Nee, je remt je niet onderuit. Je kleunt rechtop in het obstakel waar je te dicht op zat. ABS verkort je remweg niet, het voorkomt blokkeren en schakeld de remmen pulsgewijs uit.
Die haarspeldbocht met grind haal je nog steeds niet, die vrachtwagen van links ontwijk je niet.
ABS is valse veiligheid.
In een auto werkt het overigens wel, daar kan je blijven sturen.
Ken je hem dan ook al zo lang?17 jaar alweer
Ik word oud
Nog veel veilige kilometers gewenst!
Voor sommigen kan abs ook juist gevaarlijk zijn omdat ze denken dat alles ineens kan. Zie de teenslipper brigade.
Ken je hem dan ook al zo lang?
Ik heb niet veel veilige kilometers gehad, er kwam in 2018 een auto van rechtsachter uit een kettingbotsing.
Toen mocht ik 'out' van de ambulance met een versplinterde ellepijp en spaakbeen. Geen botje meer heel in de rechterarm.
ABS had hier niet gewerkt. Ik zag hem niet aankomen, en de bestuurder van de auto het andere koekblik ook niet.
Nummer drie kwam even full speed een file inrijden.
Ben nu wel blij met ABS op mijn drie Beemers, het onderdrukt enig opgelopen hersenfalen.
Er zit een knopje op het stuur om het uit te zetten, misschien ooit een keer in het terrein.
Er leeft blijkbaar al jaren het hardnekkige idee dat als ABS niet werkt, je geen remmen hebt. Dat is pertinent niet waar.
Op zo'n manier kan een fabrikant het ook nooit goedgekeurd krijgen, remmen zijn van levensbelang. Een functie die die eigenschap zou wegnemen krijg je echt nooit door een keuring heen. Als ABS om de een of andere reden zou weigeren of haperen, heb je gewoon géén ABS en werken je remmen zoals vanouds, ergo: zónder ABS.
Als je rem om de een of andere reden níét werkt, is er iets anders heel erg mis.
Ik probeer me even te herinneren hoe het voelde op m'n 2005 1200RT... kan me (gelukkig) niet heugen dat het hendel echt tegen het handvat kwam en ik níét meer kon remmen, maar de kracht was wel veel minder met contact uit.Ik ben me ervan bewust dat het 2 verschillende elementen zijn. Maar het zit wel in 1 unit verwerkt bij de GS.
Maar bij die betreffende GS modellen is het niet een kwestie van harder knijpen, je remhendel komt gewoon tot aan je handvat.
Een GS is geen lichte motorfiets. Je kan slechts lichtjes afremmen, maar een noodstop kan je vergeten.
Google maar eens iemand zijn ervaring die in de bergen de rembekrachtiging/ABS verloor...
Ik heb ABS en tractiecontrole maar soms slipt de achterband ook wel eens. ( terugschakelen)Ik zou zeggen dat als je kon kiezen tussen met of zonder, ik altijd voor met zou gaan. Het is een extra veiligheidsmaatregel. Vooral jij die zo veel rijd. Ik ben nou niet een ervaren rijder, maar ik heb gelest met en daarna een gekocht zonder. Nu heb ik daar zelf geen problemen mee, maar merkte dat ik soms nog wel eens slip met m’n achterband. Je leert wel rijden zonder
Rembekrachtiging op een motor?Je haalt twee dingen door elkaar. ABS en rembekrachtiging. Zonder abs remt het prima. Zonder servobekrachtiging gaat het remmen een stuk zwaarder.
Ik heb er ook ervaring mee en ik heb òf hele sterke handen òf ik ben belabberde ouwe fietsen gewend. Ja, je moet een flink stuk harder knijpen dan zonder bekrachtiging en ja het is even schrikken maar het is zeker te doen. Je kunt je motor echt wel tot stilstand krijgen. Nee, dan moet je niet meer een eind hoeven rijden, dat is ruk. Maar dat geldt voor veel vormen van pech die je onderweg kunt krijgen.
je staat sneller stil zonder abs dus moet dat hebben. wat ik altijd doe met een nieuwe motor is paar keer een stoppie testen dan weet je tot hoe ver je kan gaan
Ja. Heeft BMW een tijdje gehad. Werkt als een dolle maar is helaas bij weinig frequent gebruik en dito onderhoud storingsgevoelig. Wordt ook niet meer gebruikt nu.Rembekrachtiging op een motor?
Ik schrok mij de eerste keer dood toen ik een R1100S had in 2004 en iets te hard kneep.Rembekrachtiging op een motor?
Oh ja?je staat sneller stil zonder abs dus moet dat hebben. wat ik altijd doe met een nieuwe motor is paar keer een stoppie testen dan weet je tot hoe ver je kan gaan