7db te hard, 420 euro

.....Vraag maar eens aan mensen die aan die auto's werken, hoeveel preventief onderhoud wordt gedaan, om storingen te voorkomen...
En ik heb me er dus behoorlijk in verdiept de afgelopen tijd...
Wat ik overal lees en hoor is dat hybrides juist goedkoper zijn in onderhoud dan vergelijkbare conventionele auto's.

En ik mis in dat webblog de cijfermatige onderbouwing, die hij zelf van de Amerikaanse schrijver eist. Beide verhalen staan daarom voor mij op hetzelfde niveau.
Het eerste verhaal is bij elkaar gelogen om hybrides in diskrediet te brengen. En dan moet een ander met cijfers komen om dat aan te tonen ? Dat is de omgekeerde wereld. Aantonen dat die getallen niet kloppen is genoeg. Moet ie maar met de juiste gegevens werken, dan was z'n conclusie ook wel anders geweest.


En de verplichting spullen te recyclen, houdt niet in, dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. Het meeste elektronica spul wordt naar Afrika geexporteerd en daar uit elkaar getrokken. Hoe dat milieu technisch gaat, wil je niet eens weten.
Mensen maken echt overal een puinhoop van, dat geldt voor alles.


http://www.duurzaammbo.nl/index.php/kennisbank/planet/57-kennisbank/planet/4347-schaarsegrondstoffen-2
Wel een interessante link.

Ik dacht dat je over lithium zou beginnen...
Maar welke grondstof staat hier bovenaan ?
Olie. En die kan niet gerecycled worden....

Dus doorgaan op de huidige weg is sowieso uitgesloten. Duidelijk toch ?


hybrides zijn niks anders dan creaties om het voor geitewollen sokken leaserijders prettig te houden...
lekker voor de bijtelling en snachts prima slapen omdat ze het idee hebben millieuvriendelijk bezig te zijn...

vanmiddag reed ik op de linkerbaan achter een prius aan en ik had ruim 160 op de klok.
die "groene rakker" voor mij moet toch wel zo n beetje een deuk in zijn bodemplaat geduwd hebben met zijn gas/electra pedaal.... _O-
goed bezig....vraag me wel af of ie dan nog volledig electrisch loopt :?
 
Laatst bewerkt:
Dat vraag jij je af ?

Nou, ik niet hoor....


En wat kan die Prius daar aan doen ? Wat als diezelfde bestuurder een Hummer H2 had gereden, had je dit dan ook hier beschreven ?

Had jij je er dan ook druk over gemaakt ?

Het ligt niet aan de techniek, het ligt aan de persoon achter het stuur.


Maar ik lees wel meer vreemde beweringen hier....
 
Laatst bewerkt:
tsja....als je een prius gaat rijden maak je een statement...

ofwel je bent een millieu fanaat die het niet begrepen heeft ofwel je bent een zuinige griender die lekker goedkoop wil qua bijtelling...

iedere prius rijder past in 1 van beide groepen denk ik.. :Y

geeft ansich niks maar kom er dan voor uit en ga mij niet voor de voeten rijden met die duracell bak.... |( :r

als je niet oppast word je nog beboet voor bumperkleven terwijl eigenlijk de priusrijder zich schuldig maakt aan uitlokking.... :Y :Y _O- _O-

kromme wereld tegenwoordig... :N O-)
 
bij "kneusje op een gixxer" ben ik gestopt met lezen, kneusjes hebben geen Gixxer.

yep_this_is_just_really_weird_640_03.jpg
 
tsja....als je een prius gaat rijden maak je een statement...
O, vertel. 

Leaserijders die een statement maken, dat is nieuw voor mij.

Maar iets zinnigs haal ik niet uit jouw schrijven, je wilt slimmere technieken afkraken maar hebt geen idee waar je over praat, gewoon afkraken om het afkraken. 

Nou nou, daar hebben we wat aan...
 
Laatst bewerkt:
tsja....als je een prius gaat rijden maak je een statement...

ofwel je bent een millieu fanaat die het niet begrepen heeft ofwel je bent een zuinige griender die lekker goedkoop wil qua bijtelling...

iedere prius rijder past in 1 van beide groepen denk ik.. :Y

geeft ansich niks maar kom er dan voor uit en ga mij niet voor de voeten rijden met die duracell bak.... |( :r

als je niet oppast word je nog beboet voor bumperkleven terwijl eigenlijk de priusrijder zich schuldig maakt aan uitlokking.... :Y :Y _O- _O-

kromme wereld tegenwoordig... :N O-)


ik moest lachen :) :^
 
tsja....als je een prius gaat rijden maak je een statement...

ofwel je bent een millieu fanaat die het niet begrepen heeft ofwel je bent een zuinige griender die lekker goedkoop wil qua bijtelling...

iedere prius rijder past in 1 van beide groepen denk ik.. :Y

geeft ansich niks maar kom er dan voor uit en ga mij niet voor de voeten rijden met die duracell bak.... |( :r

als je niet oppast word je nog beboet voor bumperkleven terwijl eigenlijk de priusrijder zich schuldig maakt aan uitlokking.... :Y :Y _O- _O-

kromme wereld tegenwoordig... :N O-)


ik moest lachen :) :^

en die Prius electra bakken zijn niet echt langzaam heb ik gemerkt.
 
Ik hoorde gemiddelde waarden van 1 op 13 bij bepaalde bedrijven. Zal dus wel zijn dat het die mensen niet om de zuinigheid of het millieu te doen is denk ik dan.

Net als zo'n Tesla. Gewoon hebbeding net als audi TT of wat dan ook. Maar dan in nederland voor een flink deel op steenkool energie. })
 
Laatst bewerkt:
Nou nou, daar hebben we wat aan...


nee inderdaad je hebt er niks aan...maar niemand heeft mij gezegd dat al mijn posts,
constructief,opbouwend,positief en/of waardevol moesten zijn... :Z :)

ik vind hybrides nix...nu niet,morgen niet en vorige week ook al niet... :N

electrische motoren????..... :r

wil jij lekker in het rond zoemen???....be my guest......ik hou het lekker bij verbrandingsmotoren zolang dat nog kan..... *O* *O*

ik zag overigens vanmiddag dat de benzineprijs best fors gedaald is :Y :Y ... dus kan ik nog wel ff een beetje extra gas geven hier en daar... *O* *O*
 
O, vertel. 

Leaserijders die een statement maken, dat is nieuw voor mij.

Maar iets zinnigs haal ik niet uit jouw schrijven, je wilt slimmere technieken afkraken maar hebt geen idee waar je over praat, gewoon afkraken om het afkraken. 

Nou nou, daar hebben we wat aan...

De techniek van de Prius is slim hoor en de marketing van de Prius is nog slimmer, omdat deze inspeelt op de belastingmaatregelen van de overheid, waardoor hij voor de mensen en bedrijven die hem aanschaffen goedkoop is. Als de werkelijke prijs voor een Prius werd betaald, wilde niemand hem hebben, dan was hij veel te duur in vergelijking met een normale auto.
Overigens de Prius heeft een conventionele benzine motor en aandrijving en een elektrische aandrijving met accupakket, alles dus dubbel en toch beweer je dat hij goedkoper is in onderhoud. Hoe zou dat nu kunnen ? (Kunstmatig lage prijzen ?)

Overigens gebruikt mijn Mitsubishi met GDI motor uit '98 per kilometer minder brandstof dan de gemiddelde priusrijder redt. Zo vooruitstrevend is de techniek dus niet. O en die Mitsubishi is gewoon een dikke middenklasser, die op de autobahn over de 200 loopt en 1500 kg mag trekken. (Al een Prius gezien met trekhaak ? ) Toch weer een gebrekje aan die vooruitstrevende techniek, want een Prius mag geen aanhanger trekken.

De leasende Priusrijder stapt inmiddels massaal over op de Mitsubishi outlander, omdat dit een dikke MPV is met daarin wat hybride techniek, zodat hij goedkoop is in aanschaf en belasting. Ook slim dus. Voor de rest is het gewoon een dikke scheurbak met dito verbruik, waarin de gemiddelde leasende Prius rijder veel liever gezien wordt, dan in die Prius, waarin hij eigenlijk nog niet dood wil worden gezien.
Voorlopig is in mijn ogen de gemiddelde hybride auto niets anders, dan een auto met benzinemotor en een elektromotor pakket, zodat hij met name in stadsverkeer zuiniger kan rijden. De gemiddelde Prius wordt echter dankzij belasting voordelen gebruikt door vertegenwoordigers die lange afstand rijden. Het elektrische gedeelte doet dan feitelijk niet mee en de 1400 cc benzine motor moet zwaar werken, om de loodzware auto met z'n dikke accupakket voort te trekken. Het verbruik stijgt daarbij flink. Koppel dit aan de enorme belasting van het milieu voor de productie van magneten, accu's en extra elektronica en voor mij is de gemiddelde prius/hybride geen oplossing voor milieu problemen. Het enige waar ze in Nederland positief aan bijdragen is de vermindering van fijnstof in dichtbevolkte gebieden. Dit fijnstof komt nu niet uit de uitlaat van de auto, maar uit de schoorsteen van de elektriciteitscentrale's, die voor 80% met steenkolen wordt opgewekt en dat percentage zal op korte termijn nog stijgen, omdat de groningers het niet langer pikken, dat ze met de ellende van gaswinning worden opgezadeld. Het fijnstof wordt nu bij de centrale uitgestoten, maar die staat meestal ergens op een afgelegen locatie, dus who care's.

Voorlopig voor mij dus de milieutechnisch minder erge brandstof motor. (Ook al zijn de direct ingespoten benzine motortjes in de Aygo's e.d. tot 100 keer meer vervuilender dan zelfs dieselmotoren, omdat ze absurd veel fijnstof uitstoten. Men heeft de co2 reductie heilig verklaard en dit is 1 van de gevolgen er van.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal wel leuk en aardig allemaal, maar wat heeft dit nog met de 7 db te hard te maken en de 420 euro boete???
 
De techniek van de Prius is slim hoor en de marketing van de Prius is nog slimmer, omdat deze inspeelt op de belastingmaatregelen van de overheid, waardoor hij voor de mensen en bedrijven die hem aanschaffen goedkoop is. Als de werkelijke prijs voor een Prius werd betaald, wilde niemand hem hebben, dan was hij veel te duur in vergelijking met een normale auto.
Overigens de Prius heeft een conventionele benzine motor en aandrijving en een elektrische aandrijving met accupakket, alles dus dubbel en toch beweer je dat hij goedkoper is in onderhoud. Hoe zou dat nu kunnen ? (Kunstmatig lage prijzen ?)

Overigens gebruikt mijn Mitsubishi met GDI motor uit '98 per kilometer minder brandstof dan de gemiddelde priusrijder redt. Zo vooruitstrevend is de techniek dus niet. O en die Mitsubishi is gewoon een dikke middenklasser, die op de autobahn over de 200 loopt en 1500 kg mag trekken. (Al een Prius gezien met trekhaak ? ) Toch weer een gebrekje aan die vooruitstrevende techniek, want een Prius mag geen aanhanger trekken.

De leasende Priusrijder stapt inmiddels massaal over op de Mitsubishi outlander, omdat dit een dikke MPV is met daarin wat hybride techniek, zodat hij goedkoop is in aanschaf en belasting. Ook slim dus. Voor de rest is het gewoon een dikke scheurbak met dito verbruik, waarin de gemiddelde leasende Prius rijder veel liever gezien wordt, dan in die Prius, waarin hij eigenlijk nog niet dood wil worden gezien.
Voorlopig is in mijn ogen de gemiddelde hybride auto niets anders, dan een auto met benzinemotor en een elektromotor pakket, zodat hij met name in stadsverkeer zuiniger kan rijden. De gemiddelde Prius wordt echter dankzij belasting voordelen gebruikt door vertegenwoordigers die lange afstand rijden. Het elektrische gedeelte doet dan feitelijk niet mee en de 1400 cc benzine motor moet zwaar werken, om de loodzware auto met z'n dikke accupakket voort te trekken. Het verbruik stijgt daarbij flink. Koppel dit aan de enorme belasting van het milieu voor de productie van magneten, accu's en extra elektronica en voor mij is de gemiddelde prius/hybride geen oplossing voor milieu problemen. Het enige waar ze in Nederland positief aan bijdragen is de vermindering van fijnstof in dichtbevolkte gebieden. Dit fijnstof komt nu niet uit de uitlaat van de auto, maar uit de schoorsteen van de elektriciteitscentrale's, die voor 80% met steenkolen wordt opgewekt en dat percentage zal op korte termijn nog stijgen, omdat de groningers het niet langer pikken, dat ze met de ellende van gaswinning worden opgezadeld. Het fijnstof wordt nu bij de centrale uitgestoten, maar die staat meestal ergens op een afgelegen locatie, dus who care's.

Voorlopig voor mij dus de milieutechnisch minder erge brandstof motor. (Ook al zijn de direct ingespoten benzine motortjes in de Aygo's e.d. tot 100 keer meer vervuilender dan zelfs dieselmotoren, omdat ze absurd veel fijnstof uitstoten. Men heeft de co2 reductie heilig verklaard en dit is 1 van de gevolgen er van.


Die Prius is idd meer een belasting-voordeel-lokkertje , die wordt verkocht onder veels te optimistische milieu-vriendelijkheid stories ,
...terwijl rijders op LPG ( een brandstof waar de oliemaatschappijen mee in hun maag zitten en deels afgevakkeld wordt ) een hele schone brandstof is wat veel en veel minder CO2 uitstoot als benzine .
Toch wordt dat enorm flink gestraft mbt belasting )
De hypocriete hufters :r
 
Jullie zouden een ban moeten uitdelen aan mensen die ontopic willen blijven :P

grappie weliswaar ;) , maar met een zij-uitlopertje IS het nog on-topic.
1 van de nadelen van zo'n hybride auto is dat ie geluidsarm over de weg kan rijden wat volgens Wikipedia onder de NADEEL-opsomming staat inzake de verkeersveiligheid ,
omdat medeweggebruikers die auto niet kunnen aan horen komen . ;)

Hybride auto - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Och, de link met dit topic is natuurlijk dat met een moderne aandrijving het hele probleem van die lawaaiuitlaten niet meer bestaat.

Dat zal ook wel de reden zijn dat men zich er zo tegen verzet...

Wel apart te lezen hoe mensen die zich totaal niet bezighouden met milieuzaken zich ineens heel druk maken om uitstoot van fijnstof en CO2.... Bij een ander.

.......De techniek van de Prius is slim hoor en de marketing van de Prius is nog slimmer, omdat deze inspeelt op de belastingmaatregelen van de overheid, waardoor hij voor de mensen en bedrijven die hem aanschaffen goedkoop is. Als de werkelijke prijs voor een Prius werd betaald, wilde niemand hem hebben, dan was hij veel te duur in vergelijking met een normale auto.
Overigens de Prius heeft een conventionele benzine motor en aandrijving en een elektrische aandrijving met accupakket, alles dus dubbel en toch beweer je dat hij goedkoper is in onderhoud. Hoe zou dat nu kunnen ? (Kunstmatig lage prijzen ?)...

Aannames aannames....

Waarom is dat toch dat mensen zo afgeven op hybride techniek, kunnen ze het niet hebben dat een ander slimmer is ?
Wie zegt dat alles dubbel is ?

Een hybride heeft vooral een heleboel dingen niet.
Zo mis je een startmotor, een dynamo en de V snaar. Die snaar kan dus ook niet breken of gieren.
Er zit bijvoorbeeld ook geen koppeling in die auto, dus geen verbrande platen of dure reparaties. Ook geen pijnlijke linkerknie als je de stad uitrijdt.
Weet je wat er ook niet dubbel in zit, zelfs niet enkel... De automatische versnellingsbak. Die auto rijdt als een luxe automaat maar ze hebben die complete versnellingsbak inclusief koppelomvormer, rembanden, oliepan en overdrive, inclusief alle slijtage en lekkage helemaal weggelaten.

De krachtsoverdracht tussen brandstofmotor en elektromotor wordt gedaan door een super eenvoudig planetair tandwielstelsel. Hoe simpel wil je het hebben ?
Remenergie wordt teruggewonnen en hergebruikt bij het optrekken, dat scheelt brandstof maar ook remblokken en -schijven, en dus onderhoud.
Starten gebeurt door het hybride stelsel, bijladen ook.

Ik vind het dus wel meevallen wat er dubbel in zit. Nou, het is geen Opel Kadett 1.2S waar je echt overal bij kunt, maar bij welke moderne wagen lukt dat nog wel ?
En daarbij, het gaat niet stuk.



Even een praktijkvoorbeeld over conventionele techniek.

Onlangs waren ze bij mijn werkgever bezig met hoogwerkers, binnen in een grote hal stonden twee hoogwerkers met monteurs die bezig waren met de staalconstructie. Ze stonden per plek misschien wel een half uur stil, om daarna misschien drie meter op te schuiven. Al die tijd draaiden die beide diesels, ín het gebouw.
De deuren moesten de hele dag open staan.

Waarom is zo'n hoogwerker niet voorzien van een hybride aandrijving.... Een accupakket zorgt voor de stroomvoorziening van de elektromotor die toch bijna niet draait, de accu dient meteen als contragewicht. Een licht klein dieseltje in een geluiddempende kast laadt de accu op als dat nodig is, daarmee ben je onafhankelijk. Dit systeem werkt compleet automatisch. Stop er een lader bij die op een stopcontact kan worden aangesloten en je bent van al die stank, herrie en ook van het brandstofverbruik af.


....Overigens gebruikt mijn Mitsubishi met GDI motor uit '98 per kilometer minder brandstof dan de gemiddelde priusrijder redt....

De gemiddelde Prius rijder, daar ga je al. Leaserijders dus, die halen met jouw auto ook het dubbele verbruik.
Lees dan ook eens reviews van mensen die de techniek wel begrijpen en die wél normaal kunnen rijden.

En bedenk dan ook eens dat hybride techniek net als elektrisch de meeste winst geeft bij omstandigheden waar een verbrandingsmotor zich niet thuisvoelt. File, start-stop verkeer, korte stukjes rijden, bezorgwerk.
Bij blazen over de autobahn voegt het niets toe.


.....De leasende Priusrijder stapt inmiddels massaal over op de Mitsubishi outlander....

Dat komt natuurlijk doordat die fabrikant de wetgeving heel goed heeft gelezen en er handig op inspeelt. Die auto werd puur ontwikkeld met het oog op de wetgeving en die wetgeving deugt niet. Sommige plug-in's rijden altijd op benzine en dat is natuurlijk niet waar ze voor bedoeld zijn.

Toyota had tenminste nog eerlijke motieven bij de ontwikkeling van de eerste hybrides, dat is alweer even geleden.

Tjonge jonge, jij moet ook geen elektrisch scheerapparaat gebruiken, niets is immers zo vervuilend als elektriciteit als ik jou mag geloven..... Jammer voor jou dat de stoomtrein niet meer rijdt, elektrisch vervuilt immers veel te veel.

....Die Prius is idd meer een belasting-voordeel-lokkertje , die wordt verkocht onder veel te optimistische milieu-vriendelijkheid stories ....

Veel te optimistisch ? Ik lees in reviews dat gebruikers er 1op 22 gemiddeld mee rijden, een enkeling nog zuiniger.
Dat zijn natuurlijk geen --ik heb een tankpas van de baas en dus een loden voet-- leaserijders. Voor een benzineauto van dat formaat, met die prestaties en dat comfort (traploze automaat) helemaal niet slecht.
Natuurlijk kan een klein dieseltje zuiniger, zeker een hybride, maar diesel kennen ze in Japan en de VS (land van herkomst en de grootste afzetmarkt) bijna niet voor auto's. Bij ons zit er weer extra wegenbelasting op, vandaar dat ik zelf geen diesel meer rijd.

Wat LPG betreft heb je wel gelijk.
Aan de andere kant, de uitstoot met LPG mag dan 9% lager zijn; de uitstoot met bijvoorbeeld een Tesla is nog véél lager.

En dat van die centrales is echt onzin. Weet je dat als in Duitsland iedereen nu elektrisch zou gaan rijden er slechts 10% meer elektriciteit moet worden opgewekt ?
In Nederland zouden we dan nog steeds overcapaciteit hebben....

Maar we houden dan wel dagelijks een enorme plas benzine, diesel en een wolk LPG over.
Dat hoeft niet te worden opgepompt, de terroristen verdienen er niet aan, het lekt niet uit de tanker, het hoeft niet ten koste van veel energie te worden geraffineerd, het hoeft niet te worden getransporteerd, het hoeft niet te worden verkocht.

Oeps, een heleboel mensen vrezen voor hun huidige baan..... Dat is vast meteen de reden dat sommigen zo tegen zijn.


....1 van de nadelen van zo'n hybride auto is dat ie geluidsarm over de weg kan rijden...

Je moet niet alles geloven, iedereen kan in Wikipedia schrijven.
In dit verhaal over hybrides wordt bijvoorbeeld ook dat bogus rapport met die Hummer genoemd dus weg geloofwaardigheid.

Ik lees dit telkens weer, altijd in discussies met petrolheads.
Zelf heb ik toch een aantal elektrische motorfietsen gereden, waaronder een week met een elektrische demo. Ik deed er alles mee en heb nooit ook maar iets meegemaakt waarbij de relatieve stilte gevaarlijk zou zijn.
Bovendien, een dure benzine Lexus of BMW is net zo stil maar daar hoor je niemand over.
Trouwens, onlangs werd ik met de auto op de snelweg kalm ingehaald door een Tesla Model S en ik hoorde dat ding langszoeven... Ik hoorde hem ook echt aankomen.

Het geluid werd op dat moment ook niet overstemd door motorrijders die denken dat alleen zíj gehoord moeten worden.

Om kort te gaan, ik vind die hele bewering over dat geluid grote kolder. Net zo'n kolder als dat het veiliger zou zijn om zoveel illegale herrie te maken.

Degenen die dat denken moeten eens een vervolgde rijopleiding doen.
 
blijf toch 1 ding vreemd vinden.

heb eens een paar plaatjes van motoren bekeken en vergeleken.

maar snap nog steeds niet waarom bepaalde motoren meer db's mogen produceren bij een bepaald rpm

ik heb een blackbird 1100cc en ik mag bij minder rpm, minder db maken dan sommige lichtere motoren. heb nog steeds de stanaard uitlaten eronder.

en ik vraag me af of een motor met 1 uitlaat of met 2 uitlaten ook meer of minder db's mag produceren?
want maakt een motor met 2 uitlaten b.v. 2x 85db nou meer db geluid dan een motor met 1 uitlaat van b.v. 1x 85db bij zelfde toerental.
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk omdat een 1100cc bij half vermogen minder db's maakt en minder toeren maakt.
feit blijft wel dat lichtere motoren vaak wel meer geluid mogen maken
 
de accu dient meteen als contragewicht.
Kijk, dat is dus l e v e n s g e v a a r l i j k. Naarmate de accu leger wordt, werkt hij steeds minder als contragewicht en op een gegevens moment kiept de hoogwerker om.

Die moderne technieken kosten levens, wat ik je brom.
 
blijf toch 1 ding vreemd vinden.

heb eens een paar plaatjes van motoren bekeken en vergeleken.

maar snap nog steeds niet waarom bepaalde motoren meer db's mogen produceren bij een bepaald rpm

ik heb een blackbird en ik mag bij een bepaald rpm minder db maken dan sommige lichtere motoren. heb nog steeds de standaard uitlaten eronder.

en ik vraag me af of een motor met 1 uitlaat of met 2 uitlaten ook meer of minder db's mag produceren?
want maakt een motor met 2 uitlaten b.v. 2x 85db nou meer db geluid dan een motor met 1 uitlaat van b.v. 1x 85db bij zelfde toerental.
Ik had al eens iets gepost over de statische meting. Dat is niet de rijdende meting die voor de typegoedkeuring noodzakelijk is. De statische meting is voor alle motortypen verschillend. Deze meting is voor de politie langs de weg uitvoerbaar.
Toch voldoen die motoren aan dezelfde eisen gedurende de rijdende meting.
Sommige motormerken monteren een extra lange eindoverbrenging. Dat betekent dat door het lagere toerental de motor minder geluid produceert dan met een kortere overbrenging. Zo'n motor kan dus tijdens de statische meting meer geluid produceren dan hij gedaan zou hebben als hij gehomologeerd was met een kortere overbrenging.
Een nieuwe trend is een klep in de uitlaat. Onder gehomologeerde omstandigheden gaat die klep nog niet open en de motor voldoet dus aan de geluidseisen.
Bij de statische controle door de politie gaat die klep wel open en produceert zo'n motor veel meer geluid dan een model zonder klepconstructie.
Toch is ook dit legaal.
 
Kijk, dat is dus l e v e n s g e v a a r l i j k. Naarmate de accu leger wordt, werkt hij steeds minder als contragewicht en op een gegevens moment kiept de hoogwerker om.

Die moderne technieken kosten levens, wat ik je brom.


Vooral om laten donderen die dingen, ik heb vorig jaar nog een sportvloer gerepareerd, waar een hoogwerker op was gaan liggen en heb zo ook al eens op zaterdag de vloer van het podium in een theater weer dichtgemaakt, nadat een hoogwerker hem bij het omvallen had geperforeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan