Ik zou er nog niet de helft voor geven.550 euro
Ik zou er nog niet de helft voor geven.
Er zit roest in de tank.wat is je argument? ik vind het een mooie motor en heb dat bedrag er voor over. Zou alleen graag willen weten waar ik op moet letten bij zo'n lang stilstaande motor. bijv:"je moet letten of er roest in de tank zit" enzo
Ik vind het een leuk motortje en hoeveel het waard is hangt af van hoe hij bewaard is. Heeft hij mooi droog gestaan, dan zal het wel loslopen, maar is hij vochtig en onzorgvuldig bewaard, dan wordt het een ander verhaal.
Moeilijk om daar vanaf deze plaats een zinnig antwoord op te geven.
Ik zou er nog niet de helft voor geven.
weet alleen niet welke gebreken zo'n motor kan hebben waardoor de reparatiekosten uit de hand lopen.
nee, hij heeft buiten gestaan. maar voor dat bedrag... wilde motorblokje en carburateur schoonmaken verchroomde onderdelen opnieuw verchromen, banden vervangen gewoon een leuk projectje. weet alleen niet welke gebreken zo'n motor kan hebben waardoor de reparatiekosten uit de hand lopen.[afbeelding]
Zelfs zonder verassingen gaat t snel.nee, hij heeft buiten gestaan. maar voor dat bedrag... wilde motorblokje en carburateur schoonmaken verchroomde onderdelen opnieuw verchromen, banden vervangen gewoon een leuk projectje. weet alleen niet welke gebreken zo'n motor kan hebben waardoor de reparatiekosten uit de hand lopen.[afbeelding]
En de banden, accu, radiateur was helemaal gaar. Hydraulische delen, koppeling en remmen. Remslangen inwendig ook helemaal gaar.Uit eigen ervaring: motor gekocht voor onderdelen die onder een afdak gestaan had. Ik kon de voorpoten, achterdemper, uitlaat, tank, carburateurs, remmerij en koplamp direct weggooien.
En motor kan goed bijgehouden zijn, zeven jaar buiten stil maakt veel stuk.Wat ik begrijp is dat het een groot risico is om deze motor te kopen, en eigenlijk niet de moeite waard. Toch ben ik van plan om nog een keer bij de motor te gaan kijken en heel kritische te zijn. (vond hem op oppervlakkig roest na redelijk netjes uitzien, ook de rubbers en kabelboom). Ben er wel over uit dat als ik hem wil kopen ik flink ga afdingen. Het voordeel is dat ik zelf onderdelen kan maken (verspanen).
Mijn oogpunt was dat een lesmotor goed onderhouden zou zijn omdat hij moet blijven rijden.
Waar ik op moet letten:
- Roest
o *kan ik oppervlakkig roest op chroom wegpoetsen of is het er al doorheen?
- Uitgedroogd rubber
- Kabelboom
- Oli-pijl (witte smurrie is vocht/roest in het blok?)
Waarschijnlijk vervangen:
- Kopelingsplaten 100
- Oli filter 20
- Benzine filter 20
- Banden 150
- voorpoten en achtervering 300
- remslang 50
- verchromen 200
o (ik laat in België verchromen en doe zelf voorbereidingenwerk)
waarschijnlijk Werkzaamheden:
- Motorblok reviseren 300
- Remblokken schoonmaken
Totale kosten 1100 euro. Deze kosten zijn naar inschatting en denk ruim genomen. Dus dan heb ik voor 1400 (300 voor motor zelf) euro een leuk motortje en een leuk (leer) project.