Agent die niet helemaal op de hoogte is

TOT de verkeerslichten bij de Geusselt (komende vanaf Kruisdonk) is het A2, ná die lichten begint de N2 pas.

En dat je vanaf Kruisdonk tot aan die lichten maar 90 mag doet daar niets aan af.
Net nog even gekeken: 700 meter voor de verkeerslichten staat het bord "Autoweg". Vanaf daar is het dus geen snelweg meer.
 
Net nog even gekeken: 700 meter voor de verkeerslichten staat het bord "Autoweg". Vanaf daar is het dus geen snelweg meer.

Dat kan ook niet anders, want de definitie van een autosnelweg is juist dat er uitsluitend ongelijkvloerse kruisingen zijn en stoplichten zul je op een autosnelweg dan ook nooit tegekomen.

En aangezien alleen autosnelwegen met A-nummers zijn benoemd begint de N2 ook per definitie op de plek waar de autoweg begint en de autosnelweg ophoudt.
 
Mike, de gedragscode wellicht wel, maar het filerijden is niet beperkt tot autosnelwegen hoor. Het is overal toegestaan. Nergens in de wet staat dat het verboden is op andere wegen, dus mag het.

Klopt, maar je geniet dan niet de bescherming van de gedragscode die inmiddels toch is ontstaan.

En dat heeft 2 gevolgen, je bent "overgeleverd" aan willekeur van agenten die het als gevaarlijk, en dus een art.5 overtredring, zien. Terwijl je op de autosnelweg als je je aan de richtlijnen van de gedragscode houdt, dat probleem niet hebt.

Maar belangrijker, in het geval van een ongeval op de snelweg zal een automobilist hard moeten gaan maken dat jij je niet aan de gedragscode hield, anders is de automobilist gewoon schuldig aan de aanrijding en dus aansprakelijk.

Buiten de snelweg kom je weer in de discussie terecht, was het veilig om tussen de rijden door te rijden en zul je er zelf ook een harde kluif aan hebben om je gelijk te halen.
 
Mocht ie me wel hebben bekeurd dan had ik het absoluut voor laten komen en pertinent geweigerd te betalen. Ik kan ontzettend koppig zijn als ik weet dat ik in mijn recht sta, da's een principe kwestie.
Wow, dan zal je het wel druk hebben in het leven, al dat onrecht bestrijden.
 
Dus als jij een onterechte boete zou krijgen zou je die zonder morren betalen F-six?

Nogmaals, ik heb geen prent gekregen maar als een agent me er een zou geven voor een totaal verkeerde interpretatie van de situatie+regels die daarvoor gelden zou ik echt niet betalen.
 
Dus als jij een onterechte boete zou krijgen zou je die zonder morren betalen F-six?

Nogmaals, ik heb geen prent gekregen maar als een agent me er een zou geven voor een totaal verkeerde interpretatie van de situatie+regels die daarvoor gelden zou ik echt niet betalen.
Mijn grens ligt bij gevangenisstraf. Voor de rest maak ik me niet druk. 8-)
 
Dus als jij een onterechte boete zou krijgen zou je die zonder morren betalen F-six?

Nogmaals, ik heb geen prent gekregen maar als een agent me er een zou geven voor een totaal verkeerde interpretatie van de situatie+regels die daarvoor gelden zou ik echt niet betalen.

Respect voor je volharding en principes.
Echter, in het geval van een Mulderboete (M rechtsboven op de paarse brief) moet je wel betalen, anders wordt je beroep niet in behandeling genomen. In het geval van een Transactie (T rechtsboven op de paarse brief) geldt: betalen is schuld bekennen.
In beide gevallen: WOB verzoek indienen *O*
 
:^ Was de agent in kwestie wel geijkt? Stond ie wel onder de juiste hoek opgesteld en was zijn VOG niet verlopen?
 
Tijdje geleden was er iemand die een agent in het zonnetje zette vanwege een correcte actie. Mijn beurt om een agent naar voren te schuiven die er naast zat.

Ik kwam van De Uithof af in Utrecht waar ik werk en zie dat er flink wat file staat. Dus knipperlichten aan en met 30 à 40 km/h tussen het verkeer door rijden tussen de linker en middelste baan.

Ben ik een paar honderd meter gevorderd als ik op de vluchtstrook een motormuis zie rijden die me gebaart naar de kant te komen. Dus daar staan we stil op de vluchtstrook waarna hij een verhaal begint af te steken over hoe ik als motor rijder enkel mag inhalen tussen stilstaande rijen autos en niet als het langzaamrijdend verkeer is. Ik haal de statistieken naar boven dat inhalen nog mag tot een maximum van 40 km/h met een 10 km/h snelheids verschil tov het resterende verkeer maar hij bleef volhouden dat dit niet geval is. "Want als je rijdende auto's inhaalt kunnen ze nog uitwijken."

Thuis gekomen even snel de CBR theorie boekjes erop nageslagen, want ik begon toch aan mijn eigen uitleg te twijfelen, en tada daar zie ik dat ik 100% gelijk had. Ik vind het toch een beetje een vreemde situatie, van agenten (en dan met name motormuizen) mag je toch verwachten dat ze de regels kennen.

Nou, dat dit kan in Nederland.
 
Net nog even gekeken: 700 meter voor de verkeerslichten staat het bord "Autoweg". Vanaf daar is het dus geen snelweg meer.

:+

Ik zit daar ook dagelijks in de auto en heb zojuist ook nog maar even gekeken. De hectometerpaaltjes geven tot aan de kruising A2 aan, ná de kruising beginnen ze pas met N2.

:]
 
Klopt, maar je geniet dan niet de bescherming van de gedragscode die inmiddels toch is ontstaan.
Bedoel je dat de gedragscode ontstaat uit dagelijkse praktijk, of is deze door partijen overeengekomen :?

En staat in die gedragscode dan dat een file zich enkel en alleen op een autosnelweg kan begeven, of niet?

En als een rechter uitspreekt dat een rij wachtende auto's voor een VRI ook als file gezien kan worden, wie heeft er dan gelijk?
En dat heeft 2 gevolgen, je bent "overgeleverd" aan willekeur van agenten die het als gevaarlijk, en dus een art.5 overtredring, zien. Terwijl je op de autosnelweg als je je aan de richtlijnen van de gedragscode houdt, dat probleem niet hebt.

Maar belangrijker, in het geval van een ongeval op de snelweg zal een automobilist hard moeten gaan maken dat jij je niet aan de gedragscode hield, anders is de automobilist gewoon schuldig aan de aanrijding en dus aansprakelijk.

Buiten de snelweg kom je weer in de discussie terecht, was het veilig om tussen de rijden door te rijden en zul je er zelf ook een harde kluif aan hebben om je gelijk te halen.
 
Je had een bekeuring moeten krijgen omdat je met je alarmlichten door de file reed :) Leek mij een gepaste reactie leren mensen dat ook eens af.
 
Ik moet je bekennen dat ik niet wist dat dat niet mocht. Mijn gedachtengang was altijd: Meer licht = meer opvallen = veiliger voor beide partijen.

Ik doe het nu niet meer omdat het inderdaad een verkeerd verwachtingspatroon, en daardoor reactie (schrikreacties/uitwijken etc), kan geven bij de automobilsten die je inhaalt.
 
Bedoel je dat de gedragscode ontstaat uit dagelijkse praktijk, of is deze door partijen overeengekomen :?

En staat in die gedragscode dan dat een file zich enkel en alleen op een autosnelweg kan begeven, of niet?

En als een rechter uitspreekt dat een rij wachtende auto's voor een VRI ook als file gezien kan worden, wie heeft er dan gelijk?

Doet niets af aan het feit dat er in de gedragcode staat dat het alleen bedoelt is voor files op de Nederlandse snelwegen.
 
Oohhh..... een topic over een..... agent die iets niet weet. Boeiend. :Z

Nou, eigenlijk wel!

Diezelfde agent kan ook bekeuringen uitschrijven!
En dan moet jij vanwege een agent die het niet weet bezwaar aan gaan tekenen!
 
koos-spee syndroom, heel besmettelijk bij een bepaalde groep hier in Nederland. :X

Uit je nek lullen en dan beweren dat je gelijk hebt.
 
Laatst bewerkt:
Altijd grappig dat mensen reageren met "Boeiend!" reacties, terwijl ze tegelijkertijd dus wel de tijd nemen het topic te lezen en een reactie te plaatsen.

Zoals M7H al terecht opmerkt, als de agent in een mindere bui was geweest/een minder karakter had gehad had hij me misschien wel een bon gegeven. En daar heb je dan als burger weer de nodige overbodige rompslomp+stress van.

Als ik een boete zou krijgen wanneer ik echt iets fout doe zal ik de laatste zijn om te mopperen en de boete gewoon betalen. Maar het is toch niet teveel gevraagd van mij als burger om te verwachten dat iemand die op professionele basis met het verkeer bezig is de regels correct weet op te sommen. Door de verkeerde wijze waarop hij het in zijn hoofd had zitten gaat hij immers ook mij als verkeersdeelnemer verkeerd instrueren en daarmee wellicht een verkeerde stijl van verkeersdeelname bevorderen.
 
Laatst bewerkt:
Altijd grappig dat mensen reageren met "Boeiend!" reacties, terwijl ze tegelijkertijd dus wel de tijd nemen het topic te lezen en een reactie te plaatsen.

Zoals M7H al terecht opmerkt, als de agent in een mindere bui was geweest/een minder karakter had gehad had hij me misschien wel een bon gegeven. En daar heb je dan als burger weer de nodige overbodige rompslomp+stress van.

Als ik een boete zou krijgen wanneer ik echt iets fout doe zal ik de laatste zijn om te mopperen en de boete gewoon betalen. Maar het is toch niet teveel gevraagd van mij als burger om te verwachten dat iemand die op professionele basis met het verkeer bezig is de regels correct weet op te sommen. Door de verkeerde wijze waarop hij het in zijn hoofd had zitten gaat hij immers ook mij als verkeersdeelnemer verkeerd instrueren en daarmee wellicht een verkeerde stijl van verkeersdeelname bevorderen.

Misschien is het een plan van de overheid :P

Politie instrueert weggebruikers verkeerd, zodat deze een verkeerde verkeersdeelname hanteren...waardoor het bonnenboekje sneller vol is en ze een bonus krijgen :+
 
It's a conspiracy! Wellicht heeft Nederland zoveel bezuinigd om vervolgens zwarte helicopters die geen geluid maken aan te kunnen schaffen! :P
 
It's a conspiracy! Wellicht heeft Nederland zoveel bezuinigd om vervolgens zwarte helicopters die geen geluid maken aan te kunnen schaffen! :P

Dat kan niet....want wij hebben geen woestijn en kraters waar ze die kunnen verstoppen... :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan