D'icer
MF'er
- 21 dec 2023
- 48
- 48
Voor de mensen hier die vinden dat TS zich er maar overheen moet stappen en moet genieten van zijn motorfiets, laat me even getallen in beeld brengen. Hoe zou jij het vinden als je een motor, met een vanafprijs van €11995, nieuw gekocht te hebben en betaald, maar hij komt in de toestand van TS bij jou thuis? Je zou je er makkelijk overheen tillen en gaan genieten van je motorfiets? Je hebt nieuwprijs betaald voor iets waaraan je aan bepaalde dingen kan zien (banden, koppeling en ketting) dat er iets niet pluis is. Dus, je wordt gevraagd om de volle pond te betalen voor iets wat misschien niet nieuw is. Als dat zo is, is TS opgelicht door die dealer, punt. Je weet ook niet hoe TS de hele weg ernaartoe heeft beleefd van keuze maken, het voor elkaar (kunnen) krijgen om de motor te kopen en als laatste, de spanning naar de dag van ophalen of afleveren.
Het moeilijke aan dit hele gebeuren is dat TS zijn ongenoegen en bevindingen niet gelijk heeft geuit op de dag van aflevering of daarna toen hij de eigenaardigheden opmerkte. Hij melde immers dat het slecht weer was op de dag van levering. De volgende dag is hij ermee gaan rijden en DAARNA is hij de dashboard en de menu's gaan verkennen. Mijn optiek, eerst boekje lezen (die zijn tegenwoordig online te vinden dus je kan je van te voren inlezen), menu's verkennen en dan gaan rijden en afstellingen uitproberen. ALS hij dit gedaan had was de km stand eerder opgevallen VOORDAT hij er een meter mee had gereden. Ik weet het, achteraf is het makkelijk lullen. Ik ben van het kaliber inlezen en goed voorbereid zijn.
Wat ik mij vooral afvraag na alles gelezen te hebben, wat vindt jij een nette oplossing voor dit probleem? Het is in ieder geval een leermoment voor een ieder, en een uitermate vervelend gevoel. Je zit immers niet meer lekker op de fiets en rijplezier is ook aardig vergald nu denk ik?
Probeer in ieder geval, zoals is voorgesteld, of je aan verdere info over het verleden kan komen via de importeur aan de hand van je frame nummer en hopen dat die dealer ook werkelijk ALLES heeft bijgehouden. Denk niet dat de bewuste verkoper/ dealer mee gaat werken om jou die info te geven. Kan bij ieder willekeurige Triumph dealer als je de eigendomsbewijzen kan overhandigen. Het registreren begint volgens mij pas bij een aflever check of een eerste service beurt. Ik kan het bij het verkeerde eind hebben...
Ik lees mee, sterkte met de situatie en hoop dat er snel een passende en tevreden oplossing voor je komt voordat het rij seizoen weer begint.
Ik ben wel zo dat ik er NIET mee gereden had totdat ik een verklaring heb gekregen die ik fatsoenlijk vind om mijn gevoel weg te nemen, anders konden ze hem gewoon weer ophalen en mijn geld teruggeven. Voor de goede orde, mijn nieuwe motor destijds had 7 km op de teller bij het ophalen en mijn auto 12 km. Dat zijn acceptabele standen.
Het moeilijke aan dit hele gebeuren is dat TS zijn ongenoegen en bevindingen niet gelijk heeft geuit op de dag van aflevering of daarna toen hij de eigenaardigheden opmerkte. Hij melde immers dat het slecht weer was op de dag van levering. De volgende dag is hij ermee gaan rijden en DAARNA is hij de dashboard en de menu's gaan verkennen. Mijn optiek, eerst boekje lezen (die zijn tegenwoordig online te vinden dus je kan je van te voren inlezen), menu's verkennen en dan gaan rijden en afstellingen uitproberen. ALS hij dit gedaan had was de km stand eerder opgevallen VOORDAT hij er een meter mee had gereden. Ik weet het, achteraf is het makkelijk lullen. Ik ben van het kaliber inlezen en goed voorbereid zijn.
Dit was achteraf dus fout van hem om de motor te blijven gebruiken ondanks zijn twijfels. Ik vraag mij inmiddels af hoeveel de km stand nu is. Niet dat het heel veel uitmaakt voor mij, maar als er een zaak van komt kan dit een punt worden van waarom nog steeds gebruiken terwijl .........Ik heb de verkoper er op aangesproken en die zei dat dit normaal is. Ik vertrouwde de verkoper en ben de motor eerst nog blijven gebruiken maar het zat mij toch niet helemaal lekker.
Dit kan logisch zijn, maar iedere dealer heeft zijn eigen werkwijze en kraken eerder hun conculega af dan dat ze hem ophemelen.Toen ben ik uiteindelijk maar eens rond gaan bellen, eerste alleen andere Triumph only dealers en daarna andere motorzaken, zeker 15+ bij elkaar en allemaal vertellen zij dat dit eigenlijk een absurde hoge stand is voor een nieuwe motor.
De banden die ingereden zijn en de strepen die weg zijn, kan dit inderdaad gesteld worden. Vooral de mate waarin hij bijna tot de rand is bereden in de tijd dat het heel veel regende in november/ december dus.......... duidt op dat dit veel eerder is gebeurd of voor een langere periode vooraf. Of hebben ze hem eerst uitgeprobeerd op een circuit?Ik heb het idee dat er meer op de motor is gereden dan enkel door hun monteur ter controle.
Blije gevoel van nieuwe motor is teniet gedaan, ik begrijp dit dus wel.Gezien de km stand zou het waarschijnlijk maar om 1 enkel ritje te gaan, dit hoeft niet perse erg te zijn maar, en zeker wanneer je mij eerst een demo model probeert aan te bieden en ik heel duidelijk aangeef dat ik geen motor wil kopen waarop een testrit is gemaakt zonder dat het blok normaal is ingereden, vind ik dit dus wel erg.
Dit stukje lezen mensen over het hoofd en is ook van belang!Ik heb de motor voor de normale prijs gekocht, mijn 2023 hornet ingeruild voor een eigenlijk te laag bedrag maar goed ik vertrouwde de verkoper, het kon allemaal lekker snel en ik gunde hun ook dat ze nog wat aan mijn motor konden verdienen maar daar heb ik inmiddels grote spijt van.
Ik voel helemaal met je mee, we praten niet over een klein bedrag. Ook ik vraag me af wat je 2 maanden na dato en de motorfiets gebruikt te hebben er aan kan doen. De koop ontbinden of de rechtsbijstand inschakelen gaat nu niet meer denk ik?Ik voel mij eerlijk gezegt genaait dan wel opgelicht en ik vraag mij af wat ik hiermee kan?
Wat ik mij vooral afvraag na alles gelezen te hebben, wat vindt jij een nette oplossing voor dit probleem? Het is in ieder geval een leermoment voor een ieder, en een uitermate vervelend gevoel. Je zit immers niet meer lekker op de fiets en rijplezier is ook aardig vergald nu denk ik?
Probeer in ieder geval, zoals is voorgesteld, of je aan verdere info over het verleden kan komen via de importeur aan de hand van je frame nummer en hopen dat die dealer ook werkelijk ALLES heeft bijgehouden. Denk niet dat de bewuste verkoper/ dealer mee gaat werken om jou die info te geven. Kan bij ieder willekeurige Triumph dealer als je de eigendomsbewijzen kan overhandigen. Het registreren begint volgens mij pas bij een aflever check of een eerste service beurt. Ik kan het bij het verkeerde eind hebben...
Ik lees mee, sterkte met de situatie en hoop dat er snel een passende en tevreden oplossing voor je komt voordat het rij seizoen weer begint.
Ik ben wel zo dat ik er NIET mee gereden had totdat ik een verklaring heb gekregen die ik fatsoenlijk vind om mijn gevoel weg te nemen, anders konden ze hem gewoon weer ophalen en mijn geld teruggeven. Voor de goede orde, mijn nieuwe motor destijds had 7 km op de teller bij het ophalen en mijn auto 12 km. Dat zijn acceptabele standen.