kenteken. Ik weet alleen zo even niet waar je deze kan krijgen..... en zal waarschijnlijk richting de 12k kosten.

Voor de rest is zoals eerder al gezegd; SWM, TM of een enduro ombouwen.
 
Ik heb binnenkort een echte fs 570 te koop ;) heb em ondertussen al meer dan 5jaar dus is goed voor gezorgd geweest heb er in 5jaar nooit problemen mee gehad :N alleen nu in september is de motor vastgelopen op circuit (barst in carillo zuiger die toen nog maar 40u erop had zitten).
Motor word nu terug vermaakt met nieuwe originele zuiger.
Blok heeft nu bijna 270uur (op 230 volledig verniewd en nu zit er dus weer een verse zuiger in ook ;) )

Opties:
Carbon alpina velgen
volledig fmf systeem
motortuning door fp engineering (geflowde kop)
rond de 63 pk op het achterwiel
gpr stuurdemper kit et etc etc
Zit voor ruim 5000€ opties op en dat is de prijs die ik ongeveer wil dan krijg je de motor er gratis bij :+
 
Laatst bewerkt:
Eens volledig topic gelezen veel ktm fanboys hier :P
En over onderdelen van husaberg 570 denk dat ongeveer 90% van de onderdelen gelijk zijn van de motor met ktm 530 dus daar moet je je geen zorgen in maken alles zal nog vele jaren te bestellen zijn.
En over die 570 in belgië revisie was een tijd geleden zeg je ik ken die motor en staan maar een dikke 3000km op waarom zou die dan gereviseerd moeten zijn :? ik heb mijn 570 pas gereviseerd na ruim 14 000km en alles zag er nog zgan uit en hij liep nog prima :W
 
En nu na 40 uur een nieuwe zuiger... Het is gewoon ook een kwestie van geluk met zo'n motor he
Ja zal wss wel pech hebben maar de 1e 230 uur is de originele zuiger eruit gegaan en die zag er nog zgan uit ! (meette 99.92mm nieuw = 99.95 ) dus wel slijtage maar puur op zicht zag die er nog perfect uit daarna voor een hogedrukzuiger gekozen van carillo en toen liep men motor vast na 40u B| nu dus terug voor een originele gegaan :Y
 
Dafalganhooligan, ik heb jou topics weleens gelezen die ik tijdens mijn zoektocht naar een 570 overal tegen kwam 😅 Ik stuur je vanavond even een Pm

Stop je met Supermotard rijden?
 
Laatst bewerkt:
je kan eventueel ook kijken voor een honda red moto, deze verkopen ook kant en klare crf supermoto's met kenteken. Ik weet alleen zo even niet waar je deze kan krijgen..... en zal waarschijnlijk richting de 12k kosten.

Voor de rest is zoals eerder al gezegd; SWM, TM of een enduro ombouwen.

Ik bood hem mijn orginele HM 450, die ook op basis van de Honda CRF is, al aan, maar helaas. Dus iemand anders nog interesse?

full


O-)
 
Laatst bewerkt:
Dafalganhooligan, ik heb jou topics weleens gelezen die ik tijdens mijn zoektocht naar een 570 overal tegen kwam 😅 Ik stuur je vanavond even een Pm

Stop je met Supermotard rijden?
Ja er komt geen andere supermotard in de plaats rijd vooral nog circuit met de racer
Heb 4 jaar op straat gereden met 570 en laatste jaar een paar circuitdagjes met de 570 maar niet veel.
Een racer ligt me toch beter en op straat op een supermotard kan ik me niet zo goed gedragen O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan