Action motorolie deel 3: valt er nog iets toe te voegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietel

MF veteraan
21 aug 2008
1.226
1
Amsterdam
Twee weken zonder uiterst vermakelijke Action olie draad, hoe kan dat nou!!!

Deze keer geen tendentieuze poll maar een quote van de openingspost van het originele topic uit 2007:
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )
5 jaar lang is er dus oeverloos gediscussieerd over "friction modifiers" terwijl dat in de eerste post al duidelijk was... Daarna is het tweede topic binnen een jaar volgebrald. En toch blijft het leuk.

Brand maar los met je ervaring met dit product of je mening erover!!!
 
Iemand ooit van kurk koppelingsplaten gehoord?
alibaba.com: Motorcycle cork clutch friction plate

Detailed Product Description

Material: cork base
Application: motorcycle clutch
Delivery: 3-4 weeks for normal orders

1. High wet friction coefficient in oil of 0.13.
2. Low fading.
3. Stable performance.

Applicable to: HONDA, SUZUKI, YAMAHA, KAWASAKI, VESPA, PIAGGO, SYMCO.


Can produce base on custom design.

Image is for illustration. Please contact us for details.



Motorcycle_cork_clutch_friction_plate.jpg
 
Ik zat kurk producten te zoeken, toen kwam ik dit artikel tegen. Ik heb niet eerder van gehoord. Maar het leek mij realistisch. Kurk kan tegen vocht en hitte, als ik me niet vergis.
Maar dus weer wat geleerd.
 
De veelzijdigheid van kurk is tot op de dag van vandaag niet overtroffen door enig ander kunstmatig product.

Kurk wordt gebruikt in de auto- en vliegtuigindustrie, in de airconditioning en ventilatiesystemen van onderzeeërs.

Al zo’n 3000 jaar geleden maakten de Egyptenaren hun vissersnetten ‘lichter’ met kurk.

Op de eerste succesvolle vlucht van het ruimteveer Columbia, was de buitenste brandstoftank geïsoleerd met het hittebestendige kurk (bestendig tot 800 graden). Men zegt van wel 225 kurkeiken.

Marcel Proust, Frans auteur, had zijn schrijfkamer bedekt met het geluidsisolerende kurk.
De onderwijzeres van Jane Austin, Engels auteur, had een kunstbeen van het drukbestendige kurk.

Honkbalbats lichter door kurk. Schoeisel, flessen en kruiken, capsules met radioactieve isotopen, muurbedekkingen, vloeren allemaal met of van kurk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan