Ik tracht een T&T digitale speedometer aan te sluiten op een BMW K1200 uit 1999. Meest eenvoudige is om uiteraard een sensor setje met magneetjes te bestellen etc. Maar ik wil hem gewoon aansluiten op de huidige speed sensor welke gemonteerd zit op de cardan. Volgens de beschrijving is dit ook 1 van de 3 methoden waarop de teller aangesloten kan worden.
Het aansluitschema heb ik bijgevoegd en in kleur de draden van de BMW ingetekend.
De sensor heb ik doorgemeten; ca 300ohm. AC spanning kan ik amper meten (0.04VAC) aangezien ik het achterwiel met de hand niet harder rondgedraaid krijg.
Sensor ook getest. Ik meet continuïteit als ik mijn multimeter aansluit tussen Geel en Bruin/rood en het achterwiel rondraai.
Maar, nu komt mijn uitdaging en vraagstuk: zodra ik de Geel en Bruin/rood (speed sensor) aansluit op de teller en het achterwiel ronddraai meet ik geen continuiteit/puls meer op de draden. als ik de meter ga instellen heb ik deze pulsen nodig om hem in te regelen. De pulsen zou hij weer moeten geven op het digitale display maar dat is ook niet het geval.
zodra ik 1 van de draden los haal en snel achter elkaar contactmaak met de draad waarop hij aangesloten hoort te zitten lees ik wel ineens de puls af op het digitale schermpje!?!
Prix : USD $59.99 Item specifics Condition: Used Warranty: No Warranty Country/Region of Manufacture: Canada BMW K1200LT SPEEDOMETER GAUGE CLUSTER K 1200 LT Gauges Clusters OEM Voir sur eBay
www.promotopieces.com
De gele en bruinde draad van de sensor gaan naar de terminal box aan de rechterzijde, hieruit kom een gele en bruin/rode draad.
Ik heb de beschrijving toegevoegd, die spreket inderdaad over 3 draden, ik dacht dat ik eenvoudig een 2de plus gewoon kon gebruiken, maar dit is dus niet het geval?
Thanks! Begrijp ik het nu goed? Volgens het plaatje moet ik dus de 12V aansluiten op 1 van de twee sensor draden, en de andere sensor draad aansluiten op de km-teller puls/signaal draad?☺