Afdingen op kleding

  • Onderwerp starter IK WIL VERWIJDERD WORDEN
  • Startdatum
Motozoom is je 1e korting snel verdiend, gewoon uitzoeken en eens op Louis.de kijken wat het dan kost.
De meerprijs van de winkel is overigens volkomen terecht, voorraad en personeel zijn hartstikke duur, dan nog z'n "mooi" pand in de Westpoort :)
 
Motozoom is je 1e korting snel verdiend, gewoon uitzoeken en eens op Louis.de kijken wat het dan kost.
De meerprijs van de winkel is overigens volkomen terecht, voorraad en personeel zijn hartstikke duur, dan nog z'n "mooi" pand in de Westpoort :)

Beetje krom, hè .... óók Louis.de heeft mooie én grote winkels :)
 
Kom in een motorzaak, samen met de pa van een maat van me, ook een motorfanaat.
Eerste wat hij zegt na binnenkomst: "Twintig procent zomerkorting, toch?", waarop de verkoper verbouwereerd zegt: "Ja, hoe wist U dat?!" "Nee, gewoon, het is zomer, dus..." Voor hem een blinde gok, maar dit scheelde me wel €200 op de totaalprijs van mijn pak destijds.

Wie niet waagt, die niet wint
 
Winkels mogen vaak van de eigenaar altijd 10% korting op het totaalbedrag geven. Dus je zou stom zijn als je daarvoor al niet zou gaan.

Toen ik de motor en spullen kocht heb ik totaalbedrag gepakt daar al 10% vanaf gehaald en ben toen af gaan dingen. Zo krijg je vaak het maximale uit de verkoper. En anders werkt weglopen nog wel eens. Ze hebben vast de kleding in meer zaken.
 
Ik ding altijd en overal op af. Hierboven staat het al...niet geschoten is altijd mis!
Het is eigelijk een soort van spelletje! Jij koopt nu een heleboel tegelijk en daar willen de meeste winkels wel wat mee doen hoor! Ik ga zelf altijd naar Termaat in Nijmegen omdat ze daar veel vrouwenkleding hebben maar ook in andere winkels is het me ook wel eens gelukt. Ik ga niet lopen zeuren ofzo maar gewoon netjes vragen of er iets met de prijs gedaan kan worden?! Moet je vast lukken als je een complete outfit gaat halen!
;)
Succes!!
 
Wat ook nog wel eens wil helpen, ga in de zaak naar de wc en ff flink schijten. Daarna veeg je ff goed af met de mouw van een jack dat je wilt kopen, vervolgens zeg je dat het jack smerig is en dat je het meeneemt voor de helft van de prijs. Gegarandeerd succes!
 
Wat ook nog wel eens wil helpen, ga in de zaak naar de wc en ff flink schijten. Daarna veeg je ff goed af met de mouw van een jack dat je wilt kopen, vervolgens zeg je dat het jack smerig is en dat je het meeneemt voor de helft van de prijs. Gegarandeerd succes!

Gegarandeerd een schijtjack.

Maar ik kocht alles 2,5 jaar geleden oid bij Ten Kate. Combi, handschoenen en Helm. Ik vroeg niet eens korting, maar ze legde het uit wat totaalprijs zou zijn, en heeft daar behoorlijk wat vanaf getrokken. Ik vond het wel prima.
 
Gegarandeerd een schijtjack.

Maar ik kocht alles 2,5 jaar geleden oid bij Ten Kate. Combi, handschoenen en Helm. Ik vroeg niet eens korting, maar ze legde het uit wat totaalprijs zou zijn, en heeft daar behoorlijk wat vanaf getrokken. Ik vond het wel prima.

ja, als ze je ook nog aftrekken is het al helemaal een geweldige winkel :+
 
Gegarandeerd een schijtjack.

Maar ik kocht alles 2,5 jaar geleden oid bij Ten Kate. Combi, handschoenen en Helm. Ik vroeg niet eens korting, maar ze legde het uit wat totaalprijs zou zijn, en heeft daar behoorlijk wat vanaf getrokken. Ik vond het wel prima.

_O-
 
Dat laatste vind ik dan nog veel belachelijker dan korting vanzelfsprekend vinden. Dat lijkt meer op chantage :P In een winkel krijg je service, je wordt geholpen. Als je via internet besteld moet je maar hopen dat het past dus daarom wil ik best meer betalen in de winkel maar op een aankoop van 900 euro is korting zeker wel vanzelfsprekend, sterker nog het zou me niets verbazen als die korting al bij de prijs inzit en als de klant geen korting vraagt is dat weer mooi meegenomen.

En ik vraag idd altijd en overal korting, zelfs op een MP3-speler van 100 euro en ik heb het zelden niet gekregen.
Hey jullie lezen nergens dat ik het eens ben met deze werkwijze, nog mooier vertellen: op deze manier zijn wij in onze handel zoveel klanten kwijt geraakt dat ik mijn baan kwijt was.
In het verleden heb ik in een winkel gewerkt waar we thuisfitness apparatuur verkochten.
Op een bepaald moment begonnen de klanten binnen te komen met uitdraaitjes van internetwinkels waar ze de producten goedkoper konden krijgen. Uiteraard hebben we ze gewezen op de verschillen tussen de winkel en de internetwinkel. Maar als je dan meerdere klanten per week verliest omdat je niet wil mee gaan in deze prijs ga je eieren voor je geld kiezen en dit toch accepteren. 100 euro winst op een product van 1000 euro is beter dan geen winst. Is het chantage???? zo zou je het kunnen zien, maar de verkoper heeft zelf de keus om mee te gaan in de prijs van de internetaanbieder.

Dus de vraag was, korting op kleding??
Dit is een manier om korting te krijgen, of je het er mee eens bent of niet.
Ook de reden waarom steeds meer motorzaken het heel moeilijk krijgen, omdat er steeds meer producten via internet worden gekocht. En geloof me dat deze motorzaken heel blij zijn met dat kleine beetje winst die ze dan toch nog pakken als je het doet op de eerder door mij genoemde methode.
 
kan meestal nog wel 10% vanaf... of iets van de waarde van 10% van het totaal gratis meekrijgen (broek oid)

lukt bijna altijd als je beetje fatsoenlijk kan onderhandelen.
 
Netjes om korting vragen bij een grotere aankoop lijkt mij geen probleem, maar de verwachting korting te krijgen nog voordat er überhaupt sprake is van een aankoop,stuit mij een beetje tegen de borst.

De gemiddelde motorzaak doet er op het moment alles aan het hoofd boven water te houden, zodat wij onze hobby kunnen voortzetten.

Ik vraag me af of sommige van jullie ook "afdingen" bij de MC Donalds of in het café?! tenslotte zijn dat de zaken waar de marge's de 100% overstijgen, en dan wordt je nog geholpen door een ongeïnteresseerd tienertje die het geen moer uitmaakt hoe en waarvan de producten gemaakt zijn.

Persoonlijk ga IK liever naar de motorzaak voor kleding en onderdelen, omdat ik het persoonlijke contact prefereer boven het bevestigingsmailtje van de internet gigant.

zo en nu met m'n kortingsbonnen naar de Appie heijn voor een nieuw kratje bier. :9
 
Ik ding altijd en overal op af. Hierboven staat het al...niet geschoten is altijd mis!
Het is eigelijk een soort van spelletje!
Ga dan lekker naar een Egyptische markt ofzo, maar laten we het hier aub een beetje beschaafd houden... winkelier vraagt een prijs, jij beslist of je dat wel of niet wil betalen. Wil niemand het betalen, dan moet de winkelier dus blijkbaar zijn prijzen verlagen.
Da's een beetje makkelijker en sneller dan dat leuke "spelletje" van te veel vragen, te weinig bieden en elkaar ergens halverwege ontmoeten... :z
 
ik vind het te ver gaan om het vanzelfsprekend te noemen dat je korting krijgt.
Het is inderdaad waar dat de meeste zaken je momenteel vrij makkelijk korting geven omdat de economy nog steeds erg slecht is.
En de meeste winkeliers zijn bang dat als je het niet bij hun koopt dat je via internet verder gaat kijken en het ergens anders koopt.
Wat altijd goed helpt is dezelfde producten die je wilt hebben al op internet zoeken waar ze het goedkoper aanbieden. Dit uitprinten en meenemen naar de winkel, en dan aangeven dat je het voor dezelfde prijs wilt hebben omdat je het liever via hun koopt.


Tsja, ik ben voor een beetje afdingen in een winkel natuurlijk niet met een uitdraai van inet wapperen, dat doe ik echter soms wel bij mijn evt aankopen via inet.
 
Netjes om korting vragen bij een grotere aankoop lijkt mij geen probleem, maar de verwachting korting te krijgen nog voordat er überhaupt sprake is van een aankoop,stuit mij een beetje tegen de borst.

De gemiddelde motorzaak doet er op het moment alles aan het hoofd boven water te houden, zodat wij onze hobby kunnen voortzetten.

Ik vraag me af of sommige van jullie ook "afdingen" bij de MC Donalds of in het café?! tenslotte zijn dat de zaken waar de marge's de 100% overstijgen, en dan wordt je nog geholpen door een ongeïnteresseerd tienertje die het geen moer uitmaakt hoe en waarvan de producten gemaakt zijn.

Persoonlijk ga IK liever naar de motorzaak voor kleding en onderdelen, omdat ik het persoonlijke contact prefereer boven het bevestigingsmailtje van de internet gigant.

zo en nu met m'n kortingsbonnen naar de Appie heijn voor een nieuw kratje bier. :9


Het is een beetje lastig om nadat de koop is gesloten nog om korting te vragen, beetje laat eigenlijk. :? :? :?
 
Als je écht een leuk bedrag uitgeeft kun je op een leuke manier vaak wel wat korting krijgen, maar het korting moeten hebben.... :N


Lekker zo doorgaan allemaal, dan heb je over 10 jaar geen zaken meer waar je kleding kunt passen en kun je enkel nog "lekker goedkoop" online bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan