Aansluitset extra dimlicht/grootlicht

Tuh

MF veteraan
Donateur
7 okt 2021
1.905
1.479
Breda
Ik ben van plan een extra lamp te plaatsen met dimlicht/grootlicht. Nu zit ik wat te dubben over het aansluiten.

Ik weet niet of paralel op de huidige koplamp een idee is, misschien dat dat de bekabeling kan overbelasten, of zou dat geen probleem zijn?

Andere oplossing is vanaf de accu een kabel trekken met losse schakelaar en relais. Ik zou verwachten dat hier wel mooie setjes voor zouden zijn maar ik vind niet zoveel.

Iemand suggesties of ideeen? Ben vast niet de eerste 🙂
 
Op welke motor (type) sommige hebben een bus en dan kan het er niet zomaar parallel gezet worden.

Maar als je een relais aanstuurt (die weer de extra lamp schakelt dat kan altijd).

PS de bekabeling kan die 30A extra vaak wel hebben (of je moet iets heel dun hebben!)
PS 2 12v relais (met makkelijke montage / voor de auto industrie) zijn volop verkrijgbaar, de draadjes maak je er zo op! moet je weten hoe het moet worden aangsloten / schematje

en compleet kan natuurlijk ook... dan moet je zoiets nemen..wel even wat euro's neerleggen..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
een losse kabelset..
Deze kwam ik tegen inderdaad, maar maar 1 schakeloptie... geen uit dim groot zo te zien.
Maar ls doorverbinden geen probleem is denk ik dat dat het gewoon wordt
 
Terug
Bovenaan Onderaan