Afbranden nieuwe leden

ik heb nog nooit meegemaakt dat een nieuw lid werd afgebrand in het topic waar nieuwe leden zich kunnen voorstellen...

Als ze dus 'worden afgebrand' is dat of omdat de vraag té stom is of dat iemand die hier al langer zit kan zien dat het bericht het eerste is wat diegene plaatst.

Ik moet ook denken aan een reactie/verhaal van Mechanism een tijdje terug, dat hij een klant had die altijd 'schreeuwde', alleen omdat hij uit zn omgeving niet anders gewend was dat je niet gehoord werd.
Met dit net zo, soms zijn mensen zo stom anders dan wat je gewend ben dat een fatsoenlijk gesprek haast onmogelijk word.

Bekijk bijlage 1621703
Er was recent ook iemand die om te beginnen wel reageerde op reacties, hoewel in het eerste begin wat eendimensionaal. Die stelde ook gaandeweg zijn toon en diepgang bij en werd toen, iig wat mij betreft, een serieuze gesprekspartner.
 
Laatst bewerkt:
We verzaken tegenwoordig in opvoeden...
Niet alleen hier , maar overal..
Ik kan kiezen uit 2 snackbars hier in de buurt, eentje van chinezen, eentje van turken
Chinezen , uiterst correct, altijd klopt de bestelling
Turken staan er achter met een petje achterstevoren, en spreken me aan met maatje, ( snotaap van 16-17 )
Waar denk je dat ik naar toe ga?

Dit zie je terug in allerlei dingen, dus ook hier..
Roepen zonder verder zelf onderzoek te doen, en maar denken dat we dag en nacht zitten te wachten tot we iemand van dienst kunnen zijn, maar zo zit de wereld niet in elkaar, en voor al bij de mensen die kennis hebben en vaak ook nog een eigen bedrijf hebben, zijn hun hele leven al bezig met techniek en verdienen het respect, niet de snotneuzen die denken dat de wereld van hun is...

Op het volvo forum waar ik zit moet je je eerst voorstellen , en een aantal bijdrages hebben geleverd voor je op het hele forum mag bezoeken, daar komen dat soort vragen niet voor.....

Dus zie het als opvoeden, je aan de fatsoensregels houden, en dan SAMEN een probleem proberen op te lossen
Maar vind je het dan aan ons om de nieuwe leden op te voeden?

Is aan de mods om ze te wijzen op fatsoens of forum regels.

En de leden hier moeten de 'nieuwes' niet gaan afzeiken. Help ze, voed ze op (als je daar zin in hebt) of laat het aan de mods als het niet door de beugel kan. Nogmaals, we hoeven niet overal op te reageren, je hoeft niet iedereen te helpen.

Jij maak (terecht) ook keuzes als het gaat om je favoriete friettent, gebaseerd op je voorkeuren. Ben je de Turkse friettent in z'n gezicht gaan afzeiken? Denk het niet.
 
In mijn ogen is het zeker vaak zo dat als iemand een, in de ogen van techneuten, domme vraag stelt, het vaak dezelfde personen zijn die de TS af branden, en het topic kapen met allerlei onzin wat vooral over hunzelf gaat.
Dat schrikt ook goedwillende aspirant MF'ers af.

Buiten de ge-ijkte Tokkies zijn er zat mensen met nul verstand van techniek, en die zullen inderdaad vragen, mijn motor start niet, help!

Dan kan je twee dingen doen, jezelf op de voorgrond plaatsen en zo iemand af branden, off doelgericht gaan vragen
Maar aan de andere kant kan het ook best frustrerend zijn als je je best doet om te helpen.

Zo had ik jaren geleden een man op het Jaguar forum wiens motor niet wilde lopen. En stap voor stap ga je dan door het proces, eerst vragen wat hij heeft gedaan en wat er dan mogelijk niet goed is gegaan.

En dagenlang doe je je best en je wilt koste wat kost dat die motor gaat lopen, want ik heb het tot nog toe van elke (auto)motor gewonnen.
En dan houdt het opeens op en hoor je niets meer van zo'n vent. Of het nou schaamte is dat hij het niet voor elkaar heeft gekregen, kweenie, maar als het niet te ver is ben ik zelfs bereid om er naartoe te gaan en dat orgel tot leven te wekken.

Maar niet laten weten of het al dan niet gelukt is vind ik best wel kut.
 
Maar vind je het dan aan ons om de nieuwe leden op te voeden?

Is aan de mods om ze te wijzen op fatsoens of forum regels


Ik vind het nogal gemakkelijk om te zeggen dat de mods dit maar op moeten lossen. We maken dit forum met z'n allen.
Het is net het echte leven:
De maatschappij, dat ben jij. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
 
Als je vrouw écht een hoer was, dan zou het strikt genomen en vanuit hygiënische overwegingen , misschien wel beter zijn om je moeder te neuken. :+
_O-
Nounou, bedankt voor je mijlenver offtopic bijdrage hoor. Was dit een poging om even grappig te doen voor de bühne? Niet gelukt. Althans niet voor mij.
 
Ook ooit iemand geholpen met aantal middagen sleutelen en afstellen, toen ik hulp nodig/vroeg had op een gebied waar hij beter 'thuis' was, niks meer van gehoord.

Nooit weer dus, behalve dat ik nu mensen om me heen heb die via andere wegen ken en weet waar ik aan toe ben.

Kortom, dus niet zomaar jan en alleman helpen waar ik vroeger nogal last van had....8-)
 
Maar vind je het dan aan ons om de nieuwe leden op te voeden?

Is aan de mods om ze te wijzen op fatsoens of forum regels.

En de leden hier moeten de 'nieuwes' niet gaan afzeiken. Help ze, voed ze op (als je daar zin in hebt) of laat het aan de mods als het niet door de beugel kan. Nogmaals, we hoeven niet overal op te reageren, je hoeft niet iedereen te helpen.

Jij maak (terecht) ook keuzes als het gaat om je favoriete friettent, gebaseerd op je voorkeuren. Ben je de Turkse friettent in z'n gezicht gaan afzeiken? Denk het niet.
Als je een forum beheersbaar wilt houden, dan moet je regels opstellen, en fatsoensnormen mogen daar van mij rustig toe gerekend worden.
FB , insta, etc..overal worden fatsoensnormen opgelegd, en onder fatsoen reken ik ook een vraag stellen , als je die zelf eens doorleest voor je hem plaatst , en je denk hmm daar staat alles in wat van belang is, dan pas posten....
Hoeveel vragen er hier gesteld worden, waar je met een beetje zelfonderzoek heel makkelijk een antwoord op kunt vinden, vind ik treurig..
Mijn koppeling ontkoppeld niet meer..
antw. Kijk naar je kabel!!!
nee die is goed, en ik kan de hendel op het blok met de hand bewegen
foto: een kabel met twee schroeftonnetjes hmmm ......dan schiet je toch in de kramp

mijn motor start niet meer..hellup??

welke vorkkeerringen heb ik nodig???

welke bougie's heb ik nodig?

welke olie moet ik gebruiken..

Vragen die regelmatig voorbij komen die geen motor, merk of bouwjaar vermelden, en wordt dat dan na vragen gegeven, is de eerste hit op google raak...

En nogmaals is niet alleen hier hoor, mijn kids zaten op de Uni HBO, pa heb nieuwe boeken nodig..heb je geld??
Kun je ze niet gebruikt kopen???

Nee heb alles afgezocht..
Geef isbn nummer eens...

Alsjeblieft hier heb je er 50 die je gebruikt kunt kopen...
snap ik niet kon niets vinden...grrrrr, maar wel de hele dag met het mobieltje en laptop appen, spelen, FBen enz ...
Vaak is het gewoon luiheid, heersende mentaliteit
 
Ook ooit iemand geholpen met aantal middagen sleutelen en afstellen, toen ik hulp nodig/vroeg had op een gebied waar hij beter 'thuis' was, niks meer van gehoord.

Nooit weer dus, behalve dat ik nu mensen om me heen heb die via andere wegen ken en weet waar ik aan toe ben.

Kortom, dus niet zomaar jan en alleman helpen waar ik vroeger nogal last van had....8-)
Ik weet nergens van🤔
 
Ook ooit iemand geholpen met aantal middagen sleutelen en afstellen, toen ik hulp nodig/vroeg had op een gebied waar hij beter 'thuis' was, niks meer van gehoord.

Nooit weer dus, behalve dat ik nu mensen om me heen heb die via andere wegen ken en weet waar ik aan toe ben.

Kortom, dus niet zomaar jan en alleman helpen waar ik vroeger nogal last van had....8-)
Mijn ervaring is anders, ik probeer te helpen als ik kan, en heb ook hulp terug gehad via het forum ....
 
Alsjeblieft hier heb je er 50 die je gebruikt kunt kopen...
snap ik niet kon niets vinden...grrrrr, maar wel de hele dag met het mobieltje en laptop appen, spelen, FBen enz ...
Vaak is het gewoon luiheid, heersende mentaliteit
Dat is niet luiheid, maar echt niet weten waar je moet beginnen. Ik begeleid genoeg stagaires om dit soort situaties mee te maken. Ik leg ze uit hoe ze moeten zoeken naar hetgeen wat ze zoeken en dan lukt het vaak wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
De meeste dingen zijn in dit topic al wel gezegd, maar als (voornamelijk) rondkijker hier, vind ik het 'afbranden' nog wel meevallen eigenlijk.
Wat me soms nog meer opvalt, zijn de reacties van oudgedienden binnen een topic die compleet niks toevoegen (en dan bedoel ik geen off-topic replies).
OK voorbeeld; iemand heeft een redelijke OP gemaakt en beschreven dat zijn motor niet start. Een aantal dingen zijn al gecontroleerd, waardoor de vraag komt: "Zou het kunnen dat xyz er iets mee te maken heeft?" Dan komt er iemand uit de huisraad met het antwoord "nee".... Verder ook geen duiding of wedervraag of verwijzing... Zeg dan niks.

En vaak zijn het doorzetters hoor, zoals die student die z'n eigen tweetakt blokje in elkaar knutselde na oeverloos geduld door de betere behulpzame MF'ers (jullie weten wie jullie zijn :j )
 
Een moderator gaat echt niet elk topic doorspitten om te kijken of er iets is dat niet kan of mag. Als je als forumlid iets tegenkomt dat echt niet kan, druk je op de meldknop, komt het zeker bij de mods terecht.
 
Dat is niet luiheid, maar echt niet weten waar je moet beginnen. Ik begeleid genoeg stagaires om dit soort situaties mee te maken. Ik leg ze uit hoe ze moeten zoeken naar hetgeen wat ze zoeken en dan lukt het vaak wel.
Ik heb het over mensen van universiteit en HBO.....niet over lts-ers...
Maar als ze het nieuwste mobieltje willen, een all in vakantie naar de costa del sol, een kaartje voor de toppers hebben ze zo gevonden
 
Ook ooit iemand geholpen met aantal middagen sleutelen en afstellen, toen ik hulp nodig/vroeg had op een gebied waar hij beter 'thuis' was, niks meer van gehoord.

Nooit weer dus, behalve dat ik nu mensen om me heen heb die via andere wegen ken en weet waar ik aan toe ben.

Kortom, dus niet zomaar jan en alleman helpen waar ik vroeger nogal last van had....8-)
vaak vind je wel iest van waardering in je werk, maar zoals dit gegaan is denk ik ook barst allemaal maar

hij kan nog terugkomen natuurlijk, maar gezien zijn historie en de gaten de vallen.... :N
 
En begin een topic ook niet met : "Ik heb misschien een domme vraag, mijn.....?"
Domme vragen bestaan niet !
 
Lurkers...

We gebben het trouwens over 2 types "forumfanaten"

De Lurkers, als in 2 posten terug en Rookies met 1 post, de rtollen
 
Ik vind het nogal gemakkelijk om te zeggen dat de mods dit maar op moeten lossen. We maken dit forum met z'n allen.
Het is net het echte leven:
De maatschappij, dat ben jij. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Helemaal mee eens. Ik vraag de mensen hun mond te houden als ze niks willen toevoegen en de nieuwe leden willen afzeiken. Als je iemand wilt opvoeden of helpen: top, doen.
De eerstvolgende met een Chinese crosser meteen in de zeik nemen en volledige afzeiken: hou ajb je waffel.

Feedback aan de mods:
Dit topic liep compleet uit de hand en de troep is opgeruimd door mods, maar in het topic is er verder niks van gezegd. Ik zou het fraai vinden als de herriemakers publiekelijk en persoonlijk een waarschuwing krijgen en die publieke waarschuwing zie ik niet gebeuren en het zijn steeds weer dezelfde die sneu beginnen te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het nogal gemakkelijk om te zeggen dat de mods dit maar op moeten lossen. We maken dit forum met z'n allen.
Het is net het echte leven:
De maatschappij, dat ben jij. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Dan moeten er niet alleen offtopic reacties weggehaald worden als de vraag zelf op meerdere vlakken te wensen overlaat en dat is ( uit m'n hoofd) bij het eerder genoemde hayabusa topic gebeurt. D'r hoeft niet gelijk iets aan gedaan te worden maar iig het benoemen en de topic starter taggen of de vraag uitgebreider kan lijkt me niet veel moeite.

Aan 1 kant ingrijpen wordt ik echt moedeloos van, dan laat je het toe.
 
Als je een forum beheersbaar wilt houden, dan moet je regels opstellen, en fatsoensnormen mogen daar van mij rustig toe gerekend worden.
FB , insta, etc..overal worden fatsoensnormen opgelegd, en onder fatsoen reken ik ook een vraag stellen , als je die zelf eens doorleest voor je hem plaatst , en je denk hmm daar staat alles in wat van belang is, dan pas posten....
Hoeveel vragen er hier gesteld worden, waar je met een beetje zelfonderzoek heel makkelijk een antwoord op kunt vinden, vind ik treurig..
Mijn koppeling ontkoppeld niet meer..
antw. Kijk naar je kabel!!!
nee die is goed, en ik kan de hendel op het blok met de hand bewegen
foto: een kabel met twee schroeftonnetjes hmmm ......dan schiet je toch in de kramp

mijn motor start niet meer..hellup??

welke vorkkeerringen heb ik nodig???

welke bougie's heb ik nodig?

welke olie moet ik gebruiken..

Vragen die regelmatig voorbij komen die geen motor, merk of bouwjaar vermelden, en wordt dat dan na vragen gegeven, is de eerste hit op google raak...

En nogmaals is niet alleen hier hoor, mijn kids zaten op de Uni HBO, pa heb nieuwe boeken nodig..heb je geld??
Kun je ze niet gebruikt kopen???

Nee heb alles afgezocht..
Geef isbn nummer eens...

Alsjeblieft hier heb je er 50 die je gebruikt kunt kopen...
snap ik niet kon niets vinden...grrrrr, maar wel de hele dag met het mobieltje en laptop appen, spelen, FBen enz ...
Vaak is het gewoon luiheid, heersende mentaliteit
Dat verhaal van die boeken heb je al eens (' is' voor de pitbike rijders) verteld.
 
Wat betreft techniek topics zie ik vrijwel nooit de up/down vote functie gebruikt worden.
Ipv een reactie die bewust onnuttig is zou drukken op de rapporteer knop ook een optie zijn ware het niet dat dat de nsb knop word genoemd.

Dus tja, too little too late.
 
En begin een topic ook niet met : "Ik heb misschien een domme vraag, mijn.....?"
Domme vragen bestaan niet !
Echt wel !!!!!!!
Wij kregen een nieuwe machine, en daar kregen wij een scholing bij, in een barak ( zo'n kantoortje dat ze op een vrachtwagen komen brengen)
En tijdens de uitleg zei de leraar...een zin en eindigde met makkelijker, maar sprak dat uit als makkelijKUR..met de nadruk op KUR..
Een van de mensen was aan het appen, en was er met de aandacht niet bij, maar ving nog net dat "kur" op

toen stak hij zijn hand op en vroeg ..meneer wat is een KUR...
eerst begreep nog niemand wat hij bedoelde, maar langzaam drong het tot de groep door, en rolden we over de grond van het lachen
 
en heb je er iets van geleerd??? :+ :+ :+
Beiden keren dat je kinderen niet wisten dat je op isbn nr kan googlen.
Of zij er wat van opgestoken hebben had je mooi in de herhaling terug kunnen laten komen.
Maar vlgs mij had jou dochter ook die bekeuring voor het voeren van stadslicht gekregen.
De reacties daarop zouden ruimschoots genoeg zijn voor velen om nooit meer in te loggen.
Maar nee joh, de maatschappij, dat sein wei 💩 .
 
Terug
Bovenaan Onderaan