Erwin P
Crashtest dummy
- Onderwerp starter
- #51
Heel veel hetzelfde. Bij Adventure motoren houdt je je eigen zwaartepunt wel wat neutraler. Je hebt gewoon minder input en je moet dus vroegtijdiger corrigeren. Als je dan in een extreem uiterste hangt zoals met de cross ben je gewoon te laat.Wat zijn de typische technieken van adventure rijden? Zijn er veel overeenkomsten met cross- basistechnieken, of is dat erg afwijkend?
Beentje gooien voegt bij een Adventure weinig toe gezien het gewicht en afbrekende enkels.
De bochten neem je met een Adventure ook ronder gezien een drift moeilijker te controleren is. Een crosser zet je soms bijna haaks om in een bocht waarbij je op een Adventure er bij gebaat bent de bocht ronder te maken.
Ook leg je een adventure veel minder plat dus je zult zelf naar verhouding minder naar buiten hangen en soms zelfs een beetje naar binnen.
Natuurlijk komt bij puur Adventure motor rijden hele andere dingen kijken. Maar eigenlijk gaan we hem nu gebruiken als crossmotor, dus de techniek is heel vergelijkbaar.