Afdingen op motor.

Pex

MF'er
7 okt 2009
39
0
Hallo,

Ik ga op jacht naar een motor, maar wat ik me nu afvraag; kun je bij een motorzaak afdingen op een tweede hands motor of is dat niet gangbaar??

Groetjes Pex

Iemand nog een leuke transalp van max. 2000 eurotjes te koop???
 
tis een beetje zo dat als je een inruil hebt, je minder af kan dingen dan als je cash hebt. ligt er natuurlijk aan wat de prijs en staat van de motor is, maar ik heb nog altijd afgedongen als ik een motor kocht. zowel particulier als bij een dealer. begin gewoon laag en werk dan naar elkaar toe. in het begin is het misschien onwennig als je een beetje op je mondje gevallen bent, maar neem dan iemand mee die dat niet is ;)
 
Afdingen kan altijd wel. Zeker nu, in de wintermaanden en met de 'crisis' zijn de verkopen lager dan andere jaren en is een verkoop extra lekker meegenomen. Als koper heb je volop keuze, dus voor 2000 euro moet je wel een transalp kunnen vinden.
 
Naast afdingen, kan je bijv. ook extra accessoires afdingen i.p.v. korting op je bike...
Of bijv. extra hoge korting op nog te kopen kleding... soort van "all in one" deal... :)
 
Ik kreeg bij aankoop een gratis afleverbeurt, goede korting op de de kleding (had nog niks), gratis schijfremslot en nog een cheque van 10% korting op accescoires. En gratis setje banden bt016 omdat de oude zo goed als aan vervanging toe waren.

Alles bij elkaar toch ruim 400 a 500 euro bespaart.
Voor mij een leuke korting, voor hun een stuk minder erg dan directe korting op de fiets.
Ik blij hun blij.

Neem inderdaad wel een goede prater mee, in mijn geval was dat een collega.

Groeten,
Dirk
 
Altijd proberen om af te dingen! Lukt altijd wel.
Ik had bijna 1000 euro er af + een complete tassenset erbij! Gewoon in een motorzaak hoor!
Ligt natuurlijk ook aan de prijsklasse waarin je zoekt. Echter bij mijn eerste motor zat ik ook in de prijsklasse van 2000-2600. Daarin kreeg ik het ook voor elkaar om er nog een paar honderd af te krijgen. ;) Nu moet ik wel zeggen dat ik het echt vaak doe. Je kunt anders altijd nog proberen om andere dingen erbij te krijgen die je nog nodig hebt. Dus kleding, banden en zoals ik die tassenset bijvoorbeeld. Das ook een voordeel van een motorzaak!

Gewoon proberen dus!!
 
Altijd proberen om af te dingen! Lukt altijd wel.
Ik had bijna 1000 euro er af + een complete tassenset erbij! Gewoon in een motorzaak hoor!
Ligt natuurlijk ook aan de prijsklasse waarin je zoekt. Echter bij mijn eerste motor zat ik ook in de prijsklasse van 2000-2600. Daarin kreeg ik het ook voor elkaar om er nog een paar honderd af te krijgen. ;) Nu moet ik wel zeggen dat ik het echt vaak doe. Je kunt anders altijd nog proberen om andere dingen erbij te krijgen die je nog nodig hebt. Dus kleding, banden en zoals ik die tassenset bijvoorbeeld. Das ook een voordeel van een motorzaak!

Gewoon proberen dus!!

Ja... maar jij had vast een kort rokje aan...
 
Afdingen kan altijd, zeker doen. Ik waardeer echter ook een goede relatie met m'n dealer, dus houd het in het redelijke.
 
Bedankt voor de reacties, ik ga de komende weken een op stap voor iets leuks!!
Misschien ook wel in een rokje........proefrijden...hmmm
 
Ja... maar jij had vast een kort rokje aan...


Haha....ehm nee dat niet! Mn leren combi want khad net ff getest natuurlijk! ;)
Maarre...mn geheim is een vlotte babbel en zorgen dat je niet helemaal verliefd wordt op de betreffende motor! (Kun je nog wat minpunten opnoemen) Daarom is het afdingen op mn circuitmotor wat mislukt. (alleen een onderhoudsbeurt voor de motor kunnen afdingen) Dat ding wilde ik veel te graag hebben! :?
 
Laatst bewerkt:
Afdingen.. tja ligt er maar net aan hoeveel marge ze hebben (willen wegspelen) en hoe graag ze de motor kwijt willen.

Gewoon proberen dus want er is namelijk geen vast antwoord op te geven..
Je hebt wel van die pipo's hier die procenten (of nog mooier: bedragen) gaan noemen wat als korting normaal zou zijn maar dat zijn over het algemeen mensen die er geen verstand van hebben.
 
Mijn Speed Four had oorspronkelijk ook een ander prijskaartje. Tijdens de proefrit vond ik geen echte punten om specifiek daar het afdingen op te baseren. Maar moeder de vrouw was er ook en deed het woord, onderbood met 20%, dealer ging meteen naar -10%, handdruk. En dat was gewoon in het hoogseizoen en ik kreeg ook nog een nieuwe accu er bij. Toen ik mijn vorige straatmotor zelf kocht schaamde ik me eigenlijk om af te gaan dingen, bij een particulier nota bene, en deed deze er zelf wat van af. Het maakt dus wel uit wie het afdingen doet...
 
Hallo,

Ik ga op jacht naar een motor, maar wat ik me nu afvraag; kun je bij een motorzaak afdingen op een tweede hands motor of is dat niet gangbaar??

Groetjes Pex

Iemand nog een leuke transalp van max. 2000 eurotjes te koop???
Ik weet niet waar je "weg" komt, maar als Echt (L) in de buurt is, ga dan eens bij Motoport Echt kijken. Op zolder (boven de werkplaats) staat een grote selectie motoren in de prijsklasse die jij op het oog hebt. Blijf er wel bij als de afleveringsbeurt gedaan wordt, dan leer je ook meteen waar de belangrijke onderdelen zitten en hoe je ze los krijgt....
 
Afdingen.. tja ligt er maar net aan hoeveel marge ze hebben (willen wegspelen) en hoe graag ze de motor kwijt willen.

Gewoon proberen dus want er is namelijk geen vast antwoord op te geven..
Je hebt wel van die pipo's hier die procenten (of nog mooier: bedragen) gaan noemen wat als korting normaal zou zijn maar dat zijn over het algemeen mensen die er geen verstand van hebben.

Kweet niet wie je bedoeld, maar hoe weet jij nu dat ze er geen verstand van hebben???
 
Kweet niet wie je bedoeld, maar hoe weet jij nu dat ze er geen verstand van hebben???

Omdat als je zo praat je geen verstand hebt van hoe een dealer werkt en hoe de prijzen zijn opgebouwd. Men praat elkaar na en vervolgens krijgt de dealer weer iemand over de vloer die met het verhaal komt dat er toch minimaal 10% van de prijs af kan want dat had de buurman gezegd en die had dat weer gehoord van zijn zwager.

Had laatst ook van die mensen in de showroom die eerst kwamen vragen hoeveel korting ze konden krijgen. Vervolgens willen ze toch inruilen en staan ze raar te kijken dat na aftrek van de inruilprijs er geen korting meer op de offerte staat. :')
 
ik blijf het zeggen, als je iets niet kunt betalen, koop het niet. bij de albert heijn vraag je toch ook geen korting op je brood? is dat anders? nee, zeker niet! de bakker maakt winst op brood, de dealer op een motor. gun je hem dat? kijk, dat je 2-300 euro er vanaf lult, ok, maar wat ik een aantal mensen hoor zeggen dat gaat iets te ver!
 
toen ik mn 2e motor ging kopen kreeg ik standaard 250E korting omdat ik geen inruil had en vervolgens nog 100 euro eraf gekregen en een set nieuwe bandjes...
 
ik blijf het zeggen, als je iets niet kunt betalen, koop het niet. bij de albert heijn vraag je toch ook geen korting op je brood? is dat anders? nee, zeker niet! de bakker maakt winst op brood, de dealer op een motor. gun je hem dat? kijk, dat je 2-300 euro er vanaf lult, ok, maar wat ik een aantal mensen hoor zeggen dat gaat iets te ver!

He-le-maal mee eens! :Y
 
Ik snap dondersgoed hoe zoiets werkt. Een dealer moet er ook geld aan verdienen en je kunt moeilijk in zo'n zaak gaan "zeuren"om een lagere prijs. Dan moet je niet gaan kijken zou ik zeggen. Dingen zoals garantie zijn trouwens ook heel wat waard.
(er is trouwens al eens een topic over dit onderwerp geweest alleen dan betreft kleding: Afdingen op kleding)

In ieder geval is het zo dat er vaak op het prijskaartje een "vraagprijs" staat. Hier kan vaak nog wat aan gedaan worden. Dit is afhankelijk van veel verschillende dingen. Wat wil de klant en wat wil de motorzaak? Soms wordt er een andere motor ingeruild of juist niet. Als een zaak de motor al langer heeft staan is het soms mogelijk dat er meer van de vraagprijs af kan, enz.
Je kunt altijd op een normale manier vragen naar een "uiterste verkoopprijs". Dat heb ik ook gedaan. Tja...soms kan er veel af en soms helemaal niets. Je kunt het altijd vragen en dan merk je het snel genoeg. Ik had toevallig geluk.
 
Omdat als je zo praat je geen verstand hebt van hoe een dealer werkt en hoe de prijzen zijn opgebouwd. Men praat elkaar na en vervolgens krijgt de dealer weer iemand over de vloer die met het verhaal komt dat er toch minimaal 10% van de prijs af kan want dat had de buurman gezegd en die had dat weer gehoord van zijn zwager.

Had laatst ook van die mensen in de showroom die eerst kwamen vragen hoeveel korting ze konden krijgen. Vervolgens willen ze toch inruilen en staan ze raar te kijken dat na aftrek van de inruilprijs er geen korting meer op de offerte staat. :')

Toch vraag ik me wat het rare is?

Laatste keer ook onderhandeld over de korting. En een prijs voor de aan te schaffen fiets overeengekomen.
En toen vroeg: "en wat geef je voor me inruiler terug?", al wijzend naar buiten....

Die "korting" is gewoon het deel van de marge dat de verkoper denkt/meent/wil op te kunnen geven tbv verkoop. En de prijs voor de inruiler is weer een transactie, toch? En reken maar dat een dealer daar gewoon wéér centen op pakt...

En dat moeilijke argument "Maar ja, dan hebben we weer een motor, terwijl we eigenlijk willen verkopen..." Ook die snap ik niet (al meerdere malen gehoord). Als je geen motoren inkoopt, dan kun je toch ook niks verkopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan