Aanschaf textielen motorkleding, tips gevraagd

Wat kost een textielpak waar ik naar op zoek ben ongeveer? (

  • Tussen 0 en 100 euro

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tussen 100 en 150 euro

    Stemmen: 2 5,1%
  • Tussen 150 en 200 euro

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tussen 200 en 250 euro

    Stemmen: 2 5,1%
  • Tussen 250 en 300 euro

    Stemmen: 1 2,6%
  • Meer dan 300 euro

    Stemmen: 34 87,2%

  • Totaal aantal stemmers
    39
Wat ik wel belangrijk vind is dat aan de zijkanten van de broekspijpen ritsen zitten tot boven de knie. Hierdoor kan je er makkelijk in met je schoenen nog aan.

Dit is inderdaad een goede, had ik met rijlessen al uitgevonden.
Ik ga er ook zeker op letten dat die ritsen erop zitten, vooral omdat ik dit pak ook voor een groot deel zal gebruiken voor ritjes naar school etc.. Dan is het wel erg handig dat ik het pak snel aan en uit kan doen. Maar toch bedankt voor de tip.
 
Oke even alles samengevat nu (misschien makkelijk voor mensen die met dezelfde vraag zitten, hoeven ze niet alles door te lezen):

Ik ga een pak zoeken dat aan de volgende eisen voldoet:
- Lange ritsen aan de zijkant van de broekspijpen (zodat schoenen niet uithoeven)
- Aan elkaar te ritsen broek en jas, in het kader van de veiligheid
- Uitneembare regenvoering, voor het 'ademen' van het pak (hangt wel af van het prijsverschil)
- Uitneembare 'winter'voering, zodat het ook in de zomer nog enigzins te dragen is.
- Neutrale kleur (zodat het op elke motor te gebruiken is)
- Iets van reflectie zodat het opvalt voor het overige verkeer
- Goede protectie die ook bij stevig trekken goed op de plek blijft zitten
- Het materiaal hangt nog een beetje af van prijs/kwaliteit zeg maar. Goretex wordt me denk ik te duur, en ik ga er vanuit dat er ook, prijstechnisch gezien, betere alternatieven zijn. Ik hoop hier nog wat meer tips over te krijgen of hierover goed voorgelicht te worden in de winkel.

Winkels waar ik sowieso een bezoek aan ga brengen (op aanraden van MF-ers):
- Hein Gericke in Leiden
- Martijns motorkleding in Rotterdam
- Goedhart in Bodegraven (maar dat meer omdat die hier in de buurt zit, ik verwacht meer van de anderen).

Merken waar ik naar ga kijken:
- Evolution
- Hein Gericke
- MQP
- Rev'it
- En alles wat ik verder op mijn pad tegenkom


Tips blijven natuurlijk nog welkom!!

Wat ik vooral nog graag zou weten of ik bij genoemde winkels nog iets van korting kan vragen (omdat ik natuurlijk EN jas EN broek koop) en welke 'materialen' naast Goretex ook een goede regenbescherming bieden. Mijn ervaring is dat ik bij Goedhart maar weinig korting kan krijgen, maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Winkels waar ik sowieso een bezoek aan ga brengen (op aanraden van MF-ers):
- Hein Gericke in Leiden
- Martijns motorkleding in Rotterdam
- Goedhart in Bodegraven (maar dat meer omdat die hier in de buurt zit, ik verwacht meer van de anderen).

Merken waar ik naar ga kijken:
- Evolution

Tips blijven natuurlijk nog welkom!!

Wat ik vooral nog graag zou weten of ik bij genoemde winkels nog iets van korting kan vragen (omdat ik natuurlijk EN jas EN broek koop) en welke 'materialen' naast

Ik zie Leiden als eerste op je lijstje, Evolution als eerste keus, en je wilt korting omdat je jas EN broek koopt ... Loop dan zekers even naar Struik onderdelen (zie mijn vorige post). Want zitten in Leiden, hebben veel Evolution, en zelfs ik - en dat zegt echt heel veel - heb korting gekregen.

Maar echt belangrijk vind ik alleen dat je een goede jas en broek koop (en Evolution is dan een goed idee) want je zit daarmee warmer, droger, en niet het minst, veiliger op je motor!

Have fun
 
Goretex is natuurlijk niet de enige "ademende" laag in je kleding. Er zijn veel alternatieven, die vrijwel hetzelfde effect bieden, maar wel een stuk goedkoper zijn. Wel is het zo dat Goretex (=Dupont) eisen stelt aan de verwerking, zodat je in ieder geval weet dat de kleding een minimale kwaliteit heeft. En uiteraard is alle waar naar zijn geld.....

Overigens, ik weet niet hoe veel haast je hebt, anders zou je kunnen wachten tot februari (Utrecht motorbeurs)
 
Ja het liefst zou ik het zo snel mogelijk hebben..
Vooral nu het slechtere weer eraan komt/al begonnen is.
Maar het ligt een beetje aan de service, aan het prijsverschil etc..

En ik zal zeker ook bij die andere zaak in Leiden kijken, vooral als het om de hoek zit! Bedankt voor de tip, had je post ook nog in mn achterhoofd maar iemand reageerde nogal negatief op die winkel dus vandaar.
 
Bij goedhart is 15% zeker haalbaar.
Toen ik 2 weken geleden daar mijn nieuwe pak kocht , kreeg ik mijn handschoenen gratis.(100 eurie)
Dus mijn setje is nu kompleet, jas , broek en handschoenen(alles van JOKO)
 
Ja het liefst zou ik het zo snel mogelijk hebben..
Vooral nu het slechtere weer eraan komt/al begonnen is.
Maar het ligt een beetje aan de service, aan het prijsverschil etc..

En ik zal zeker ook bij die andere zaak in Leiden kijken, vooral als het om de hoek zit! Bedankt voor de tip, had je post ook nog in mn achterhoofd maar iemand reageerde nogal negatief op die winkel dus vandaar.

Ik zie dat je service best belangrijk vindt, in dat geval zou ik struik niet bovenaan je lijstje zetten, maar eerst naar Hein Gericke gaan...
Maarja ze hebben bij struik best aardige kleding...en dat is ook wel belangrijk ;) dus succes
 
Je lijstje is idd wel compleet. Service vond ik zelf ook belangrijk. Uiteindelijk wel profijt van gehad, mijn laarzen gingen kapot, kreeg zo nieuwe mee. Daarnaast is waterdicht idd een hele pre.
Maar op een ding niet korten, dat is toch wel de veiligheid. Koop geen rotzooi omdat het net ff 30 euro goedkoper is. het kan je toch een hoop schaafwonden schelen bij kleine schuivers. Zou toch erg zonde zijn als je daar achteraf op moet terugkomen. Ik heb zelf een jas van Evolution, €189,- waterdicht, en een broek van lookwell €150,- waterdicht. Broek heeft wel wat reflectie, jas niet.
Gewoon met groot licht gaan rijden :] zien ze je ook wel. Heb al flink wat stortbuien gehad en pak is nog steeds waterdicht. Over zaken kan ik je geen tips geven, wat je wel kan doen is een pak passen in de winkel en kijken of het via louis.de goedkoper is en daar bestellen.

Succes ermee.
 
Dit misschien ??
full

Suc6 ermee.
 
Bij goedhart is 15% zeker haalbaar.
Toen ik 2 weken geleden daar mijn nieuwe pak kocht , kreeg ik mijn handschoenen gratis.(100 eurie)
Dus mijn setje is nu kompleet, jas , broek en handschoenen(alles van JOKO)
Tja dat mag ook wel als je een set aanschaft van een eurietje of 700!!

Ik heb goeie ervaringen met Goedhart, mijn motor komt er vandaan en de service is TOP!! Bij aanschaf werd ik ook nog es verwend met een nieuwe jas en 50 procent korting op een motorhoes. Dus geen slecht woord over Goedhart!! Maaaarrrrr ze hebben niet veel keus in voordelige spullen. Soms es een aanbiedinkje hier of daar maar daar blijft het ook wel bij. Neemt niet weg dat je daar misschien wel wat meer betaald maar wel kwaliteit hebt!
 
Mm die beurs bij Safe klinkt inderdaad interessant! Denk dat ik daar ook even een bezoekje ga brengen.
En bestellen via Louis.de is ook een idee. Eerst maar even goed rondkijken, ik hoef het niet aanstaand weekend al te hebben dus ik heb de tijd!

Er blijven nog steeds goede tips binnenkomen. Bedankt hiervoor, heb nu in ieder geval al wat kennis en ideeën voordat ik de winkel instap!
 
Mm die beurs bij Safe klinkt inderdaad interessant! Denk dat ik daar ook even een bezoekje ga brengen.
En bestellen via Louis.de is ook een idee. Eerst maar even goed rondkijken, ik hoef het niet aanstaand weekend al te hebben dus ik heb de tijd!

Er blijven nog steeds goede tips binnenkomen. Bedankt hiervoor, heb nu in ieder geval al wat kennis en ideeën voordat ik de winkel instap!

Weet iemand misschien welke kledingmerken Safe voert? Of is dat heel erg verschillend? Op de website kan ik namelijk alleen wat algemene informatie over kleding vinden, waarvoor het dient etc.
 
Weet iemand misschien welke kledingmerken Safe voert? Of is dat heel erg verschillend? Op de website kan ik namelijk alleen wat algemene informatie over kleding vinden, waarvoor het dient etc.
Zelf heb ik daar een Kushitani combi pak aangeschaft, zover ik weet verkopen ze ook MQP, Difi, Dane, Alpina en Danaise.

Groeten
 
Oke afgelopen weekend heb ik mijzelf een textielen pakje aangemeten.
Ik ben langsgeweest bij Hein Gericke (Leiden), Struik (Leiden) en Goedhart (Bodegraven), ook in genoemde volgorde.
Als eerste bij Hein Gericke: de service was niet geweldig, namen niet echt de tijd voor je. Ook vond ik het assortiment een beetje tegenvallen en als ik iets vroeg was het niet nodig. Bijv: "Kunnen de jas en de broek aan elkaar geritst worden?". Antwoord: "Nee hoor, is niet nodig. De jas is toch lang genoeg".
Zo gebeurde dit ook bij wat protectiestukken, reflectie, open te ritsen broekspijpen etc.. Ik had hier dus niet zo'n goed gevoel bij.

Daarna doorgelopen naar Struik (wat inderdaad op loopafstand zit). Slalommen tussen de voorbereidingen voor 3 oktober, Leidens ontzet.
Verkoper kwam meteen naar me toe (misschien omdat ik per ongeluk bij de dameskleding stond te kijken :p ?). Okey, kwam ook doordat de herenkleding achterin de zaak hing. We hebben gekeken naar Evolution, wat echt perfect was. De verkoper informeerde eerst wat ik precies zocht en liet toen een aantal modellen zien, namelijk Jack TJ 2.03 en Jack TJ 2.07 (waarvan de 207 de betere is, maar ook weer een stuk duurder). Ook meteen een broek gepast, de TJ 2.64 die ook perfect zat. Eigenlijk voldeed het aan alle verwachtingen: aan elkaar te ritsen, uitritsbare binnenvoering (niet van de regen), broekspijpen tot over de knieën open te ritsen, ventilatiestroken, goede reflectie, sterke protectie etc. Alleen jammer dat jack TJ 2.03 alleen in Rood en Blauw verkrijgbaar was, ik zocht eigenlijk een iets neutralere kleur. Al met al een goede indruk van deze zaak en naderhand van plan om een weekje later terug te keren (na even bij Safe te zijn geweest).

Op de terugweg naar huis nog maar even snel langs Goedhart gereden. Daar waren ze net bezig met afstickeren van de kleding. Bleek dat ik het duurdere Evolution jack kon meenemen voor de prijs van de TJ 2.03 (grootste voordeel: meer Cordura (dus slijtvaster), handigere binnenvoering en neuralere kleur (antraciet/zwart met reflectie)). Daarna nog verschillende bijpassende broeken gepast, waaronder MJK (hierop zat veel korting en was ook aan te ritsen). Maar uiteindelijk zat de broek van Evolution net wat beter en kreeg ik hier nog 10% korting op (eigenlijk geen korting omdat de broeken ook gewoon in 2005 in de collectie blijven).
Al met al ongeveer 260 euro kwijt, en heel erg tevreden. Ook veel hulp gehad bij Goedhart trouwens, goede adviezen en veel suggesties qua bijpassende broeken etc. Niets dan lof.

Deze week heb ik 3x met de motor gereden, waarvan 2x door de regen. Alles is droog gebleven (gisteren een behoorlijke stortbui), het zit lekker, goed warm maar niet zweten (nou heb ik daar toch al niet zo heel veel last van) en het klapperde niet zo aan mijn lijf (dat vond ik altijd het grootste nadeel aan textiel, viel mij zo tegen met lessen.. al zullen die pakken wel behoorlijk goedkoper zijn geweest!). Enige nadelen nog tegenover leer vind ik de looks en de ventilatie (niet slecht bij dit pak, maar toch altijd fijner bij leer!).
Blij met de aankoop en bedankt voor de vele tips. Op het pak zit twee jaar garantie, dus ook dat is nog wel netjes!

Is al met al een heel verhaal geworden maar dat mag ook wel na alle gegeven tips. Ik heb er veel aan gehad :} .
Foto's van genoemde modellen zijn te vinden op: http://www.evolutionmotorsport.com
 
Goede keus, Ik heb de 2.03 jas en 2.64 broek. Je hebt wel het voordeel van de duurdere jas voor de goedkopere prijs. Veel plezier.

Door de elastiekjes vast te maken zit deze nog strakker om het lichaam om flapperen tegen te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan