Kan een CDI oververhit raken en bij afkoeling weer functioneren?
Ik rijd er niet meer mee omdat ik dan wat lang onderweg ben, maar ik kan wel beschrijven toen het mis ging:
Na circa half uur snelweg rijden met een snelheid van tussen de 110-160 hield ie er voor het eerst mee op. Toen omgekeerd en met een gangetje van 80 in de 6e versnelling, bij relatief lage toerentallen dus, naar huis gereden, hield er na een minuut of 10, 15 mee op. Deed het na ca een kwartier/half uur weer, opnieuw rustig mee gaan rijden en hij hield er weer na iets van een kwartier mee op.
Toerental lijkt niet echt van invloed dus, alhoewel die GSX al snel boven de 6000 zit om een beetje snelheid te maken.
Hij is rijwindgekoeld en heeft een oliekoeler, er zit geen temperatuurmeter/sensor op (oldskool). Ik heb zelf niet het idee dat het blok te heet wordt.
Heb ik wel eens gehad met een bobine.Klinkt als een breuk in een spoel of ander contact. Wordt warm, boel zet uit en verbreekt contact.
Kom het ook wel eens tegen in electromotoren. Als 't weer afkoelt is het contact weer daar.
Als er 1 bobine niet werkt, is dat gelijk voor 2 cylinders.Bobine lijkt mij niet, aangezien hij er twee heeft. Dan zouden ze op precies hetzelfde moment hetzelfde mankement vertonen?
Als er 1 bobine niet werkt, is dat gelijk voor 2 cylinders.
Ik denk de pick-up spoel voor de ontsteking.
Ik weet niet of hij aan het kapje bevestigd is , anders kan je het kapje verwijderen en dan gaan rijden. als hij er dan mee stopt kan je de spoel afkoelen met coldspray. Als hij dan weer loopt heb je het probleem gevonden.
En looptíe dan nog lekker als er twee niets doen?
Volgens mijn calculaties heb ik dan nog 2 cilinders over.
Het is een "Het glas is half vol" type!En looptíe dan nog lekker als er twee niets doen?
Het is een "Het glas is half vol" type!
Shit mijn glas is 2/3 leeg
Als er 1 bobine niet werkt, is dat gelijk voor 2 cylinders.