Action motorolie: The never ending story !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vroembert

MF nightmare
Crew
24 mrt 2003
29.613
14.691
Voor en tegenstanders van action motorolie discussieren op leven en dood.
Komt je geliefde motorblok van goedkope olie ook in nood.

Het topic loopt gesmeerd, maar hebben we van al het voorgaande ook iets geleerd. :?

Techneuten geven hun geheimen niet prijs, zo worden we nooit olie wijs :+

Al het voorgaande lees je hier: Action Motorolie

In het nieuwe topic veel plezier.
 
Laatst bewerkt:
ik ben wel een beetje laat met me olie-idee ....

anders had ik er op de beurs in Utrecht mee kunnen staan :/

( maar dan moeten jullie me natuurlijk niet "verraje" dat 't gewoon zonnebloem-olie van de aldi is )
 
Laatst bewerkt:
full
 
vroeger kon je Duckhams olie kopen ,......tjonge-jonge ,...wat zou dat goed voor je motortje wezen zeg ......

....had ook een mooi kleurtje : prachtig groen :)

( maar Duckhams is gewoon BP,...niks meer , niks minder )



en vroeger ook : Aral "super-elastic" ,...was een beetje blauw ,....ook gezellig :)


Agip olie ,....met zo'n vuur-spugend draakje op het blikje ,..... dat MOET haast wel 't beste wezen :+


Pcies alle olie is hetzelfde. :Y Geen verschil OLIE IS OLIE
 
Is het zo dat de Action nog meer motor-oliën verkoopt , waabij die API-norm hetzelfde ( of hoger is ) als wat de fabriek opgeeft ( inclusief die JASO-MA notatie ) , dan kan ik NIKS verzinnen waarom je die olie niet aan zou kunnen schaffen , dan alleen als je lijdt aan decadente fancy merkjes-geile aankoopverslaving :/

Dat is nou juist het punt..... Die action olie heeft geen Jaso norm....Dan zijn er mensen die vinden dat die Jaso norm onzin is een verzinsel van de fabrikanten.... Dan hebben we de motorex adepten die beweren dat er niets beter is... Dan hebben we nog figuren die beweren dat er na de api sg norm de anti slijtage dopes omlaag gegaan zijn... anderen die beweren dat dat niets uitmaakt en weer anderen die van mening zijn dat daar inmiddels vervangende dopes voor in de plaats gekomen zijn.....

:9 '(
 
Dat is nou juist het punt..... Die action olie heeft geen Jaso norm....Dan zijn er mensen die vinden dat die Jaso norm onzin is een verzinsel van de fabrikanten.... Dan hebben we de motorex adepten die beweren dat er niets beter is... Dan hebben we nog figuren die beweren dat er na de api sg norm de anti slijtage dopes omlaag gegaan zijn... anderen die beweren dat dat niets uitmaakt en weer anderen die van mening zijn dat daar inmiddels vervangende dopes voor in de plaats gekomen zijn.....

:9 '(

het beste is nivea ,....voor zachte cilinders :/
 
ik ben trouwens vanmiddag nog effe bij de Action geweest .....

die 10W40 is API: SL ,....da's niet verkeerd ,....maar geen JASO-MA
( Is dus niet geschikt voor natte koppeling voor de snelle motorfietsen met 1 olie-compartiment )
 
ik ben trouwens vanmiddag nog effe bij de Action geweest .....

die 10W40 is API: SL ,....da's niet verkeerd ,....maar geen JASO-MA
( Is dus niet geschikt voor natte koppeling voor de snelle motorfietsen met 1 olie-compartiment )
JASO-MB is niet geschikt voor motorfietsen met natte koppeling in die olie. Zonder JASO keuring is het onbekend of het daarvoor geschikt is.

Dat is een groot verschil.
 
Laatst bewerkt:
Mooi. Dan zal ik m'n ouwe frituur-olie wel voor je bewaren. Wanneer haal je het op, die meuk neemt flink wat plek in......
Wel graag ter plekke in je motor kieperen, ik wil geen gedoe met het milieu.

Is trouwens een A-merk...... :Y


...nou ,...da's jammer ,.....ik grijp 'r nèt weer naast zeg.... :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan