Aan/verkoop-topic 4.0. Nog meer troep voor de zijspangroep

Bij mijn eerste baas hadden we tien liter emmers met Methyleen chloride staan, gewoon open, daar spoelden we het gereedschap in schoon. Goede afbijt bestond ook voor een groot deel uit Methyleen chloride. Ook dat schijnt tegenwoordig ongezond te zijn. Mijn collega's rookten ook gewoon in de werkplaats. Nu schijnt dat het spul onder hoge temperaturen uiteen valt in de meest dodelijke stoffen. Maar ach, zou dat voor een roker wat uit maken.
 
Niet altijd. bij mijn huidige werkgever hadden ze zogenaamde zure afbijt. Daar was de werkzame stof nog gemener. De vliegtuigen werden in het weekend afgebeten en afgespoeld, op maandag kon je dan nog niet ademen. Maar in die tijd was het niet lullen maar poetsen, gewoon aan je werk. Ergens eind jaren '80 zijn ze daarmee gestopt.
 
Niet altijd. bij mijn huidige werkgever hadden ze zogenaamde zure afbijt. Daar was de werkzame stof nog gemener. De vliegtuigen werden in het weekend afgebeten en afgespoeld, op maandag kon je dan nog niet ademen. Maar in die tijd was het niet lullen maar poetsen, gewoon aan je werk. Ergens eind jaren '80 zijn ze daarmee gestopt.
Ik bedoel dat er geen afbijt meer bestaat met methyleen chloride. Dat is iets uit de geschiedenis.
 
Als hobbyist is dat ook erg vervelend. Dan ben je aangewezen op Alabastine rommel. Voor de beroeps is het beter zo. Wordt je toch minder vergeetachtig van.
 
Als hobbyist is dat ook erg vervelend. Dan ben je aangewezen op Alabastine rommel. Voor de beroeps is het beter zo. Wordt je toch minder vergeetachtig van.
Mee eens. Wij hebben nooit veel afbijt gebruikt. Liever branden, later fohnen. Tegenwoordig schuren we bijna alles. Een Festool Rotex90 met een goede stofzuigers fixed het sneller, beter en schoner!
 
Dit is je eigen ingelogde pagina. Daar kunnen we niet op. ;)

Dit werkt denk ik beter:
 
Mijn ervaring is dat de waarde (sterk) afneemt als de originaliteit afneemt. Maar alleen in onderdelen is hij het al wel waard denk ik.
 
Op zich vind ik de combinatie de prijs wel waard, maar de trekker is nogal een samenraapsel. Als je daar weer een originele T3 van wil maken komt er nog wel e.e.a. bij. Als je dat niet belangrijk vind kan je prima zo rijden.
 
Op zich vind ik de combinatie de prijs wel waard, maar de trekker is nogal een samenraapsel. Als je daar weer een originele T3 van wil maken komt er nog wel e.e.a. bij. Als je dat niet belangrijk vind kan je prima zo rijden.
Een normaal zadel, achterspatbord en imitatie uitlaatdempers en je bent al een eind op weg. Ik zou niet voor origineel gaan, maar wel redelijk Guzzi
 
Omdat ik zojuist Frans bijles gegeven heb aan mijn jongste dochter zat ik aansluitend naar Jaques Brel te luisteren en LeBonCoin door te snuffelen.

Volgens mij heb ik een mal van een Jewel-achtige zijspan body gevonden.
Iemand die van polyester knoeien houdt hier??
@Enigma1500 ??

 
Wat ik er zo van kan zien ziet de mal er niet heel strak uit en daar is ( ben ik bang) de prijs ook naar.
 
Jammer dat hij alleen foto's van de buitenkant maakt, die is minder interessant. Maar met wat plamuur is de binnenkant ook wel te redden. Als ik de verstevigingen zo zie ga je hier toch geen 20 positieven uit halen.
Het model en de prijs staan me wel aan, nu nog een hobby zoeken.
 
Intussen al gereserveerd, er is dus iemand die er brood in ziet.

Ik zei de gek. De schuur staat nu vol en mijn spaarpot is leeg. Geen advertenties meer doorsturen Hans!. Heb hem gekocht vanwege de 15 inch wielen en de Ed Pols platen. Die komen tzt op de Hydro.

alleen niet bij wat er eventueel aan moet gebeuren afgezien van een goeie poetsbeurt.

Zo op het oog is het eerste echte euvel dat opvalt dat de koppelinggstift vast zit.

Verder moeten de gaskabels vernieuwd, werkt de dodemansknop niet en zit er veel speling op het schakel- en rempedaal. Maar het start, schakelt en de knopjes werken allemaal.

Een normaal zadel, achterspatbord en imitatie uitlaatdempers en je bent al een eind op weg. Ik zou niet voor origineel gaan, maar wel redelijk Guzzi

Een zadel en een achterspatbord heb ik nog liggen van de Convert, die komt voorlopig niet op de weg. Maar om een originele buddy te plaatsen moet ik met de haakse slijp aan de slag, en ik weet niet of ik dat wel wil. Heb nog een origineel T3 frame liggen, dat heb ik maanden geleden al verkocht maar de koper komt hem maar niet halen. Dat is ook altijd nog een optie als ik iets aan het uiterlijk wil doen. Maar eerlijk gezegd vind ik het uiterlijk niet belangrijk. Hij ziet er trouwens in het echt iets beter uit dan op de foto's.

De dempers zijn van Triumph en maken voor mij VEULS te veel lawaai.

Hij komt mij bekend voor..

Is hij van jou geweest? Er lijkt in de loop der jaren technisch best veel gedaan, zoals een ander blok (Cali?) en Silent Hektik ontsteking (leuke verrassing!) Ben wel benieuwd naar de geschiedenis.

Als ik nog iets te melden heb doe ik dat op het topic van de Hydro als dat mag. Want dat is mijn hoofdproject.
 
Ik zei de gek. De schuur staat nu vol en mijn spaarpot is leeg. Geen advertenties meer doorsturen Hans!. Heb hem gekocht vanwege de 15 inch wielen en de Ed Pols platen. Die komen tzt op de Hydro.



Zo op het oog is het eerste echte euvel dat opvalt dat de koppelinggstift vast zit.

Verder moeten de gaskabels vernieuwd, werkt de dodemansknop niet en zit er veel speling op het schakel- en rempedaal. Maar het start, schakelt en de knopjes werken allemaal.



Een zadel en een achterspatbord heb ik nog liggen van de Convert, die komt voorlopig niet op de weg. Maar om een originele buddy te plaatsen moet ik met de haakse slijp aan de slag, en ik weet niet of ik dat wel wil. Heb nog een origineel T3 frame liggen, dat heb ik maanden geleden al verkocht maar de koper komt hem maar niet halen. Dat is ook altijd nog een optie als ik iets aan het uiterlijk wil doen. Maar eerlijk gezegd vind ik het uiterlijk niet belangrijk. Hij ziet er trouwens in het echt iets beter uit dan op de foto's.

De dempers zijn van Triumph en maken voor mij VEULS te veel lawaai.



Is hij van jou geweest? Er lijkt in de loop der jaren technisch best veel gedaan, zoals een ander blok (Cali?) en Silent Hektik ontsteking (leuke verrassing!) Ben wel benieuwd naar de geschiedenis.

Als ik nog iets te melden heb doe ik dat op het topic van de Hydro als dat mag. Want dat is mijn hoofdproject.
Nee niet van mij geweest
 
Terug
Bovenaan Onderaan