56km op motor die nieuw uit showroom zou komen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de mensen hier die vinden dat TS zich er maar overheen moet stappen en moet genieten van zijn motorfiets, laat me even getallen in beeld brengen. Hoe zou jij het vinden als je een motor, met een vanafprijs van €11995, nieuw gekocht te hebben en betaald, maar hij komt in de toestand van TS bij jou thuis? Je zou je er makkelijk overheen tillen en gaan genieten van je motorfiets? Je hebt nieuwprijs betaald voor iets waaraan je aan bepaalde dingen kan zien (banden, koppeling en ketting) dat er iets niet pluis is. Dus, je wordt gevraagd om de volle pond te betalen voor iets wat misschien niet nieuw is. Als dat zo is, is TS opgelicht door die dealer, punt. Je weet ook niet hoe TS de hele weg ernaartoe heeft beleefd van keuze maken, het voor elkaar (kunnen) krijgen om de motor te kopen en als laatste, de spanning naar de dag van ophalen of afleveren.

Het moeilijke aan dit hele gebeuren is dat TS zijn ongenoegen en bevindingen niet gelijk heeft geuit op de dag van aflevering of daarna toen hij de eigenaardigheden opmerkte. Hij melde immers dat het slecht weer was op de dag van levering. De volgende dag is hij ermee gaan rijden en DAARNA is hij de dashboard en de menu's gaan verkennen. Mijn optiek, eerst boekje lezen (die zijn tegenwoordig online te vinden dus je kan je van te voren inlezen), menu's verkennen en dan gaan rijden en afstellingen uitproberen. ALS hij dit gedaan had was de km stand eerder opgevallen VOORDAT hij er een meter mee had gereden. Ik weet het, achteraf is het makkelijk lullen. Ik ben van het kaliber inlezen en goed voorbereid zijn.

Ik heb de verkoper er op aangesproken en die zei dat dit normaal is. Ik vertrouwde de verkoper en ben de motor eerst nog blijven gebruiken maar het zat mij toch niet helemaal lekker.
Dit was achteraf dus fout van hem om de motor te blijven gebruiken ondanks zijn twijfels. Ik vraag mij inmiddels af hoeveel de km stand nu is. Niet dat het heel veel uitmaakt voor mij, maar als er een zaak van komt kan dit een punt worden van waarom nog steeds gebruiken terwijl .........

Toen ben ik uiteindelijk maar eens rond gaan bellen, eerste alleen andere Triumph only dealers en daarna andere motorzaken, zeker 15+ bij elkaar en allemaal vertellen zij dat dit eigenlijk een absurde hoge stand is voor een nieuwe motor.
Dit kan logisch zijn, maar iedere dealer heeft zijn eigen werkwijze en kraken eerder hun conculega af dan dat ze hem ophemelen.

Ik heb het idee dat er meer op de motor is gereden dan enkel door hun monteur ter controle.
De banden die ingereden zijn en de strepen die weg zijn, kan dit inderdaad gesteld worden. Vooral de mate waarin hij bijna tot de rand is bereden in de tijd dat het heel veel regende in november/ december dus.......... duidt op dat dit veel eerder is gebeurd of voor een langere periode vooraf. Of hebben ze hem eerst uitgeprobeerd op een circuit?

Gezien de km stand zou het waarschijnlijk maar om 1 enkel ritje te gaan, dit hoeft niet perse erg te zijn maar, en zeker wanneer je mij eerst een demo model probeert aan te bieden en ik heel duidelijk aangeef dat ik geen motor wil kopen waarop een testrit is gemaakt zonder dat het blok normaal is ingereden, vind ik dit dus wel erg.
Blije gevoel van nieuwe motor is teniet gedaan, ik begrijp dit dus wel.

Ik heb de motor voor de normale prijs gekocht, mijn 2023 hornet ingeruild voor een eigenlijk te laag bedrag maar goed ik vertrouwde de verkoper, het kon allemaal lekker snel en ik gunde hun ook dat ze nog wat aan mijn motor konden verdienen maar daar heb ik inmiddels grote spijt van.
Dit stukje lezen mensen over het hoofd en is ook van belang!

Ik voel mij eerlijk gezegt genaait dan wel opgelicht en ik vraag mij af wat ik hiermee kan?
Ik voel helemaal met je mee, we praten niet over een klein bedrag. Ook ik vraag me af wat je 2 maanden na dato en de motorfiets gebruikt te hebben er aan kan doen. De koop ontbinden of de rechtsbijstand inschakelen gaat nu niet meer denk ik?

Wat ik mij vooral afvraag na alles gelezen te hebben, wat vindt jij een nette oplossing voor dit probleem? Het is in ieder geval een leermoment voor een ieder, en een uitermate vervelend gevoel. Je zit immers niet meer lekker op de fiets en rijplezier is ook aardig vergald nu denk ik?

Probeer in ieder geval, zoals is voorgesteld, of je aan verdere info over het verleden kan komen via de importeur aan de hand van je frame nummer en hopen dat die dealer ook werkelijk ALLES heeft bijgehouden. Denk niet dat de bewuste verkoper/ dealer mee gaat werken om jou die info te geven. Kan bij ieder willekeurige Triumph dealer als je de eigendomsbewijzen kan overhandigen. Het registreren begint volgens mij pas bij een aflever check of een eerste service beurt. Ik kan het bij het verkeerde eind hebben...

Ik lees mee, sterkte met de situatie en hoop dat er snel een passende en tevreden oplossing voor je komt voordat het rij seizoen weer begint.
Ik ben wel zo dat ik er NIET mee gereden had totdat ik een verklaring heb gekregen die ik fatsoenlijk vind om mijn gevoel weg te nemen, anders konden ze hem gewoon weer ophalen en mijn geld teruggeven. Voor de goede orde, mijn nieuwe motor destijds had 7 km op de teller bij het ophalen en mijn auto 12 km. Dat zijn acceptabele standen.
 
Door ermee door te hebben gereden maak je het iig niet makkelijker allemaal.
Een foto toont niks aan, die kan ook gisteren gemaakt zijn.

In die zin is accepteren en doorgaan (en genieten) wellicht de meest handige.

Ja er stinkt iets, maar kan je daar nog iets aantoonbaars mee doen?
Dat van die kentekenplaat kan je even checken, maar als dat ook een doodlopend spoor is, wat dan? Weer stampvoetend naar die dealer, in de hoop dat het toch maar een nieuwe voor je bestelt?
 
Volgens mij als hij al een gele plaat had is hij dan nu de tweede eigenaar ( tweede handsje dus)
Klopt, zie je aantal eigenaren privé/ zakelijk bij je basis gegevens. Zie je 2 privé/ 0 zakelijk of 1 prive/ 1 zakelijk dan heb je ook een antwoord
 
Door ermee door te hebben gereden maak je het iig niet makkelijker allemaal.
Een foto toont niks aan, die kan ook gisteren gemaakt zijn.

In die zin is accepteren en doorgaan (en genieten) wellicht de meest handige.

Ja er stinkt iets, maar kan je daar nog iets aantoonbaars mee doen?
Dat van die kentekenplaat kan je even checken, maar als dat ook een doodlopend spoor is, wat dan? Weer stampvoetend naar die dealer, in de hoop dat het toch maar een nieuwe voor je bestelt?
Een foto gemaakt met je telefoon gaat vergezeld van een datum.
 
Een foto gemaakt met je telefoon gaat vergezeld van een datum.

Is dat hufterproof en niet aan te passen dan?

En dan nog, wat heeft TS gedaan tussen moment van afname en moment van foto maken? Al is dat maar 6 uur verschil.
Voor de duidelijkheid, ik verdenk TS nergens van he. Maar is het bewijsbaar met die foto, daarvan ben ik niet overtuigd
 
Voor de goede orde, mijn nieuwe motor destijds had 7 km op de teller bij het ophalen en mijn auto 12 km. Dat zijn acceptabele standen.
Ik heb nog nooit een nieuwe motor gekocht maar de afgelopen 25 jaar wel al 10-15 nieuwe (lease) auto's in ontvangst mogen nemen.
Bij auto's is er altijd een beginkilometerstand. Transport op het fabrieksterrein van/naar de trein/trailer. Sommige dealers monteren zelf al geen trekhaken en laten dat ergens in de buurt doen, dan nog eens voltanken, en de grondige wasbeurt (vaak ook uitbesteed). De beginstand is daardoor meestal een kilometertje of 10-20.
Een motor wordt bij de fabriek in een krat gedaan en bij de dealer afgeleverd en daar uitgepakt. Wassen hoeft niet (want zat in krat) hooguit dat ze hier en daar wat vingervlekken wegpoetsen. Kan me alleen voorstellen dat ze hem ergens voltanken. Maar verder ???? Dus een km stand van 50-55 km nijgt naar een testritje/plezierritje van een medewerker. Met een nieuwe motor zou dat niet mogen.
 
Ik heb nog nooit een nieuwe motor gekocht maar de afgelopen 25 jaar wel al 10-15 nieuwe (lease) auto's in ontvangst mogen nemen.
Bij auto's is er altijd een beginkilometerstand. Transport op het fabrieksterrein van/naar de trein/trailer. Sommige dealers monteren zelf al geen trekhaken en laten dat ergens in de buurt doen, dan nog eens voltanken, en de wasstraat. De beginstand is daardoor meestal een kilometertje of 10-20.
Een motor wordt bij de fabriek in een krat gedaan en bij de dealer afgeleverd en daar uitgepakt. Wassen hoeft niet (want zat in krat) hooguit dat ze hier en daar wat vingervlekken wegpoetsen. Kan me alleen voorstellen dat ze hem ergens voltanken. Maar verder ???? Dus een km stand van 50-55 km duidt al op een testritje/plezierritje van een medewerker. Met een nieuwe motor zou dat niet mogen.
Kijk even naar de banden en de koppelingskabel.
Dan zie je dat het geen proefritje was
 
Hij heeft een achterband rond gereden met 1 graden en pekel op de weg. Daarnaast heeft ie dusdanig veel gestuurd dat de koppelingskabel is ingesleten.

_O-

Als het erop aankomt, gaat het om bewijzen, niet om grote waarschijnlijkheid of wat super logisch lijkt.
 
Was er maar geen pekel meer op de weg. Dan zou TS weer eens lekker kilometers kunnen maken op zijn motor. Dit topic heeft geen enkele zin. TS ik compleet flauw van de nieuwe motor. Dat neemt niemand meer van hem af
 
Was er maar geen pekel meer op de weg. Dan zou TS weer eens lekker kilometers kunnen maken op zijn motor. Dit topic heeft geen enkele zin. TS ik compleet flauw van de nieuwe motor. Dat neemt niemand meer van hem af
Inderdaad inruilen en opnieuw beginnen. :Y
 
En ik zou vooral ook de importeur erbij betrekken. Zeker als er al meer klachten over deze dealer zijn.
 
Maar welke dealer is het nou?

Hierboven wordt gemeld dat een goede lezer wel kan begrijpen wie de bedoelde dealer is.
Tsja, dan moet je 9 blz van dit topic teruglezen. Dat is een beetje te gek. (voor mij)
 
Voor de mensen hier die vinden dat TS zich er maar overheen moet stappen en moet genieten van zijn motorfiets, laat me even getallen in beeld brengen. Hoe zou jij het vinden als je een motor, met een vanafprijs van €11995, nieuw gekocht te hebben en betaald, maar hij komt in de toestand van TS bij jou thuis? ..... heel verhaal...
zo had ik het nog niet gezien, maar je hebt wel gelijk. 🤔

probleem is: wat heeft TS nu aan dit topic, nu hij toch door is gereden?
hoe meer kilometers hij erbij rijd (en meer tijd er verstrijkt), des te lastiger zal het voor hem worden (en voor eventuele ingeschakelde instanties)
om deze zaak helder te krijgen.
dat uitzoeken van framenr is imo de enige optie die hij nog heeft om de waarheid boven tafel te krijgen.
maar meer bewijs ga je er denk ik ook niet meer uit halen.
kennelijk (vooropgesteld dat ze m idd een demo motor gegeven hebben i.p.v. hagelnieuw) is dit door de motorzaak van minuut to minuut uitgedacht, en heeft dat tot dusver in het nadeel van TS gewerkt.
mocht hij later alsnog gelijk krijgen en een nieuwe kunnen ophalen, vraag ik me eerlijk gezegd af of dat alle rotte gevoelens weg zal halen.
ja, zn motor is nieuw, maar: nee, want de ervaring met de lui van die motorzaak is ronduit negatief, en wie weet hoe ze met de nieuwe zijn omgesprongen voor aflevering...
want die kosten krijgen ze denk ik zeker niet vergoed, en ze zullen dan toch ook wel extra chagrijnig zijn op TS...

jammer dat zijn plezier nu zo vergalt is. :/
ik hoop dat het nog goed komt, maar tenzij hij echt hard kan maken dat het de ex-demo fiets is, trekt hij vermoed ik aan het kortste eind.
 
Ik denk dat er wel wat valt te halen.
Importeur, rechtsbijstand en evt de Bovag, als dat bedrijf daarbij zou zijn aangesloten.
Uiteraard eerst zelf het gesprek aangaan.
En je telefoon op opnemen zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan