Aanrijding gehad

de naam subframe impliceert dat het juist wel makkelijk te vervangen is. een subframe is een onderdeel dat aan het hoofdframe bevestigt is (niet gelast) om dingen te dragen waar het hoofdframe niet komt. je kunt het dus gewoon losschroeven en vervangen. en als je geluk hebt kunnen ze het richten. maar ik zou eerst even afwachten wat het verschil tussen het schade bedrag en de hoeveelheid geld die je van de verzekering krijgt om je motor te repareren. en realiseer je wel dat het eerste bod van de verzekering bij total loss een bod is. zorg dat je goed beslagen ten ijs komt en zorg dat je een realitisch beeld hebt van wat je motor waard was voor het ongeluk. mijn auto werd ooit total loss verklaard omdat ze uitgingen van een dagwaarde van 2200 euro maar volgens marktplaats lag de waarde van en vergelijkbare auto eerder in de buurt van de 3500 euro. ze hadden voor het gemak maar even vergeleken met één van het zelfde type maar met 2 tot 3 keer zoveel kilometers met een lichter motor en zonder opties. een schade expert is als het goed is onafhankelijk maar hij wordt wel betaald door de verzekering. en als hij de schdes hoog vast stelt wordt hij niet meer ingehuurd.
 
Ik had toch nog een vraag. Ik zag dus dat mijn voetsteun van mijn passagier krom stond. Je kan het niet heel goed zien op de foto, maar hij is gebogen richting het wiel. Nou ben ik vanmiddag gaan kijken bij motoport. De monteur daar vertelde me dat die voetsteunen van aluminium zijn en breken. Dat het subframe is gebogen. Is dit waar? En is dat niet een groot probleem? Ik neem maar aan dat dit niet heel makkelijk te vervangen/repareren is?


[afbeelding]
Giet alu breekt makkelijk. Vervangen is eenvoudig.

Of t subframe scheef is, kunnen wij niet bepalen.
 
Zo te zien zit je passagier-voetsteun vast op je subframe met 2 boutjes, als die vastzitten op stalen lipjes, waar het wel op lijkt kun je die wel weer recht buigen lijkt me. Dan komt het weer recht te zitten. Of je moet als je achter je motor staat zien dat je hele buddy en achterlicht en zo uit het lood staan, dan word het wel een probleem.

Succes iig. :)
 
Sja ik weet het ook niet. Dacht toch even hier vragen. Morgen weet ik meer. Dan zullen ze hem keuren. Laat het hier nog wel even weten wat het is geworden.
 
das mooi dan kan je met een paar dagen weer lekker rijden als het mee zit en de tegenpartij niet al te lang wacht met uitbetalen. of rekenen die rechtstreeks met de dealer af?
hoe is het met de knie ondertussen gaat het al beter of is hij nog steeds pijnlijk.
 
Dit is alleen het schade rapport, dus ik weet nog niet hoe het verder loopt. Knie is beurs maar gaat verder wel. Hou jullie op de hoogte. Dankje!
 
Probeer em weer rijklaar te maken met 2e hands onderdelen. Scheelt veel in de kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan