Actie politie i.v.m. gestolen motor..

de cops...

  • doen niks

    Stemmen: 26 37,1%
  • nemen alleen aangifte op

    Stemmen: 39 55,7%
  • gaan echt op zoek

    Stemmen: 4 5,7%
  • weten van te voren wel zo'n beetje wie het gedaan heeft..

    Stemmen: 1 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    70
Ik heb helaas ervaring met inbraak en het klauwen van een motor. :(
De politie kwam, nam de zaak op en dat was dat. Je doet aangifte omwille van de statistieken en de verzekering, niet omdat je gegronde hoop hebt dat je je eigendom ooit nog terug ziet, al helemaal niet wegens het gericht op jacht gaan van de politie.
Die kunnen nu eenmaal niet achter elk individueel voertuig aan gaan.
Hoogstens vissen ze er eens eentje op tijdens een of andere controle.
Dus als je fiets gedemonteerd wordt, of als geheel uitgevoerd wordt naar een of ander %%##@#_land, dan kun je het wel helemaal schudden.

Als je gajes zelf op heterdaad betrapt?
Dan mag je als burger praktisch niets ondernemen. :r
Het "staande houden" is natuurlijk een lachertje.
Als je ze te pakken krijgt en ze behandelt / aandoet wat je op dat moment terecht lijkt, is dat pas echt een garantie voor gelazer.
Voor jou dan, de boef is dan ineens slachtoffer..... :(

En de verhalen "totall loss getrapt en langs de stoeprand gedumpt" dan? :?

Of : Noord Afrikaanse scooterdief achterhaald, in stadswijk-in-aanbouw acher auto gebonden en net zolang voortgesleept totdat hij ging praten. Verolgens met het stuk ellende naar zijn soortgenoten gaan, hem vervolgens overgieten met benzine met de mededeling "we steken hem aan als we nu onze scooter niet terug krijgen".

Of : met een pistool in bedwang houden totdat de politie er is en dan van geen pistool weten en er zo mooi mee wegkomen (jij dan, de boef enkele uren later).

Ik neem ze met en korrel zout. :Z

Het enige dat je kan doen is de zaak zodanig "aan de aardbodem verankeren" dat het ze te lang gaat duren om je spullen te jatten.
En zelfs DAN omen ze terug om het te proberen! :(
Ik wordt er ieg doodziek van!
 
sja, we kenne allemaal de "shaorma types"....
maar kun je niet van ze winnen, dan maar met ze winnen..
ik heb hierendaar wel een paar vriendjes die wel een paar van dat soort gastjes kennen.
'k hoorde laatst dus een verhaal van een gast die zijn brood verdiende door motoren te kapen.
in zn garagebox stonden aantal SS motoren, klaar om gestript te worden.
beetje via via, maar beter dan helemaal niets.
en als ik zn adres kan achterhalen... })
 
Chips zijn op, heb ook te veel cola gehad en dit topic begint te verzanden in oeverloos gel*l.

Tijd om te gaan slapen :z
 
Er zijn maar weinig plaatsen waar je een motor vast kunt leggen aan een paal of iets dergelijks, zonder haar echt in de weg te zetten op te stoep.
Ik heb zelf geen ketting (heb ook een oude fiets), maar ik zet dr altijd zo strak mogelijk langs de muur, met het stuurslot en remschijfslot er op. Het is natuurlijk geen slot, maar ik ben niet van plan om het ze gemakkelijk te gaan maken. Elke minuut die het extra kost om het ding te stelen maakt het minder interessant.

Daarnaast ben ik bezig met een klein zelfbouw projectje; een simpel alarm (microcontroller met een paar sensoren), klein zendertje, ontvangertje aan mn sleutelbos.
Degene die mijn motor probeert te jatten kan dan fijn meemaken hoe ik volledig ontoerekeningsvatbaar wordt als iemand met zn klauwen aan mijn spullen zit (ik zou het je niet aanraden...).
 
Daarom is t ook geen probleem van de politie, maar van de maatschappij ;)

Dit vind ik enorm kortzichtig Baksteen!

Mij is gevraagd om te getuigen tegen een bepaald persoon waarbij ik de garantie had als ik zou getuigen dat er s avonds een busje vol van hetzelfde slag mn huis zou renoveren. Heb van de getuigenis afgezien zeker aangezien ik niks met het voorval te maken had en zodoende geen onnodige problemen op mn nek wou halen.

Probleem van de maatschappij? Nee probleem van de politie die geen gezag heeft en geen veiligheid kan garanderen voor bereidwillige getuigen!
 
de situatie bij mij is enkel iets anders dan andere,

dit topic is begonnen met mijn oorspronkelijke topic "dagwaarde".
het geval is als volgt:

mijn motor is gejat voor mn werk, maar laat ik daar nou net een camera hebben hangen, alles staat dus op tape.

toen ik aangifte ging doen heb ik de politie verteld welke groep de diefen toe behoorden (was de politie bekend).

ik heb via via een soort van adres geregeld (ik weet in welke straat de diefen wonen).

dus volgens mij heeft de politie een kant en klaar inkoppertje.
de agente die mijn aangifte opnam was van de recherche, want die waren druk bezig met de jongens die betrokken waren bij de diefstal.

nu dus afwachten wat de coppers gaan doen.

die doen helemaal niks aangezien een zelf aangelegd systeem niet rechtsgeldig is :)
 
hele topic doorgenomen en wederom dezelfde conclusie als ik al veel eerder had getrokken:

zolang de politie niks voor je kan of wil doen...

kan voor veel zaken begrip op brengen maar zelf dermate veel ervaring met het justitieel apparaat dat het me inmiddels wel duidelijk is: vanwege bezuiniging is er te weinig personeel. dat minimale personeel wordt ingezet op zaken waarbij van hogerhand af beslist wordt wat prioriteit heeft etc.

een prachtig voorbeeld vond ik hoe voor een paar maand terug bij een thuiswedstrijd van vites de pleuris binnen uitbrak. enorme vechtpartijen waarbij wel wat bloed gevloeid is, geen politie te bekennen...

eenmaal buiten blijkt dat de blauwe dienders hun prioriteiten al gesteld hadden; het schrijven van parkeerbonnen :r

geen verzinsel, pure realiteit (binnen geen agent, buiten zag het er blauwzwart van) !


vind het enorm spijtig dat het zo gaat en werkt maar mijns inziens is aangifte van diefstal enkel nuttig als je fiets daarvoor verzekerd is. zoniet is het enkel voor de statistieken????? krijg je daar je fiets mee terug??

bedenk me trouwens nu terplekke dat het wel erg interessant wordt om zelf je eigen fiets te "jatten" : framepie dumpen en onderdelen verpatsen; geen haan die er naar kraait blijkbaar :+
 
brommer gestolen op een van de centraalste plaatsen van mijn stad, ik aangifte gaan doen bij de commissaris maakt aangifte op. ik zelf hele zoekactie opgericht niks gevonden na 3 dagen actie stopgezet. een dag later ziet een vriend van mij de brommer staat, belt de politie (hij had lichamelijke opvoeding)politie komt terplaatste weten ze niet wat gedaan sjah dan gaan ze maar weer weg. als ik mijn berichtje gelezen had toch maar gaan kijken, staat mijn brommer daar gewoon zoals hij gestolen was, ik had toch verwacht dat ze die in beslag hadden genomen of tenminste een slot aangehangen hadden maarnee, naar het politiebureau, daar wisten men mij te vertellen dat de brommer na 5 dagen NOG niet geseind stond |( |( |( |( |( fijne medewerking van de politie :N .

ongeveer een maand later stond de rollerbank daar ging die 54km/u 8 km correctie dat is dus 46 km/u wel degelijk de volle 1 km te hard begint hij daar te roepen je bent niet goed bij je hoofd en dada brommer in beslag voor een maand en ja het was een dure km 150€ DAARVOOR ZIJN ZE WEL SNEL GENOEG

het grotendeel van de politie hier toch heeft een gigantisch ego en denken veel aan hun eigen kas :r
ik wou eerst zelf politieagent worden ben een opleiding begonnen, ben gestopt zo'n stelletje egotrippers daar wil ik niet tussen zitten hoor

natuurlijk zijn er goede agenten maar de uitzondering bevestigd de regel... *O*
 
In Duitsland worden dingen op een heel andere manier afgehandeld en heeft 1 politieagent veel meer administratieve "back-up" waar hij hier alles zelf moet doen.
Als je hier een inbreker hebt die verdacht word van 25 inbraken zegt justitie dat bij bv 6 bewezen inbraken het onderzoek gestopt kan worden omdat de straf bij meer zaken toch niet hoger word, terwijl ze 'm in Duitsland gewoon uitknijpen totdat alles eruit is.
In duitsland liggen bevoegdheden heel anders, ruimer voor de individuele agent.
En zo zijn er nog wat verschillen waardoor dat onderzoek absoluut nergens op sloeg.
En waarom slaat dat onderzoek nergens op?

Lijkt mij juist een aardige indicatie dat die oosterburen een aantal dingen goed op de rit hebben. Blijkbaar levert hun manier van werken een hoger oplossingspercentage op, dus waarom niet wat punten overnemen?
 
En waarom slaat dat onderzoek nergens op?

Lijkt mij juist een aardige indicatie dat die oosterburen een aantal dingen goed op de rit hebben. Blijkbaar levert hun manier van werken een hoger oplossingspercentage op, dus waarom niet wat punten overnemen?
misschien hadden we dan voor die grondwet moeten stemmen, hadden ze dat gelijk ff mee kunnen nemen.... ;)


ik vroeg eigenlijk in het start topic alleen maar wat oom agent deed als je brommert graafd werdt, wist niet dat het tot dit zou leiden...... :X
 
misschien hadden we dan voor die grondwet moeten stemmen, hadden ze dat gelijk ff mee kunnen nemen.... ;)


ik vroeg eigenlijk in het start topic alleen maar wat oom agent deed als je brommert graafd werdt, wist niet dat het tot dit zou leiden...... :X


Hmmm... Maakt volgens mij niet uit wat voor onderwerp je mee begint. Het leidt altijd tot dit...
 
Waar gewerkt word vallen spaanders en soms gaat er iets mis. Dat is vreselijk k*t, maar onvermijdbaar. In de oertijd zal er ook wel eens een speer langs de mamoet heengegaan zijn en de buurman doorboort hebben. Dat de speergooier dan natuurlijk wel de buuirvrouw voortaan onderhoudt lijkt me logisch O-) , dus ook dat een gerechtelijke dwaling weer netjes verholpen word.

Ja, het is niet onfeilbaar en soms is een individu de dupe daarvan.
Maar weet jij een beter systeem ??

Het systeem is op zich niets mis mee, maar het functioneren ervan is helaas sterk afhankelijk van hen die er beroepsmatig mee om gaan.
Veel ambtenaren schijnen niet te beseffen dat ons rechtssysteem er is voor de burgers, en niet andersom; menig pennenlikker bijt zich vast in de letter van de wet, terwijl dit soms strijdig is met de geest ervan, en die zou in ieder geval centraal moeten staan: rechtvaardigheid.

Ons politieapparaat verliest steeds meer aan goodwill bij de burger door hun starre arrogante en bureaucratische houding.
Wanneer het aankomt op 't controleren en handhaven van b.v. de maximum snelheid, blijkt dit heel goed uitvoerbaar; gaat 't echter om een aangifte van diefstal of mishandeling dan blijkt het achterhalen van het één en ander ineens erg problematisch, en klaagt men over een gebrek aan personeel of middelen.
Het is alles enkel een zaak van prioriteiten stellen, en ook ik weet dat dit een onderwerp voor Den Haag is, maar waarom horen we zo weinig van de politiekorpsen in het nieuws? Wanneer het gaat om CAO's of zo, dan is men mondig genoeg om zijn onvrede te uiten, gaat het echter om het gehanteerde beleid dan zijn er momenteel geloof ik 2 korpscommandanten die zich hierover hebben uitgelaten; en de rest werkt netjes en fanatiek mee aan 't leegroven van Jan Modaal z'n bankrekening.

Logisch dat steeds meer mensen de schijt krijgen van 't huidige gehanteerde beleid, waar onze blauwe vrinden toch symbool voor staan.


:W zo, dat wilde ik toch nog ff kwijt.

BTW;
zou dit nu vallen onder "gesundes Volksempfinden?
 
Laatst bewerkt:
feitelijk trek je dan zelf aan het kortste eind aangezien het aangebrachte letsel niet in verhouding staat met het voorval O-)

Vind dat persoonlijk iets wat door een buitenstaander niet beoordeeld kan worden.
Dat pestklokkie wat misschien nog geen tientje waard is en door een dief meegenomen wordt kan best een erfstukje van een dierbare zijn waarvan de waarde voor de eigenaar niet in geld is uit te drukken.

Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven. Kun je dat niet, dan stel je jezelf buiten de wet. Persoonlijk vind ik dan dat je weinig recht hebt om op diezelfde wet aanspraak te maken voor wat betreft persoonlijke bescherming en rechten. Als je graag wilt dat die wet voor jou geldt, moet je je er zelf ook aan houden.

helaas denken de heren en dames in Den Haag hier anders over. Uiteraard ligt er wel een flinterdunne scheidslijn tussen hardhandig staande houden en moedwillig grof geweld. Maar wat er in dit land gepresteerd wordt als iemand redelijk hardhandig een dief in de kraag vat is bij de beesten af. :(
 
je moet ook een beetje mazzel hebben ;)

zelf vorig jaar zomer opzettelijk van de weg gereden voorafgegaan door veel getreiter; remmen, duwen, snijden etc.

nu werkt een aangifte daaromtrend niet dus had zoiets van als ie stopt...

nu drukte die me uiteindelijk dus van de weg af (niet gevallen ofzo) dat ik met motor en al bijna in de berm stond en meneer stapt ook nog uit. zelf echt witheet van woede en niet voor rede vatbaar. helm afgedaan en met 1 zwaai m zo hard voor zn hersens geslagen met die helm dat ie gestrekt ging...

politie erbij en beide een waarschuwing: hij voor pesten in het verkeer en ik voor onnodige agressie. geen verbaal zelf ietwat begrip van de agent O-)
 
ik heb zelf uiteraard ook gedacht om die smerige vieze honden die als het ff kan hun eigen moeder verkopen voor een tientje, maar wat schiet je ermee op?

wordt je zelf gepakt door of de vriendjes van de desbetreffende moederne*ukers of door de kit.

je schiet er niks mee op, maar dat er iets heel erg fout is in dit land qua beleid is wel duidelijk.
 
Het systeem is op zich niets mis mee, maar het functioneren ervan is helaas sterk afhankelijk van hen die er beroepsmatig mee om gaan.
Veel ambtenaren schijnen niet te beseffen dat ons rechtssysteem er is voor de burgers, en niet andersom; menig pennenlikker bijt zich vast in de letter van de wet, terwijl dit soms strijdig is met de geest ervan, en die zou in ieder geval centraal moeten staan: rechtvaardigheid.

Ons politieapparaat verliest steeds meer aan goodwill bij de burger door hun starre arrogante en bureaucratische houding.
Wanneer het aankomt op 't controleren en handhaven van b.v. de maximum snelheid, blijkt dit heel goed uitvoerbaar; gaat 't echter om een aangifte van diefstal of mishandeling dan blijkt het achterhalen van het één en ander ineens erg problematisch, en klaagt men over een gebrek aan personeel of middelen.
Het is alles enkel een zaak van prioriteiten stellen, en ook ik weet dat dit een onderwerp voor Den Haag is, maar waarom horen we zo weinig van de politiekorpsen in het nieuws? Wanneer het gaat om CAO's of zo, dan is men mondig genoeg om zijn onvrede te uiten, gaat het echter om het gehanteerde beleid dan zijn er momenteel geloof ik 2 korpscommandanten die zich hierover hebben uitgelaten; en de rest werkt netjes en fanatiek mee aan 't leegroven van Jan Modaal z'n bankrekening.

Logisch dat steeds meer mensen de schijt krijgen van 't huidige gehanteerde beleid, waar onze blauwe vrinden toch symbool voor staan.


:W zo, dat wilde ik toch nog ff kwijt.

BTW;
zou dit nu vallen onder "gesundes Volksempfinden?

Tjonge jonge ik had het niet beter kunnen vertellen, maar het klopt precies wat hier staat
:} :} :} :} :} :} :}
 
Het systeem is op zich niets mis mee, maar het functioneren ervan is helaas sterk afhankelijk van hen die er beroepsmatig mee om gaan.
Veel ambtenaren schijnen niet te beseffen dat ons rechtssysteem er is voor de burgers, en niet andersom; menig pennenlikker bijt zich vast in de letter van de wet, terwijl dit soms strijdig is met de geest ervan, en die zou in ieder geval centraal moeten staan: rechtvaardigheid.

Ons politieapparaat verliest steeds meer aan goodwill bij de burger door hun starre arrogante en bureaucratische houding.
Wanneer het aankomt op 't controleren en handhaven van b.v. de maximum snelheid, blijkt dit heel goed uitvoerbaar; gaat 't echter om een aangifte van diefstal of mishandeling dan blijkt het achterhalen van het één en ander ineens erg problematisch, en klaagt men over een gebrek aan personeel of middelen.
Het is alles enkel een zaak van prioriteiten stellen, en ook ik weet dat dit een onderwerp voor Den Haag is, maar waarom horen we zo weinig van de politiekorpsen in het nieuws? Wanneer het gaat om CAO's of zo, dan is men mondig genoeg om zijn onvrede te uiten, gaat het echter om het gehanteerde beleid dan zijn er momenteel geloof ik 2 korpscommandanten die zich hierover hebben uitgelaten; en de rest werkt netjes en fanatiek mee aan 't leegroven van Jan Modaal z'n bankrekening.

Logisch dat steeds meer mensen de schijt krijgen van 't huidige gehanteerde beleid, waar onze blauwe vrinden toch symbool voor staan.


:W zo, dat wilde ik toch nog ff kwijt.

BTW;
zou dit nu vallen onder "gesundes Volksempfinden?
dit is inderdaad ook wel zo´n beetje het gevoel dat ik erbij heb...

en het zal best dat die flitsflikkers enzo geen agenten zijn maar BOA´s en weet ik wat, voor de gewone burger is dat verschil moeilijk te maken....

het gevoel dat zo´n beetje alle mankracht op simpele snelle handel wordt gezet (flitsen, gordels etc.) neem je niet weg zolang de oplossings-percentages van misdrijven niet hoger worden maar de quota die die flitsnichten moeten halen wel omhoog gaan....


(ik vraag me wel eens af of zo´n flitsnicht nog een beetje lol heeft in zijn werk, je kunt toch bijna nergens vertellen wat je doet of je krijgt alles vol over je heen, of zijn hett van die Melkertbaan gasten "je gaat dit doen en anders pakken we je uitkering af"....verklaart meteen waarom het van die dildo´s zijn, als ze ook maar iets niet goed doen hup, uitkering weg.....)
 
Waarvoor zouden ze dat moeten misbruiken dan? Ik ben nog steeds van mening dat als je geen rare dingen doet je je ook niet druk hoeft te maken...
Ja, de overheid zo noooooit zomaar gegevens misbruiken :N

Zoals bijvoorbeeld de gegevens van je mobieltje (waarmee je positie te lokaliseren is)
Die hebben ze nog nooit (ge/mis)bruikt _O- , dat zou echt niet bij ze opkomen :Y
Ook de kentekengegevens gaan doodleuk een database in(nu nog niet maar dat komt nog wel), zodat ze nog net iets beter weten waar je geweest bent.

en in mijn opinie gaat het niemand iets aan wat ik de hele dag doe!!

Trouwens voor de mensen die het allemaal te erg vinden worden die controle even een paar tips:
- Gooi je mobieltje weg
- Gebruik nooit je pinpas (laat je baas je weer contant uitbetalen)
- Kom niet op plaatsen waar camera's hangen
Zoals:
- banken
- benzinestations
- videotheken
- stations
- stadions
- uitgaansgebieden / gelegenheden

Kortom als je niet geregistreerd wilt worden dan moet je zo ongeveer thuisblijven

Mijn conclusie:
Veel van de maatregelen die de overheid eerst voor iets positiefs gebruikt, zoals de kentekenherkenning, zullen waarschijnlijk in een later stadium aangewend worden om de burger te controleren.

lang leve de democratie B| _O- _

verder ben ik niet achterdochtig hoor ;)
 
Eerlijkheid gebiedt mij echter ook te vermelden dat ik af en toe dienders tegenkom die je wel op een fatsoenlijke manier benaderen, en niet alles meteen met hun bonnenboekje op willen lossen.
Respect en waardering ook voor die gasten die belegerd worden door voetbalhooligans en ander soort gespuis.
We moeten het kaf wel van het koren weten te onderscheiden.
:Y
Maar het merendeel blijft imo kut met peren.
 
Eerlijkheid gebiedt mij echter ook te vermelden dat ik af en toe dienders tegenkom die je wel op een fatsoenlijke manier benaderen, en niet alles meteen met hun bonnenboekje op willen lossen.
Respect en waardering ook voor die gasten die belegerd worden door voetbalhooligans en ander soort gespuis.
We moeten het kaf wel van het koren weten te onderscheiden.
:Y
Maar het merendeel blijft imo kut met peren.
ook dat ben ik met je eens........
 
Terug
Bovenaan Onderaan