Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je niet kunt of wilt sleutelen moet je een nieuwe motor kopen.
Amen.Heel erg niet mee eens. In die zin, als je niet wil/kan sleutelen dan moet je hoe dan ook naar een garage. Maakt daarom ook niet meer uit of je het met een 20 jaar oude motor doet of met een nieuwe. Slijtagedelen zullen bij een totaal nieuwe geen issue zijn, maar daar staan dan wel weer een 1000km beurt tegenover en bovendien betaal je voor een nieuwe aanzienlijk meer dan voor een motor die al eens bij de dealer is weggereden.
Bij hoge kilometerstanden gaan grotere dingen als koppeling misschien een issue spelen, maar voor een gelijke motor betaal je net zo veel voor banden en remblokken bij een nieuwe als een gebruikte, dus dat is de winst niet.
Je stelt dat je misschien voorzichtiger zou zijn op je plaat te gaan bij een nieuwe motor en dat dat misschien een voordeel is. Het antwoord daarop is nee. Als je enig gevoel voor zelfbehoud hebt dan wil je sowieso niet op je plaat gaan. Als je je ineens bewust van bent dat je een nieuwe motor rijdt en dat het heel veel kost als je onderuit gaat ben je mijn inziens eerder te voorzichtig waardoor je niet lekker kan rijden en misschien mis je wel waardevolle leermomenten.
En het maakt ook niet echt uit. Mijn eerste motor was 3k en ik ging echt niet voor m'n plezier onderuit. Maar die 3k was ook alles wat ik had, een nieuwe motor had ik (niet kunnen betalen) niet voorzichtiger behandeld. Shit happens. Als je er van uit gaat dat er wel eens iets fout gaat, het gaat je niet helpen je hele budget er in te rammen voor een nieuwe. Net zo goed een leuke tweedehands kopen en centjes over houden voor leuke accessoires om het ding je eigen te maken of voor tripjes naar de Eifel, noem het maar.
Ga lekker rijden en ga voor wat je het beste voelt. Dat lijkt een nietszeggende one-liner, maar je eerste motor is niet hetzelfde als een lease auto uitzoeken. Emotie telt, zelfs als het niet de meeste verstandige keuze is.
Nu heb ik een Buell nog nooit gezien als idee voor een eerste motor en dat lijkt me ook wel heel ver gaan maar of je een TDM of Tracer haalt, je gaat er toch wel super gelukkig mee zijn. Geef je veel om nieuwe spullen en kan je het lijden? Dan is een Tracer super leuk denk ik. Doet het je maandelijks eigenlijk een beetje pijn? Dan ben je echt niet slechter af met een TDM om te beginnen. Misschien kan je er zelfs wel meer zorgeloze kilometers mee maken als je minder zorgen hebt over eventuele schade. Want wat je ook doet, je gaat echt niet express schade maken omdat het niet zoveel kost, het is toch je eerste motor, je begint net, ongelukken kunnen gebeuren, niemand zoekt het op.
Wat is de toegevoegde waarde van je opmerking dat jouw smt wel abs heeft?Abs dus.
Punt bij de VFR is, ik vind zowel de VFR750 als VFR800 1e generatie echt mooi. En het V4 geluid vind ik beestachtig.
Maar ik vind wel dat je echt ver naar voren zit op zon VFR, veel meer sport dan Tour. Ik zie in Duitsland nogal wat VFR's met Superbike stuur staan, en die overweeg ik dus wel. In Nederland zie je dat helaas erg weinig ( snap dat je t zelf kunt kopen en kunt laten monteren naderhand maar zou fijn zijn om proef te rijden op een model wat t al heeft).
Tiger 1050 heb ik altijd erg gaaf gevonden en net als alle motoren op mijn lijstje op gezeten en was erg comfy. Ben echter geen groot fan van de driecilinder, voor mij is dat net een in-lijn 4. En als ik voor zon motor configuratie ga dan spreekt een ZRX me nog meer aan. Tis geen slecht geluid hoor maar niet te vergelijken met de twins.
Je moet even leren citeren en editten geloof ikWil u nog meer weten?
Wist niet dat een 990 SMT een optie was, dan zou ik daar voor gaan. Die wil ik nog steeds, ook als niet-eerste motor.
Ik ben expres licht en goedkoop begonnen; een 650 allroad met 50 pk voor 1500 euro. Nu eerst echt leren motor rijden, voelen wat ik leuk vind (bochten en kleine weggetjes!) en over een jaar of zo iets anders; een KTM 390, als de kleine rondjes hier in de buurt toch het leukste zijn, of een bmw 1200GS, voor lange reizen, of een mooie naked bike (Z900rs, prachtig!).
Oké ik heb wel ervaring met de meeste van die dingen. Drie cilinders is de perfecte middenweg, allemansvriend, de kwaliteiten van alles tezamen en daarmee saai. Ik denk altijd maar dat de driecilinder adept de soort mens is die liever naar een glad gefotoshopte kop kijkt dan het echte plaatje met onvolkomenheden.Twee punten:
1: je mist mijn punt volledig mbt zithouding: ja, je zit iets voorover met een VFR, in jouw hoofd zit ingeprent dat dat slecht is, maar je hebt nog nauwelijks rij-ervaring.
2: je zegt dat je geen groot fan bent van de driecilinder, maar je bent op het gebied van motorrijden nog zwaar onervaren, dus hoe kun je zoiets beweren? Ga eerst eens 10000 kilometer rijden op 1, 2, 3, 4 en 6-cilinders en vorm dan je mening. Je kunt nog zoveel "research" doen maar dat weegt niet op tegen daadwerkelijke ervaring en feiten.
Dan heb je misschien de verkeerde driecilinder gereden. Dat kan, want ik heb ook eens op een Triumph Tiger 800 gereden en dat motorblok was oersaai. Niet te vergelijken met veel andere triples.Oké ik heb wel ervaring met de meeste van die dingen. Drie cilinders is de perfecte middenweg, allemansvriend, de kwaliteiten van alles tezamen en daarmee saai. Ik denk altijd maar dat de driecilinder adept de soort mens is die liever naar een glad gefotoshopte kop kijkt dan het echte plaatje met onvolkomenheden.
Het kan je smaak zijn hoor, maar ik vind het volkomen oninteressant als een aandrijflijn.
Die Tiger ken ik inderdaad, en nog wat andere Triumphs. Wat is dat wél een spannende triple? En het gaat me dan om het blok, niet de rest.Dan heb je misschien de verkeerde driecilinder gereden. Dat kan, want ik heb ook eens op een Triumph Tiger 800 gereden en dat motorblok was oersaai. Niet te vergelijken met veel andere triples.
Als je het hebt over saaie allemansvriend, dan zou je ook naar andere motorblokken kunnen wijzen: MT-07, F800, SV650, CBR600, allerlei kleine 1-cilinders
Een sv650 heb ik vroeger heel lang gereden en is zeker niet een saai motorblok. Integendeel zelfs!Dan heb je misschien de verkeerde driecilinder gereden. Dat kan, want ik heb ook eens op een Triumph Tiger 800 gereden en dat motorblok was oersaai. Niet te vergelijken met veel andere triples.
Als je het hebt over saaie allemansvriend, dan zou je ook naar andere motorblokken kunnen wijzen: MT-07, F800, SV650, CBR600, allerlei kleine 1-cilinders
Eens!@Taliesin je hebt net je rijbewijs en je noemt motoren als de ZRX1200, KTM990 . Het wordt tijd om te kappen met je research en gewoon eens kilometers te gaan maken.
Www.motoshare.nl