Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben ik de enige die als het regent het leuk vind om zijn achterwiel te blokkeren en dan lekker een paar meter te glijden?
Als je een liefhebber van op je bek gaan bent wel, dat gebeurt minder gauw met ABS.De discussie gaat vooral over of ABS wel of niet voordelen heeft. Maar heeft ABS ook duidelijke nadelen?
De discussie gaat vooral over of ABS wel of niet voordelen heeft. Maar heeft ABS ook duidelijke nadelen?
De discussie gaat vooral over of ABS wel of niet voordelen heeft. Maar heeft ABS ook duidelijke nadelen?
Mja, op een circuitdagje kun je net die laatst paar procent vertraging niet bereiken.
En offroad is het meer dan waardeloos geloof ik. Er is een angstaanjagend/hilarish filmpje van een GS1200 (of 1150?) die door de ABS niet kan remmen, en met een rotgang van een steile heuvel afcrosst. Koffers springen open en zo :D
Eens kijken of het fimpje terug te vinden is...
Zo'n GS1200 is ongeveer net zo geschikt om in terrein te rijden als een Panigale.Mja, op een circuitdagje kun je net die laatst paar procent vertraging niet bereiken.
En offroad is het meer dan waardeloos geloof ik. Er is een angstaanjagend/hilarish filmpje van een GS1200 (of 1150?) die door de ABS niet kan remmen, en met een rotgang van een steile heuvel afcrosst. Koffers springen open en zo :D
Eens kijken of het fimpje terug te vinden is...
Daar is een knopje voor uitgevonden...
Zo'n GS1200 is ongeveer net zo geschikt om in terrein te rijden als een Panigale.
Overigens speelt dit filmpje zich gewoon op een onverharde weg af...
Je moet meer geld uitgeven als je perse een motor met ABS wil, tenminste als je een goedkope tweedehands wil. Nieuwe motoren hebben zowat allemaal ABS.De discussie gaat vooral over of ABS wel of niet voordelen heeft. Maar heeft ABS ook duidelijke nadelen?
Hij gaat op een totaal verkeerde manier de heuvel af, de BMW kan daar weinig aan doen.Ah hebbes:
Onverharde weg... toegegeven zo noemen ze het in Spanje inderdaad
Spreek voor jezelf, ik vind het top namelijk.
FIlmpje had ik gisteren al in deze zelfde discussie gepost, maar goed.Mja, op een circuitdagje kun je net die laatst paar procent vertraging niet bereiken.
En offroad is het meer dan waardeloos geloof ik. Er is een angstaanjagend/hilarish filmpje van een GS1200 (of 1150?) die door de ABS niet kan remmen, en met een rotgang van een steile heuvel afcrosst. Koffers springen open en zo :D
Eens kijken of het fimpje terug te vinden is...
Maar goed, op straat ABS: absoluut ja.
Probleem is wel weer dat mensen rare wezens zijn, en een bepaald risico accepteren. Geef je ze iets dat de situatie veiliger maakt --> extremer gedrag zodat het waargenomen risico hetzelfde blijft.
Er staat mij bij dat dit met koekblikken is aangetoond, na verplichting 3-puntsgordel: eerst minder slachtoffers, daarna weer op gelijk niveau.
ABS in auto's werd gemeengoed: Tijdje een daling, daarna weer terug naar oude niveau.
Maar goed, een beetje motorrijder is zich bewust van z'n kwetsbare positie, en wil morgen weer met plezier rijden natuurlijk
Misschien ga ik sneller ongelijk krijgen dan ik dacht.
Op gravel werkt ABS ook al beter dan geen ABS.
http://www.advpulse.com/adv-videos/can-ktms-off-road-abs-out-stop-a-pro-racer-in-the-dirt/
Ja, maar die hebben ze niet allemaal, Tenereee 1200 bijvoorbeeld
Dus moet je er een zekering uit gaan trekken
Precies, want er vallen nu net zoveel verkeersslachtoffers als voordat er ABS, gordels, kreukelzones en airbags waren..Er staat mij bij dat dit met koekblikken is aangetoond, na verplichting 3-puntsgordel: eerst minder slachtoffers, daarna weer op gelijk niveau.
ABS in auto's werd gemeengoed: Tijdje een daling, daarna weer terug naar oude niveau.
Volgens mij niet, mij werd met AVB geleerd dat als de ABS in greep tijdens noodstop cq andere rem oefening dat je het verkeerd had gedaan. Niet de bedoeling dus. Alle remoefeningen en noodstop moeten zonder ABS haalbaar zijn (zelfs bij natte ondergrond).Ook denk ik dat een persoon die met ABS lest slechter kan doseren, bij AVD kwam mijn achterwiel net een mooi stukje de lucht in terwijl je met ABS gewoon word geleerd om de remhendel zo hard mogelijk in te knijpen.. Maar misschien is dit ook wel onzin.
bij AVD kwam mijn achterwiel net een mooi stukje de lucht in
Je moet meer geld uitgeven als je perse een motor met ABS wil, tenminste als je een goedkope tweedehands wil. Nieuwe motoren hebben zowat allemaal ABS.
Ook denk ik dat een persoon die met ABS lest slechter kan doseren,terwijl je met ABS gewoon word geleerd om de remhendel zo hard mogelijk in te knijpen..Maarmisschien isdit is ookwelonzin.
Precies, want er vallen nu net zoveel verkeersslachtoffers als voordat er ABS, gordels, kreukelzones en airbags waren..
Maar goed, voor het geval men sarcasme niet snapt: er zijn nu vele malen meer auto's dan vroeger, die ook nog eens allemaal harder kunnen rijden en het aantal verkeersslachtoffers is nog geen fractie van wat het vroeger was.
Dit is een heel oud verhaal uit de tijd dat men nog dezelfde onzindiscussies over het nut van gordels en airbags voerde als wij nu over ABS voeren.
Ik kan je hier toch geen gelijk in geven. ABS op een motor is iets totaal anders dan veiligheidsmaatregelen in een auto.Even googlen op ABS + risococompensatie toont wat ik bedoel.
En het gordelvoorbeeld: Risk compensation - Wikipedia
Mensen zijn dus gewoon raar
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar auto's zijn gewoon veiliger geworden en het aantal dodelijke ongevallen is enorm teruggelopen.Even googlen op ABS + risococompensatie toont wat ik bedoel.
En het gordelvoorbeeld: Risk compensation - Wikipedia
Mensen zijn dus gewoon raar
En dit is een 10 (15?) jaar oud filmpje?
Kijk en maak een besluit....
En dit is een 10 (15?) jaar oud filmpje?