Afrijden in de sneeuw??

Als jij een rookie bent en misschien 15 lesuurtjes op een motor hebt doorgebracht, lijkt het mij inderdaad niet verstand om met -10 ritten op de snelweg te gaan rijden. medisch gezien is het niet verantwoord want je lichhaam(hersnenen) kunnen op inactief gaan staan. het ''winterslaap'' gevoel wordt daarmee aangewakkerd en je kan je minder concentreren.

dit is iets wat je niet wil bij een leerling motorrijder.. of wel?

wat je daarna doet is natuurlijk voor eigen risico en je hebt natuurlijk veel meer ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Als jij een rookie bent en misschien 15 lesuurtjes op een motor hebt doorgebracht, lijkt het mij inderdaad niet verstand om met -10 ritten op de snelweg te gaan rijden. medisch gezien is het niet verantwoord want je lichhaam(hersnenen) kunnen op inactief gaan staan. het ''winterslaap'' gevoel wordt daarmee aangewakkerd en je kan je minder concentreren.
Wat een onzin, je rijdt toch niet zonder helm? En kunnen gevorderden er beter tegen dan beginners?
 
Hmmzz het begint nu al te sneeuwen. Hopen dat het minder wordt. Dinsdag en donderdag zie ik al weer een zonnetje op een weersite. Blijft wel rond -5 graden.
Hoop zo dat ik mag afrijden en hem haal. Ben nu al 2 jaar bezig ( met onderbrekingen door medische redenen).
Fingers crossed!
 
Ik hoop ook dat de sneeuw nog een beetje uitblijft.
Mag vrijdag afrijden, mits het niet sneeuwt of glad is.

Vandaag wel 2 uurtjes gereden, ik was blij dat ik al mn vingen uit mn handschoen zag komen want ik had ze al een tijdje niet gevoeld:P
 
ik sluit mij in alle opzichten bij martijnberg aan.

ook ik moet vrijdag op en heb vandaag 2 uur gereden. het was gruwelijk koud.
martijn succes vrijdag!

Groet
 
Ik hoop ook dat de sneeuw nog een beetje uitblijft.
Mag vrijdag afrijden, mits het niet sneeuwt of glad is.

Vandaag wel 2 uurtjes gereden, ik was blij dat ik al mn vingen uit mn handschoen zag komen want ik had ze al een tijdje niet gevoeld:P

LOL ik zie het nu sneeuwen in Eindhoven _O-
 
Tijdens mijn examen begon het te sneeuwen. Dat was redelijk tegen het einde (moest helaas nog wel een stuk snelweg, was erg koud.. ;( )
Na mijn examen is alles wel afgelast. Dus concreet:
-Mocht het gaan sneeuwen dan zal het afgemaakt worden
-Als het al sneeuwt zal het niet doorgaan.
Veel succes mocht het mooi weer zijn.


Sneeuwt hier in Eindhoven inderdaad als een goeie
 
thanks voor alle info!
Hoop stiekem dat het nog door gaat dan kan ik dat ook weer van mijn to-do-list afstrepen.
Maar volgens P. Paulusma komt me er toch een partij kou aan.
Woensdag zal het niet gaan sneeuwen maar wel flink vriezen.
Tis geen ramp als het niet doorgaat alleen is mijn theorie nog maar 3 maand geldig.
dus kost gewoon weer iets meer.
 
Laatst bewerkt:
Succes voor wie de komende dagen moet afrijden en hopen dat er goed gestrooid wordt. Zoals de wegen er nu uit zien wordt er denk ik niet afgereden. Ik verwacht morgenochtend in elk geval weer een glibbertochtje
 
Helaas!! Rijschool belde, alle examens vanochtend afgezegd, over 's middags mochten ze nog niets zeggen. Ik moet eigenlijk om 1 uur, maar ik gok dat dat ook niet doorgaat :N

Nu maar hopen dat er snel een nieuw plekkie is, en beter weer '(
 
Moest eigenlijk vanochtend op voor mn autorijexamen, maar op het cbr werd er even fijn medegedeeld dat het niet doorging.... :(
 
Ik moet vanmiddag afrijden.
Kreeg net te horen dat het CBR maar per 2 examens mag aangeven of ze door gaan of niet.
Examinatoren worden bijv. ook gewoon naar het AVB terrein gestuurd en horen daar of het door gaat of niet... :?
Doorgaande wegen zijn prima te doen (met de auto) alleen de woonwijken niet..... het zal mij benieuwen....
 
Klote voor je luukster! hopen op zachter weer binnenkort.
Het is toch flink geluk hebben om in deze tijd te kunnen afrijden volgens mij.
Was het maar vast morgen dan weet ik waar ik aan toe ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan