- 2 aug 2004
- 33.897
- 22.561
Da's maar zeer betrekkelijk<knip> Nou nog normale richtingaanwijzer-bediening op die dingen.......
Bij abs verlengd je remweg. Moto of auto maakt geen verschil...
Tis dus alleen handig voor "paniekerige" types bij regenweer.
Ik rij al drie jaar met ABS (waar staat dat voor ABS)
maar nog nooit in werking gehad behalve 1 keer met een tesje in nat gras,
toen hoorde ik van klik klik klik en dat was het.
Maar verders zal het wel goed zijn, als je het een keertje nodig bent.
Dus eigenlijk geen ervaring.
Achteraf voor deze 3 jaar toch overbodig.
Volgens mij komt de afkorting ABS uit het Duits: Anti Blockier Bremssystem. In het engels vertaald is dat Anti-lock brake system. Zoals jij het in het engels stelt, zou het gaan om een slotsysteem tegen het remmenABS staat officieel voor "anti brake-lock system" wat zich weer prachtig laat vertalen in anti blokkeer systeem.
Ik mis dat systeem ommiddelijkj als ik op een niet BMW rijd
En ontopic : (bmw)ABS meestal ben ik er niet blij mee, het grijpt imho te vlug in .
Zeker op wegen met wat remknippen voor de kruisingen.
Went heel snel en is duidelijk prettiger dan het Japanse systeem. Reed gisteren op de Fazer van mijn vrouw en een RD250 van een maat. Op de fazer zat ik al de hele tijd op het handvat te drukken om de richtingaanwijzer uit te doen. Op de RD was het helemaal erg, daar moest het palletje weer in het midden worden geduwd om de richtingaanwijzer uit te zetten.Nou nog normale richtingaanwijzer-bediening op die dingen.......