510 vs 511 vs 570

"Factory" betekent doorgaans dat het een door de fabriek/het fabrieksteam getunede fiets is, een zogenaamde fabrieksmotor. Doorgaans wordt dit voor fabrieksrijders gedaan die hoog in bepaalde kampioenschappen deelnemen, EK, WK, etc. Als je veel centen hebt, kan je zo'n machine ook kopen als Jan met de pet. Vaak kost dat 2x meer dan een gewone en hangt deze vol met porno onderdelen.

KTM heeft ook wel eens een "Factory Edition". Dat wil doorgaans niks meer zeggen dan een stickerset, wat eerder doorgevoerde modeljaar wijzigingen en misschien nog een paar leuke onderdeeltjes. Dan kan je halverwege 2016 al een MY17 rijden zeg maar. Maar dat is ook geen "factory".

In deze advertentie wordt de term enkel gebruikt om aandacht te trekken. Een paar geanodiseerde hendels, een remvloeistof dekseltje en een oranje tandwiel, maken het geen "factory".

Dit is zijn fabrieksmachines:
[afbeelding]

[afbeelding]

En daar staan inderdaad wereldkampioenen naast....
Wauw die supermoto is foking dikk!
 
"Factory" betekent doorgaans dat het een door de fabriek/het fabrieksteam getunede fiets is, een zogenaamde fabrieksmotor. Doorgaans wordt dit voor fabrieksrijders gedaan die hoog in bepaalde kampioenschappen deelnemen, EK, WK, etc. Als je veel centen hebt, kan je zo'n machine ook kopen als Jan met de pet. Vaak kost dat 2x meer dan een gewone en hangt deze vol met porno onderdelen.

KTM heeft ook wel eens een "Factory Edition". Dat wil doorgaans niks meer zeggen dan een stickerset, wat eerder doorgevoerde modeljaar wijzigingen en misschien nog een paar leuke onderdeeltjes. Dan kan je halverwege 2016 al een MY17 rijden zeg maar. Maar dat is ook geen "factory".

In deze advertentie wordt de term enkel gebruikt om aandacht te trekken. Een paar geanodiseerde hendels, een remvloeistof dekseltje en een oranje tandwiel, maken het geen "factory".

Dit is zijn fabrieksmachines:
[afbeelding]

[afbeelding]

En daar staan inderdaad wereldkampioenen naast....


Bernd Hiermer :} :} :} :} :} :}
deze gast en motor gaat met Supermotard-training mee naar Duitsland om training te geven. Kun je zijn motor ook gelijk testen :z :+
 
Om uberhaupt te rijden heb ik een motor nodig en dat gaat zelfs al lastig.

Supermotard training is dat voor beginners als mij ook wat?
 
Supermotard-training heb ik ooit opgericht juist specifiek voor beginners!!!
Nu hebben twee maten van mij het bestuur overgenomen (zelf te druk met andere zaken en helaas prioriteiten moeten stellen).

De SMT dagen lijken voor vele wat voor de professional maar dat is ZEKER niet zo.
Het is meer een vriendenclub waar iedereen met dezelfde hobby welkom is. Snelle rijders MOETEN rekening houden met de langzamere. Daar worden de snelle rijders ook op aangesproken bij wangedrag. We sturen zelfs rijders de baan af bij wangedrag! Dus normaal inhalen of gewoon ff wachten. Zo kun je als beginner bij SMT dus ook echt "rustig beginnen".
Bij grotere groependeelnemers wordt er in twee of meerdere groepen gereden om het snelheidsverschil op de baan niet al te groot te laten worden. Veiligheid is belangrijk! en als beginner moet je eerst vertrouwd raken met circuit rijden alvorens echt gas te gaan geven.
De sfeer op en naast het circuit is super goed. Iedereen helpt elkaar met sleutelen, advies, afstellingen e.d.
Daarbij worden leuke trainers ingezet bij speciale dagen om ook daadwerkelijk beter te worden.
Zo hebben ze bv. Tom van Teefelen voor crosstraining, Bernd Hiemer voor asfalt training.

Ook goed om een keer een MvD training te doen met je eigen motor (als je die hebt). Marcel kan je de basis perfect leren.
Daarna vooral veel km/ uren maken op het circuit! Daarvoor moet je bij SMT zijn. Dat is veel rijtijd! En na een jaartje kun de SMT endurace cup of met de ONK meedoen!
 
Bernd Hiermer :} :} :} :} :} :}
deze gast en motor gaat met Supermotard-training mee naar Duitsland om training te geven. Kun je zijn motor ook gelijk testen :z :+

Ik heb al twee keer training van hem gehad. Laatste keer had hij zelf geen motor bij zich, maar hij heeft wel nog even op de mijne getoured. 8-)
 
Ik heb al twee keer training van hem gehad. Laatste keer had hij zelf geen motor bij zich, maar hij heeft wel nog even op de mijne getoured. 8-)

De eerste keer in Duitsland had hij zijn KTM bij zich (zoals die op de foto). Dat was wel zijn trainingsmotor want de "echte" bleef bij de sponsor voor wedstrijden.
Blijft een aardige gast die goede uitleg kan geven over hoe het zou moeten :-)
 
Mannen FF een vraag hoelang blijft het rijwielgedeelte vers. Stel ik koop een SM van boven de 12k km en reviseer alles. Is dat nog steeds leuk spul of wordt van die dingen alles snel minderstrak?
 
Mannen FF een vraag hoelang blijft het rijwielgedeelte vers. Stel ik koop een SM van boven de 12k km en reviseer alles. Is dat nog steeds leuk spul of wordt van die dingen alles snel minderstrak?

Hangt ervanaf hoe de motor is gereden. Cross/enduro/supermoto. 12k is best veel, denk dat je dan ook alle lagers moet nakijken. Weet niet hoelang de big-end meegaat, iemand een idee ben zelf ook benieuwd.

Maar puntje bij paaltje. Je kan beter een verse motor kopen. Het reviseren en alles weer strak krijgen kost echt bergen met geld. Dus een moto van 4000 euro kopen en dan nog 2000 euro spenden om de motor weer in goede staat te krijgen vind ik gewoon dom. Koop dan verse voor 6500/7000.

Ik bied al een 530 van een goede vriend aan. Mja je zoekt liever een afgetrapte motor.. helaas heb ik zelf geen budget om deze 530 te halen ;( crowdfunding? Iedereen 5 eurotje doneren, voor elke 5je doe ik een wheelie :+
 
Laatst bewerkt:
Hangt ervanaf hoe de motor is gereden. Cross/enduro/supermoto. 12k is best veel, denk dat je dan ook alle lagers moet nakijken. Weet niet hoelang de big-end meegaat, iemand een idee ben zelf ook benieuwd.

Maar puntje bij paaltje. Je kan beter een verse motor kopen. Het reviseren en alles weer strak krijgen kost echt bergen met geld. Dus een moto van 4000 euro kopen en dan nog 2000 euro spenden om de motor weer in goede staat te krijgen vind ik gewoon dom. Koop dan verse voor 6500/7000.

Ik bied al een 530 van een goede vriend aan. Mja je zoekt liever een afgetrapte motor.. helaas heb ik zelf geen budget om deze 530 te halen ;( crowdfunding? Iedereen 5 eurotje doneren, voor elke 5je doe ik een wheelie :+

Persoonlijk vind ik dat erg kort door de bocht. Zoals al reeds verteld vind ik 6500 euro voor een 530 die geen hardcore upgrades heeft veel geld.

Ook vind ik het verschil tussen een 530 en 500 erg klein worden bij een 530 van 6500 daar moet ook nog geld in gepompt worden. Als ik dan ga afwegeb koop ik 4 jaar nieuwere motor voor ongeveer 1500 euro meer. Een 2015 husq net 30 uur zag ik laatst voor rond de 8k.

Het probleem is dat ik er geen verstand van heb nog. Zoek gewoon een leuk ding om zowel op straat als op het circuit leuk te kunnen knallen. Ben me bewust van de onderhoudskosten en kans op problemen.

Ik zit de opties af te wegen. Btw heb ik niks geroepen over een 4000 euro kostende supermotard.
 
Laatst bewerkt:
6500 euro voor een 530 is echt belachelijk. Ik weet een ktm 450 van 2013 te koop voor 5200 euro. En een 2015 exc voor 6250 euro. Dat is 4 jaar jonger en 250 goedkoper.
 
Supermotard zoja graag pm ;)

Misschien maar een zelf ombouwen.
 
Laatst bewerkt:
Je PM functie staat uit... Maar heb je ook interesse in een HM CRM450, uiteraard 1 met kenteken en verlichting? (Gebaseerd op Honda 450 dus)
 
6500 euro voor een 530 is echt belachelijk. Ik weet een ktm 450 van 2013 te koop voor 5200 euro. En een 2015 exc voor 6250 euro. Dat is 4 jaar jonger en 250 goedkoper.

Ten eerste een 530 is toch wel een stuk meer kracht dan een 450.
Ten tweede een akrapovic kost 800 eu.
Ten derde de supermoto kit op de 530 heeft dik 1500eu gekost.
Ten 4e de motor heeft nog geen 90 uur.

Waar praat je over, 6500 is winterprijs
 
Persoonlijk vind ik dat erg kort door de bocht. Zoals al reeds verteld vind ik 6500 euro voor een 530 die geen hardcore upgrades heeft veel geld.

Ook vind ik het verschil tussen een 530 en 500 erg klein worden bij een 530 van 6500 daar moet ook nog geld in gepompt worden. Als ik dan ga afwegeb koop ik 4 jaar nieuwere motor voor ongeveer 1500 euro meer. Een 2015 husq net 30 uur zag ik laatst voor rond de 8k.

Het probleem is dat ik er geen verstand van heb nog. Zoek gewoon een leuk ding om zowel op straat als op het circuit leuk te kunnen knallen. Ben me bewust van de onderhoudskosten en kans op problemen.

Ik zit de opties af te wegen. Btw heb ik niks geroepen over een 4000 euro kostende supermotard.

Ik begrijp je niet, stel je koopt deze 530, wat voor geld zou je nog moeten pompen erin? Motor is in nieuwstaat met nieuwe motorolie, versnellingsbakolie, filters en benzine. Zuiger kan nog zeker minimaal 100 uur door. Elektrische startknopje drukken en gaan..
 
Laten we het gezellig houden :)

Rekenen met nieuwprijzen schiet zoiezo niet op. 6500 is in mijn ogen ook echt geen winterprijs

Wat ik bedoel volgens mij zitten de standaard klauwen er nog op en zit er een 4.25 velg op.
Er staan volledig gereviseerde 530's in dezelfde sm trim tekoop voor rond de 5000.
 
Laatst bewerkt:
Laten we het gezellig houden :)

Rekenen met nieuwprijzen schiet zoiezo niet op. 6500 is in mijn ogen ook echt geen winterprijs

Wat ik bedoel volgens mij zitten de standaard klauwen er nog op en zit er een 4.25 velg op.
Er staan volledig gereviseerde 530's in dezelfde sm trim tekoop voor rond de 5000.

Nee altijd gezellig, beetje de meningen verdedigen. Standvastig noemen ze dat :+

Kwa prijs, je weet dat dit vraagprijs is en je weet ook de laagste prijs.

De remklauw is standaard. Wil je echt sirieus hard hard rijden, kijk je al snel naar een Beringer. De Beringer remklauw, remhendel en remschijf kost echt belachelijk veel geld. Standaard remklauw met 320 schijf is meer dan genoeg op straat. Alleen als je ervaren cirquit (slicks) pakt, is dit echt waard.

Op de 4.25 velg zit een 150 band op. Deze band schuurt nu al tegen de ketting. Weet niet of een 160 die doorgaans op een 5.00 velg zitten past.

En kwa gereviseerde ktm's. Veel mensen lullen maar wat met zogenaamde revisies. Daarom heb ik persoonlijk meer vertrouwen in ktms met minder uren. Natuurlijk als er echt papieren/onderhoudsfacturen zijn en een complete revisie is gedaan, moeten er geen problemen zijn. Maar ik vind het nogal risico. Hoe meer uren, hoe meer gesleuteld. Mijn persoonlijke mening.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het maar kijk ik heb nog nooit gereden op het circuit maar ben een natuur talent. Dus heb gewoon die remmen nodig :)

Nee all gekheid op een stokje 6500 is gewoon een klapgeld voor een machine van zoveel jaar oud. Voor mij persoonlijk is het gat tussen een recentere dan gewoon te klein. 6500 met upgrades ga je richting de 7500. Dan koop ik gewoon liever een nieuwere. Op marktplaats bijvoorbeeld staan er genoeg rond de 5000 "gereviseerd en al" nou kan je dat met een korrel zout nemen maar dat verschil is gewoon meer dan 1500 euro.

Waar bestaat die supermotard ombouw uit eigenlijk is dat alleen de wielen of?

Vraagprijs was volgens mij ook vastenprijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het maar kijk ik heb nog nooit gereden op het circuit maar ben een natuur talent. Dus heb gewoon die remmen nodig :)

Nee all gekheid op een stokje 6500 is gewoon een klapgeld voor een machine van zoveel jaar oud. Voor mij persoonlijk is het gat tussen een recentere dan gewoon te klein. 6500 met upgrades ga je richting de 7500. Dan koop ik gewoon liever een nieuwere. Op marktplaats bijvoorbeeld staan er genoeg rond de 5000 "gereviseerd en al" nou kan je dat met een korrel zout nemen maar dat verschil is gewoon meer dan 1500 euro.

Waar bestaat die supermotard ombouw uit eigenlijk is dat alleen de wielen of?

Vraagprijs was volgens mij ook vastenprijs.
Ja, excel velgen met haan naven (nieuwprijs 1400eu)
Motomaster 320 flame remschijf + adapter (300eu)
Voorspatbordje en kilometerteller afstellen op 17inch velgen. Meer heb je niet nodig voor een supermoto ombouw.

Nou natuurtalent.. :P ik rij ook pas 3 jaartjes en trek 90% van de motorrijders uit breda weg. De circuitrijders moet je echt niet onderschatten, niet te vergelijken met je straat/stadrijders. Die halen je slidend in :]
 
Het natuurtalent stukje was een grap. Ik rijd pas sinds 4 maanden zonder zijwieltjes op de fiets.

Al met al als die vriend van je een iets scherpere prijs hanteer kom ik kijken :)
 
Een Husqvarna 450/510 SMR heeft af fabriek een fatsoenlijke 320mm 4 zuiger Brembo voorrem en er is voldoende plek voor een 5.5" achterwiel. Als je even zoekt heb je een nette voor rond de 3500. Het geld dat over blijft kan je gebruiken voor revisie van het rijwielgedeelte en motorblok. Vuistregel is 10.000 tot 15.000km tot een blokrevisie bij die dingen (de mijne is bij 15.000 ook gedaan, was niks bijzonders aan te zien). Bij 11.000 heb ik de vering laten doen en het linksysteem doe ik deze winter.

Zo'n Husky is af fabriek véél meer SM dan zo'n KTM. En het loopt écht hard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan