Afrijden in de sneeuw??

Ja, helaas is mijn AVB examen vandaag ook toch nog afgelast. Kwam 11.00 uur aan bij de rijschool, klaar om 2 uur voor te rijden, maar daar moest ik en een andere kandidaat ff wachten want mijn rijinstructeur ging ff CBR Naaldwijk bellen. Na 20 minuten het spijtige nieuws te horen gekregen dat alle examens afgelast worden (in Naaldwijk althans).
Terwijl ik dit typ begint de zon door te breken en het buiten best aangenaam te worden :P
Balen! Trouwens op uitgestelde CBR lijst staat bij Naaldwijk dat er niks is afgelast.
http://www.cbr.nl/download/VandaagUitgesteld.pdf
 
Balen! Trouwens op uitgestelde CBR lijst staat bij Naaldwijk dat er niks is afgelast.
http://www.cbr.nl/download/VandaagUitgesteld.pdf
Ja, vind het ook vreemd, maar is toch echt niet doorgegaan :P

Nu maar hopen dat we snel terecht kunnen, voor je het AVD examen kan afleggen ben je denk ik ook wel weer een poosje verder B|
Idd. Ik word morgen door m'n rijschool gebeld voor een nieuw afspraak. Ze hebben dus speciale examendata voor de mensen die te maken hebben gekregen met uitstel, maarja dat zijn der héééél wat, dus dat wordt echt een feest.
 
Laatst bewerkt:
kun je niet met deze gaan
full
 
Ik zou vandaag de voertuigbeheersing moeten afrijden.... 's Ochtends had de instructeur nog gehoord dat het door zou gaan dus wij nog ff een lesje voor het examen doen. Dat ging best goed en niet echt heel glad ofzo.
Maar toen we bij het CBR aankwamen kregen we te horen dat het toch niet doorging...
Balen maar het zag er ook nog erg glad uit bij het cbr dus wellicht wel verstandig.
 
Deze ochtend maar eens gebeld met de rijschool... eerste en laatste mogelijkheid voor dit jaar is 23 december.
Ze vertelde mij dat het CBR een aantal weken dicht gaan en dat dit een extra datum is.
Nou maar hopen dat het weer mee zit :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net ook lopen bellen met mijn rijschool. Ik kan 20 december weer op komen dagen.
Inderdaad hopen dat het weer mee zit, 6thGear! Alleen begint het volgens Weeronline.nl het rond 18 december nét weer te gaan sneeuwen en vriezen, tot zoverre ze dat nauwkeurig kunnen voorspellen in een dergelijk tijdsbestek.

Ga nog maar eens overwegen om een extra les in de tussentijd in te plannen. Volgende week zien de temperaturen er nog wel do-able uit :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net ook lopen bellen met mijn rijschool. Ik kan 20 december weer op komen dagen.
Inderdaad hopen dat het weer mee zit, 6thGear! Alleen begint het volgens Weeronline.nl het rond 18 december nét weer te gaan sneeuwen en vriezen, tot zoverre ze dat nauwkeurig kunnen voorspellen in een dergelijk tijdsbestek.

Ga nog maar eens overwegen om een extra les in de tussentijd in te plannen. Volgende week zien de temperaturen er nog wel do-able uit :)

Zou voor mij goed uitkomen, ik moet 17december afrijden!
 
ik moest eigenlijk 3 dec op voor avd, uitgesteld, toen 8 dec, ook uitgesteld. nu moet ik 10 dec. vrijdag dus. driemaal is scheepsrecht luidt het spreekwoord dus op hoop van zege dan maar!
 
Waarom kan iedereen al zo snel weer op?? Mijn rijschool laat gewoon helemaal niks weten.
Moest ook 1 december afrijden , maar hoor maar niks. Nouja wachten wachten.
 
Waarom kan iedereen al zo snel weer op?? Mijn rijschool laat gewoon helemaal niks weten.
Moest ook 1 december afrijden , maar hoor maar niks. Nouja wachten wachten.
ik begrijp dat hier in alkmaar al examens voor zaterdag worden ingepland... rijschool even bellen hoe of wat??
 
ik begrijp dat hier in alkmaar al examens voor zaterdag worden ingepland... rijschool even bellen hoe of wat??


Niks over gehoord, Maat van me kreeg in Alkmaar al 3x uitgesteld. Dit weekend wordt het "tropisch 7 graden boven nul", dus als je in het weekend kan grijp die kans.

Zelf 29 november afgereden met +3. Gelijk naar Gemeentehuis rijbewijs aanvragen, kom ik naar buiten ligt er 3cm sneeuw. Geluk hebben, is half a job done wat dat betreft. :)
 
Waarom kan iedereen al zo snel weer op?? Mijn rijschool laat gewoon helemaal niks weten.
Moest ook 1 december afrijden , maar hoor maar niks. Nouja wachten wachten.

Ik heb te horen gekregen dat er meer examendatums zijn voor AVD dan voor AVB..
Als ik jou was zou ik zelf maar even contact opnemen met je rijschool.
 
Ik moet morgenvroeg voor de 2de keer op, ik zou het echt niet weten of het door kan gaan.
Heb net wel een uurtje gelest maar dat ging wel goed de sneeuw was hier (Venlo)al weg op bepaalde wegen.
Alleen die kleine straatjes daar lag nog wat troep van die sneeuw en daar moest ik wel stapvoets rijden.
Verder was het wel koooouuuuud op de motor vooral de autobaan.
NU maar hopen dat ik een goede nachtrust kan krijgen en morgenmiddaghappy terug mag keren.
 
Laatst bewerkt:
Niceguy, veel succes! ik hoop dat ik morgenmiddag om 3 uur eindelijk ook eens mag laten zien dat ik het kan haha!(hoop ik) nu al een aantal keer uitgesteld!
 
Vandaag om 11 uur toch maar poging twee gedaan om voor de auto af te rijden. De vorige werd afgelast i.v.m. 2mm sneeuw.

Nadat het bijna weer werd afgelast en ik de examinator de omstandigheden had uitgelegd (iets met winter, het OV, schijthekel en lekker warm), mocht ik eindelijk afrijden, en gewoon geslaagd. :P
 
mastertommy van harte gefeliciteerd met je autorijbewijs.
autoexamens zijn inderdaad weer veel doorgegaan. in den bosch zijn vandaag nog steeds alle motorexamens uitgesteld.
ik heb mijn vingers gekruist voor morgen!
 
tsja, vanochtend werd mijn rijles afgezegd, morgen 3uurtjes rijden(stond al gepland) en dan maar kijken of de rijschool nog tijd heeft om mn andere uitgestelde uren in te plannen, instructeur zei al dat zeer waarschijnlijk mijn examen van 17december uitgesteld moet worden, helaas.
 
Ik ben in de sneeuw afgereden (1978). op een cb200 Ik vond het geweldig. Je kreeg de motor een uur van te voren mee om nog wat te wennen en het was tot dan toe, de dag van mijn leven. Tijdens het examen had de examinator moeite zat om me bij te blijven, het was ook redelijk glad. Af en toe moeten stoppen om die man te wachten. Na de rit kreeg ik nog een compliment voor mijn "rijkunsten".
Voordeel : verkeer reed heel erg rustig en de tijd was dus ook zo om.

Succes
Ik moest examen doen in de winter '78 / '79 (auto).
Naar ik meen was het in januari.
Het werd afgelast wegens te slechte weersomstandigheden.
Sneeuw en ijzel.......
 
Rijles van afgelopen dindsdag afgelast.
En het AVB examen dat voor gisteren geplanned stond is ook afgelast. :(
 
Vanmorgen vroeg wakker (weinig geslapen) en opgemaakt voor een half uurtje lessen voor het examen.
Was onderweg naar de rijschool al een leerling van mij tegen gekomen en zag hem vallen met zijn fiets en dacht....oohhohh als dat maar goed gaat daddelijk.

Ik moest om 9 uur lessen en kort daarvoor kreeg een telefoontje of ik mijn papieren bij me had en ik had deze en we zouden elkaar bij de rijschool treffen.
Enmaal bij het parkeren van mijn auto kreeg ik het verlossende telofoontje....het is afgelast wegens gladheid!

Ik balen als een stekker omdat ik hiervoor de hele nacht niet had geslapen :z en ik wil niet tot eind februari wachten.

Volgens de lijst van CBR staat dat er 1 aflasting was en dat was ik van de 25....waren er zo weinig motorexams op deze dag denk ik dan...of was ik die pechvogel en had ik beter in de middag kunnen rijden....maar ja next time '(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan