56 motorscooterdieven opgepakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou bij al die werkgevers die ik heb gehad is dat nog nooit gevraagd. Pas toen ik bij de rijksoverheid in dienst trad ben ik helemaal doorgelicht. Beetje een non-argument dus.

Verder vind ik het wel zulke enorme onzin om in dit land te spreken van kansarme jongeren. Wat nou kansarm; ieder kind krijgt hier toch onderwijs, ieder gezin een dak boven het hoofd en geld om van rond te komen. Dus kansarm no way.

Ben het verder met meerder mensen hierboven eens dat we kwa tolerantie nogal zijn doorgeschoten. Al die jaren van pappen en nathouden, theedrinken en alles maar 'met de mantel der liefde bedekken' hebben geleid tot de huidige problematiek van bepaalde groepen jongeren.

Maar je begrijp de strekking van mijn verhaal wel neem ik aan wel nu je bij het Rijk werkt. En wat kansarm betreft het klopt dat iedereen kansen heeft. Maargoed ik verwacht in de grote steden nog wel wat problemen gezien de grote populatie jongeren die zonder diploma de school verlaat.
 
ik proef bij sommige posts overigens dat men denkt aan bepaalde bevolkingsgroepen. Ik denk zeker dat die oververtegenwoordigd zijn in criminele zaken. Daar kun je niet om heen.

Maar vergis je niet in hoeveel oerhollandse asocialen en criminelen er zijn. En dat er ook heel veel allochtone jongeren gewoon lekker naar school en aan het werk gaan.
 
Maar blijkbaar is het bewezen dat opsluiten niet helpt?

Klopt. Diverse internationale onderzoeken over een groot aantal jaren hebben aangetoond dat bij de "hardnekkige" categorie (veelplegers etc.) opsluiten niet helpt. Ze leren er niets van.
Voordeel is wél dat je ze van de straat hebt en ze in die tijd dus geen strafbare feiten kunnen plegen. Vandaar dat in de loop der jaren de straffen voor deze categorie daders steeds langer zijn geworden. Ook rechters lezen die onderzoeken......
 
Maar je begrijp de strekking van mijn verhaal wel neem ik aan wel nu je bij het Rijk werkt. En wat kansarm betreft het klopt dat iedereen kansen heeft. Maargoed ik verwacht in de grote steden nog wel wat problemen gezien de grote populatie jongeren die zonder diploma de school verlaat.

Tja.... vanuit die redenatie zou iedereen miljonair worden....

Als je een keer hebt rondgelopen in een achterstandswijk en ziet hoe het leven daar in elkaar zit, dan begrijp je waarom "kansarm" écht wel kansarm betekent.......
Kinderen die op jonge leeftijd de straat op worden geschopt, waardoor ze al snel "streetwise" worden. Hun opvoeding krijgen ze op straat. Ouders die ze geen enkele begeleiding geven en niets snappen of willen snappen van onze maatschappij. Scholen waar het niveau van lesgeven erg laag ligt door de grote aantallen leerlingen, taal- en culturele problemen en waar het aantal vroegtijdige schoolverlaters heel hoog ligt. Oudere "maatjes" die in de criminaliteit zitten, met dure auto's en bling bling pronken. De reclame en de media, die allemaal de nadruk leggen op wat je hebt, niet op wat je bent. Je wilt dus rijkdom, maar ziet maar één voorbeeld waarop je die makkelijk kunt bereiken..... Dit soort jongeren mist zelfs de opleiding om een fatsoenlijke sollicitatiebrief te schrijven.....
Het enige dat de maatschappij vervolgens doet is die gastjes vastzetten, als ze al een keer gepakt worden.

Natuurlijk, de "keuze" blijft er. Maar wat zou je zelf kiezen als je op een dergelijke manier opgroeit? Je zou niet eens het besef hebben dat het ook anders kan.

Zijn dit allemaal nou excuses, een geldige reden om crimineel te worden? Nee, natuurlijk niet. Maar blaten dat we allemaal dezelfde kansen hebben is kolder.
 
ik proef bij sommige posts overigens dat men denkt aan bepaalde bevolkingsgroepen. Ik denk zeker dat die oververtegenwoordigd zijn in criminele zaken. Daar kun je niet om heen.

Maar vergis je niet in hoeveel oerhollandse asocialen en criminelen er zijn. En dat er ook heel veel allochtone jongeren gewoon lekker naar school en aan het werk gaan.
Gelukkig zijn er procentueel (voorlopig toch nog ) net méér oerhollandse mensen dan "bepaalde" bevolkingsgroepen.
Héél bizar dat die percentages in de veroordelingen niet gelijk lopen met de demografische verdeling, zou het dan toch...??
 
Gelukkig zijn er procentueel (voorlopig toch nog ) net méér oerhollandse mensen dan "bepaalde" bevolkingsgroepen.
Héél bizar dat die percentages in de veroordelingen niet gelijk lopen met de demografische verdeling, zou het dan toch...??

Ja dat zeg ik toch, dat ze oververtegenwoordigd zijn. Dat is gewoon zo.

Maar dat betekent niet dat er geen oerhollandse aso's en criminelen zijn, die zijn er namelijk ook nogal wat. Of geen niet-criminele allochtonen.
 
ik proef bij sommige posts overigens dat men denkt aan bepaalde bevolkingsgroepen. Ik denk zeker dat die oververtegenwoordigd zijn in criminele zaken. Daar kun je niet om heen.

Maar vergis je niet in hoeveel oerhollandse asocialen en criminelen er zijn. En dat er ook heel veel allochtone jongeren gewoon lekker naar school en aan het werk gaan.


ben ik het mee eens, ik ga nu even ~[OFFTOPIC]

zaterdag avond, rond etenstijd, mijn tante ligt in de achtertuin te zonnen en mijn oom is in de tuin aan het werk, hun hond loopt in de voortuin.

komen er 2 kerels, type misschien wel bekend, blank, matje, joggingbroek ed. de achtertuin in gelopen.
een van de twee: "jij mot je hond aangelijnd hauwe! andas trap ek em verrot!"
mijn oom : "ik zal hem in de achtertuin halen, wil je nu uit mijn tuin gaan?"
een van de twee: Knal!
mijn oom: nokkienokkie en een blauw oog.

toen gingen ze weg....

's avonds om 24 uur ongeveer een harde knal en een hoop gejank van de hond, hebben ze op de een of andere manier de voordeur in de fik gestoken en de hond iets aangedaan want die heeft een grote wond in zijn buik.

en nu komt t mooie, politie kan niks doen omdat er geen getuigen van beide voorvallen waren?!?!?!?! mijn oom wordt geadviseerd te verhuizen!

tsjah.... daar ben je lekker mee....
 
:N
Denk je echt dat de ouders invloed hebben op die jongeren?
Ookal doen ze nog zo hun best, het helpt niet.
daar zijn toch hulpinstantie,s voor.

denk ook wel dat veel ouders er geen zin en tijd in willen steken in hun opvoeding
 
Laatst bewerkt:
Tja.... vanuit die redenatie zou iedereen miljonair worden....

Als je een keer hebt rondgelopen in een achterstandswijk en ziet hoe het leven daar in elkaar zit, dan begrijp je waarom "kansarm" écht wel kansarm betekent.......
Kinderen die op jonge leeftijd de straat op worden geschopt, waardoor ze al snel "streetwise" worden. Hun opvoeding krijgen ze op straat. Ouders die ze geen enkele begeleiding geven en niets snappen of willen snappen van onze maatschappij. Scholen waar het niveau van lesgeven erg laag ligt door de grote aantallen leerlingen, taal- en culturele problemen en waar het aantal vroegtijdige schoolverlaters heel hoog ligt. Oudere "maatjes" die in de criminaliteit zitten, met dure auto's en bling bling pronken. De reclame en de media, die allemaal de nadruk leggen op wat je hebt, niet op wat je bent. Je wilt dus rijkdom, maar ziet maar één voorbeeld waarop je die makkelijk kunt bereiken..... Dit soort jongeren mist zelfs de opleiding om een fatsoenlijke sollicitatiebrief te schrijven.....
Het enige dat de maatschappij vervolgens doet is die gastjes vastzetten, als ze al een keer gepakt worden.

Natuurlijk, de "keuze" blijft er. Maar wat zou je zelf kiezen als je op een dergelijke manier opgroeit? Je zou niet eens het besef hebben dat het ook anders kan.

Zijn dit allemaal nou excuses, een geldige reden om crimineel te worden? Nee, natuurlijk niet. Maar blaten dat we allemaal dezelfde kansen hebben is kolder.

Iedereen heeft ook min of meer dezelfde kansen. In Nederland hoeft gelukkig niemand in een kartonnen doos te leven van voedselbonnen. Dat de ouders er een puinhoop van maken, is hun fout. Is hun school slecht? Kies een andere school! Allemaal excuses IMO.
Dat de een het makkelijker heeft dan de andere? Dat is een gegeven. Maar ja, dat is nou eenmaal zo en doet niet af aan het feit dat de minder bedeelden in dit land genoeg mogelijkheden hebben zich te ontplooien if they choose so. my 2cts.
 
de maatschappij is idd degene die het moet oplossen.


Niet achteraf, maar aan de voorkant van het probleem.
Zolang zij denken dat wij alles maar toestaan, krijgen ze de kans zich te ontplooien tot figuren die wij niet meer durven aanspreken.
Van kleins af aan aangeven waar grenzen liggen en hun erop durven aanspreken, voordat ze dusdanig naast de maatschappij staan dat we er echt last van krijgen.




:^



Het probleem ontstaat al heel vroeg bij dit soort jongeren en wel bij de ouders die geen NEE kunnen zeggen en hiermee de grenzen aanduiden. Kinderen zullen hun hele opgroeiende jeugd hun grenzen willen testen, en als daar niemand staat die ze die grenzen kan aangeven zullen ze deze steeds overtreden. Totdat ze uiteindelijk naar buiten gaan en dan is het hek van de dam, op school zijn ze onhandelbaar etc etc .....

Toevallig is er op dit moment een uitzending op de televisie van "etter tot engel" waarin 7 onhandelbare en ontspoorde Nederlandse tieners op de voet worden gevolgd. Midden in de uitgestrekte wildernis van Kenia verblijven deze moeilijke jongeren onder begeleiding in een (her)opvoedingskamp. Het doel is hen te transformeren tot normale, handelbare kinderen. Sommige dingen zijn wel lachwekkend, maar deze jongeren krijgen van voor af aan weer te zien wat regels zijn, en wat vroeger thuis werkte, slaan, schreeuwen, janken, bedrijgen om je zin maar door te drammen dat werkt daar niet. Je hebt je gewoon aan de regels te houden! En zolang je dit maar volhoudt bij deze jongeren, dan zie je ze transformeren en begint het vruchten af te werpen.

Gisteren moesten de ouders ook naar dat kamp en hoe kan het ook anders het gedrag wat de kids vertoonde in het begin, janken of schreeuwen van 'ik doe dit niet' etc etc zag je nu bij sommige ouders terug. En alle regels die door de kampleiding waren opgelegd aan de kinderen, werden door de ouders gelijk weer verworpen voor hun kids ...... Raar he dat je dan zulke jngeren uiteindelijk in de maatschappij krijgt, die hun grenzen niet kennen.

Zou misschien dus een goede begin zijn om de ouders van dit soort jongeren is goed onder de loep te leggen, en kijken hoe je dit probleem ism de jongeren kan aanpakken.
 
Even voor de duidelijkheid. Als je met justitie in aanraking bent geweest is je verdere carrierepad cq de plannen die je hebt al aardig beperkt. Vaak wordt bij een werkgever een bewijs van goed gedrag geeist die opgevraagd wordt bij het Ministerie van Justitie. Elke akkefietje staat daarin vermeldt. Met andere woorden de straf houdt niet op na de gevangenis maar heeft veel grotere gevolgen. Helaas wordt het voor deze jongeren, die al (mogelijk) kansarm zijn, de mogelijkheden tot een normaal (wat is normaal?) bestaan beperkt tot het minimum.

lulkoek

ze hebben d'r eigen al kansarm gemaakt.

bij ons op het werk ook n dief ontslagen. steelt gewoon weer verder bij n ander bedrijf
terwijl hij kansen genoeg krijgt hier van de maatschappij :X
 
:^



Het probleem ontstaat al heel vroeg bij dit soort jongeren en wel bij de ouders die geen NEE kunnen zeggen en hiermee de grenzen aanduiden. Kinderen zullen hun hele opgroeiende jeugd hun grenzen willen testen, en als daar niemand staat die ze die grenzen kan aangeven zullen ze deze steeds overtreden. Totdat ze uiteindelijk naar buiten gaan en dan is het hek van de dam, op school zijn ze onhandelbaar etc etc .....

Toevallig is er op dit moment een uitzending op de televisie van "etter tot engel" waarin 7 onhandelbare en ontspoorde Nederlandse tieners op de voet worden gevolgd. Midden in de uitgestrekte wildernis van Kenia verblijven deze moeilijke jongeren onder begeleiding in een (her)opvoedingskamp. Het doel is hen te transformeren tot normale, handelbare kinderen. Sommige dingen zijn wel lachwekkend, maar deze jongeren krijgen van voor af aan weer te zien wat regels zijn, en wat vroeger thuis werkte, slaan, schreeuwen, janken, bedrijgen om je zin maar door te drammen dat werkt daar niet. Je hebt je gewoon aan de regels te houden! En zolang je dit maar volhoudt bij deze jongeren, dan zie je ze transformeren en begint het vruchten af te werpen.

Gisteren moesten de ouders ook naar dat kamp en hoe kan het ook anders het gedrag wat de kids vertoonde in het begin, janken of schreeuwen van 'ik doe dit niet' etc etc zag je nu bij sommige ouders terug. En alle regels die door de kampleiding waren opgelegd aan de kinderen, werden door de ouders gelijk weer verworpen voor hun kids ...... Raar he dat je dan zulke jngeren uiteindelijk in de maatschappij krijgt, die hun grenzen niet kennen.

Zou misschien dus een goede begin zijn om de ouders van dit soort jongeren is goed onder de loep te leggen, en kijken hoe je dit probleem ism de jongeren kan aanpakken.



Dit pleit dus eigenlijk, zoals ik ook wel eens vaker heb horen voorbijkomen, dat de enige werkende aanpak een heropvoeding van het complete gezin is.
En eigenlijk zou je dan nog een stap verder moeten gaan en het gezin ook nog uit de omgeving moeten halen, waar de zaak is ontspoord.

En een dergelijk rigoreuze aanpak zie ik in Nederland voorlopig nog niet gebeuren.
 
Helaas hebben veel Nederlanders dezelfde desinteresse in wat er met een ander (zn spullen ) gebeurd als criminelen.......

En zijn ze ook nog eens niet assertief. Criminelen wel.

Sterker nog, dat is jarenlang internationaal als een Nederlandse 'deugd' gepresenteerd:

'tolerantie'

Ofwel, alles doodzwijgen.

Ook het elkaar angst aanpraten over het slecht en geweldadig het allemaal wel niet is, is een groot probleem. Veel jongeren zijn best aanspreekbaar maar iedereen heeft wel eens gehoord of gelezen dat iemand zijn broer z'n neef een buurman heeft wiens zus haar zwager een kennis heeft wiens voetbalmaatje heeft gehoord dat iemand in de krant las dat een jongere die aansproken werd die persoon een knal voor z'n kop gaf.

Ja, het is een probleem, maar niet zo groot als dat veel mensen willen doen geloven om maar wat te vertellen te hebben aan de stamtafel. !!


Deze zin heb ik toch wel een paar keer moeten lezen voordat ik 'm snapte...


Overigens heb ik eens een open dag van een gevangenis bezocht en ik was erg onder de indruk. Mij zul niet meer horen roepen dat een cel met tv etc een soort hotel is. Die deur op slot, 23 uur per dag, dat maakte op mij echt wel indruk.

Maar blijkbaar is het bewezen dat opsluiten niet helpt?

Ik ook, teruglezend, beetje haast O-) ;)





Recidive cijfers zijn daar vrij duidelijk in ja.

De pakkans verhogen, is het enige dat zal helpen, maar ook dat is allemaal slechts werken aan de achterkant van het probleem. Er moet aan de voorkant wat gaan gebueren, dat is veel belangrijker. DAAR ligt de echte taak, ook voor de hedendaagse maatschappij.


de straf thuis komt wel als de rekening binnen is raam bus hokje kost al sneel een paar honderdt €

De straf van Justitie komt in dit geval ook wel, maar het ging om de instelling van de ouders.... direct ontkennen, als ik nog maar 1 zin heb uitgesproken en ze nog helemaal niet weten wat er aan de hand is en wie wat gezien en verklaard heeft.
 
Dit pleit dus eigenlijk, zoals ik ook wel eens vaker heb horen voorbijkomen, dat de enige werkende aanpak een heropvoeding van het complete gezin is.
En eigenlijk zou je dan nog een stap verder moeten gaan en het gezin ook nog uit de omgeving moeten halen, waar de zaak is ontspoord.

En een dergelijk rigoreuze aanpak zie ik in Nederland voorlopig nog niet gebeuren.


Nou dat moet je ook niet willen, waar blijft dan eigen verantwoordelijkheid. Het zou treurig zijn als overheidsbemoeienis zo ver ging als gezinsopvoeding.
 
Dit geldt alleen voor de huidige generatie.

Voor toekomstige generaties zullen ouders weldegelijk een andere houding moeten aannemen want anders is het dweilen met de kraan open.

en hoe gaan we ze daar het belang van in laten zien ??

Diegene die het meest daar het belang van in zouden moeten zien, zien het zelf nl niet.




~[me=Baksteen zet voor de zekerheid vast een dweiltje om de deurpost klaar O-) ]
 
Zo, dat moet je nu wel kwijt zijn na 3 reacties :+

Maar dat de manier van optreden tegen dit soort gastjes niet begrepen en gedragen wordt door de overgrote meerderheid van de Nederlandse inwoners, dat ben ik helemaal met je eens :Y

En met optreden bedoel ik dan de rechterlijke macht, niet de mannen in het blauw. Even voor alle duidelijkheid.

Die blauwe jongens zijn degene die er dagelijks mee geconfronteerd worden ( er er zelf ook wel eens frustratie's aan over houden) dus iig deze blauwe is blij met die toevoeging ;)
 
Nou dat moet je ook niet willen, waar blijft dan eigen verantwoordelijkheid. Het zou treurig zijn als overheidsbemoeienis zo ver ging als gezinsopvoeding.

nou, volgens mij heeft in het voorbeeld dat gegeven werd het gezin al wel laten zien niet gehinderd te worden door enige vorm van verantwoordelijkheidsgevoel, dus denk ik dat het wel eens een goed punt zou zijn, gezinsheropvoeding in bepaalde gevallen...
 
Even voor de duidelijkheid. Als je met justitie in aanraking bent geweest is je verdere carrierepad cq de plannen die je hebt al aardig beperkt. Vaak wordt bij een werkgever een bewijs van goed gedrag geeist die opgevraagd wordt bij het Ministerie van Justitie. Elke akkefietje staat daarin vermeldt. Met andere woorden de straf houdt niet op na de gevangenis maar heeft veel grotere gevolgen. Helaas wordt het voor deze jongeren, die al (mogelijk) kansarm zijn, de mogelijkheden tot een normaal (wat is normaal?) bestaan beperkt tot het minimum.

even voor de duidelijkheid.... dan nog zouden die gasten zich dat ZELF moeten realiseren.

Het is HUN toekomst die ze op het spel zetten.




Ze beseffen zich dat alleen vrijwel nooit en/of staan er gewoon niet bij stil dat het zulke consequentie's kan hebben.


En een bewijs van goed gedrag krijg je echt wel als je niet RECENT met justitie in aanraking bent geweest, alle geregistreerde misdrijven hebben een vervaltermijn voor hoelang ze relefant zijn voor de aanvraag van zo'n "bewijs van goed gedrag".

En idd, een verkrachting blijft je langer achtervolgen als een winkeldiefstal.







In my humble opinion zijn die lieden niet kansarm, ze maken zichzelf kansarm. Ze hebben hier genoeg te eten/goed onderwijs en noem maar op maar als er 1 semi-leider opstaat en roept dat alles kut is en geen zin heeft, staan er gelijk 30 omheen die "Bèèèhhhh" roepen en lekker meelopen.

Overigens :} :} :} voor degenen die hun eigen plan trekken en er wél wat van maken, want die zijn er ook genoeg. Helaas raken die vaak ondergesneeuwd door alle negatieve beeldvorming '(

:^

Hulde voor diegene die het karakter hebben zichzelf onder dat juk weg te werken, en diegene die het net niet dreigen te redden... die wil ik best helpen, geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
nou, volgens mij heeft in het voorbeeld dat gegeven werd het gezin al wel laten zien niet gehinderd te worden door enige vorm van verantwoordelijkheidsgevoel, dus denk ik dat het wel eens een goed punt zou zijn, gezinsheropvoeding in bepaalde gevallen...

Dat gaat toch nooit gebeuren. Simpelweg omdat teveel zgn. biculturele kansengezinnen uit aandachtswijken hiervoor in aanmerking zullen komen, wat vervolgens door de linkse kerk weer als rascisme, fascisme, discriminatie of wat dan ook zal worden bestempeld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan