dolorfin
MF veteraan
- 29 sep 2007
- 3.080
- 339
En ik heb me er dus behoorlijk in verdiept de afgelopen tijd........Vraag maar eens aan mensen die aan die auto's werken, hoeveel preventief onderhoud wordt gedaan, om storingen te voorkomen...
Wat ik overal lees en hoor is dat hybrides juist goedkoper zijn in onderhoud dan vergelijkbare conventionele auto's.
Het eerste verhaal is bij elkaar gelogen om hybrides in diskrediet te brengen. En dan moet een ander met cijfers komen om dat aan te tonen ? Dat is de omgekeerde wereld. Aantonen dat die getallen niet kloppen is genoeg. Moet ie maar met de juiste gegevens werken, dan was z'n conclusie ook wel anders geweest.En ik mis in dat webblog de cijfermatige onderbouwing, die hij zelf van de Amerikaanse schrijver eist. Beide verhalen staan daarom voor mij op hetzelfde niveau.
Mensen maken echt overal een puinhoop van, dat geldt voor alles.En de verplichting spullen te recyclen, houdt niet in, dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. Het meeste elektronica spul wordt naar Afrika geexporteerd en daar uit elkaar getrokken. Hoe dat milieu technisch gaat, wil je niet eens weten.
Wel een interessante link.http/www.duurzaammbo.nl/index.php/kennisbank/planet/57-kennisbank/planet/4347-schaarsegrondstoffen-2
Ik dacht dat je over lithium zou beginnen...
Maar welke grondstof staat hier bovenaan ?
Olie. En die kan niet gerecycled worden....
Dus doorgaan op de huidige weg is sowieso uitgesloten. Duidelijk toch ?
hybrides zijn niks anders dan creaties om het voor geitewollen sokken leaserijders prettig te houden...
lekker voor de bijtelling en snachts prima slapen omdat ze het idee hebben millieuvriendelijk bezig te zijn...
vanmiddag reed ik op de linkerbaan achter een prius aan en ik had ruim 160 op de klok.
die "groene rakker" voor mij moet toch wel zo n beetje een deuk in zijn bodemplaat geduwd hebben met zijn gas/electra pedaal....
goed bezig....vraag me wel af of ie dan nog volledig electrisch loopt
Laatst bewerkt: