Al zet ik al mijn geld in op de spanningsregelaar want het is een Honda.Ga nou eerst meten, bestel een multimetertje bij de Action voor 4 euro, haal die op en meet op de accupolen met draaiende motor op tenminste 2000 toeren. Moet rond 14 volt zijn en is dat minder dan 12 volt, dan heb je geen laadstroom.
Gepruts van de vorige eigenaar....Na een rit van kwartier tot half uur raakt de accu compleet leeg. ... de motor heeft LED verlichting voor, die niet origineel is....
Wat ligt het meest voor de hand volgens jullie?
Hoewel het niet meer van deze tijd is, geloof dat de jaren tachtig en begin negentig het vooral voorkwam, dat je SR naar de knoppen gaat omdat het een Honda is, zul je echt eerst moeten meten en dan pas gaan vervangen.Vandaag alle kuipdelen verwijderd. Ik vrees alleen dat als ik de spanningsregelaar en/ of dynamo ga vervangen deze het opnieuw zullen gaan begeven.
Ik heb jaren geleden bij een project FZ 750 het motorblok vervangen. Daar was met de stekker van de dynamo/sr (zit bij een FZ op elkaar) geknoeid, dus andere stekker er op en gaan. De draden hadden geen verschil ik kleur dus zal niet uitmaken toch? Motor liep prima maar blééf lopen met contact uit. Trok na uitzetten met de kill switch de accu leeg tot onder de bodem, dankzij @yamahafrans2 er achter gekomen dat toch belangrijk was dat de goede draden aan elkaar verbonden waren. Lang verhaal om te zeggen dat een rotte SR ook de accu leeg kan trekken ipv laden.Binnen een kwartier leeg? Dan kan het niet anders dan dat je een kortsluiting hebt.
Zelfs al zou je accu helemaal niet opgeladen worden, dan nog duurt het heel veel langer voordat deze leeg kan zijn. Zelfs met alle verbruikers aan.
Waarom?LED verlichting voor loshalen, gaan rijden en kijken hoe het dan gaat